"Sbah el khir"  is halal en  "azul" is haram...

Gestart door AFRA, 09/06/2004 om 13:54:12

ras

#30
mijn moeder en mijn vader die hebben mij gemaakt en dat was geen kunst iederen kan het maken.

heya

#31
Waarom dwalen sommige altijd af naar religie, kennis omvat meer dan alleen religie.

heya

#32
Het liefste zou ik alle imazighen het woord azul zien gebruiken en niet alleen azul maar zoveel mogelijk woorden in het thamaziht, het is onze taal, de taal die onze voorouders ons hebben achter gelaten, dus moeten wij het koesteren en waar het kan evolueren.

ras

#33
dat vind ik nou ook, en daarom spreek ik alleen tamazight!
geen woord arabisch of marokkaans.

Samariaan

#34

CiteerWaarom dwalen sommige altijd af naar religie, kennis omvat meer dan alleen religie.

zie mn opmerking boven over dat islam geen religie is.

Samariaan

#35

CiteerBegin jij je er zo langzamerhand niet genoeg van te krijgen dat je iedere keer weer moet uitleggen dat de Islaam meer is dat alleen naar de moskee gaan en je baard laten groeien?

jammer dat er geen moeiheid-icoontje bestaat, anders had ik dat wel gebruikt gebruiker01! :)

ras

#36
daar heb je gelijk in , maar ja wat moeten we anders dit hoort ook bij de politiek altans marokkaanse.

Idir

#37

Citeeronzin

Amier almominien is tegelijkertijd de politieke leider!
Niks onzin!

Y._Touzani

#38
Azul,

De arabieren zijn tegen de talen van ander moslims(turks, perzisch,koerdisch..etc) zij zijn alleen tegen onze taal. Maar warom? het komt omdat er geneog imazighen zijn die dat gewoon goed vinden.

Een fundamentalist als sheikh Yassine(sousi) voorman van 'al-adl wa al-ihsaan' pleit voor de uitsterving van Tamazight in zijn boek'diallog mat een amazigh vriend(=M.chafik)'. terwijl hij een boek heeft geschreven in het Frans obver het secularisme(la laicite) dat niet echt bestat in marokko. Tevens hij richtte een paar jaar geleden een brief aan de koning ook in het frans ''a qui de droit'. voor de fundamentalisten en de berberverraders is het arabisch de taal van het paradijs!!(dit staat niet in de koran!) en de europese talen de zijn de talen van het aardsparadijs!!
het gaa dus om het paradijs!

In Marokko hebben op school geleerd dat de pre-islamiische geschiedenis van marokko HARAM is omdat er toen geen islam was! Dezelfde school heeft ons alles geleerd over de pre-islamitische geschiedenis en cultuur van de arabieren!!

De arabieren zijn hypocrieten en imazighen masochisten. Imazighen haten zichzelf en kunnen niet leven zonder een buitenlandse baas. dar gaat het om.

  

ras

#39
en daarom zeg ik altijd ,als je islam meng met de politiek
gaat nooit goed!

Dora

CiteerAzul,

De arabieren zijn tegen de talen van ander moslims(turks, perzisch,koerdisch..etc) zij zijn alleen tegen onze taal. Maar warom? het komt omdat er geneog imazighen zijn die dat gewoon goed vinden.

Een fundamentalist als sheikh Yassine(sousi) voorman van 'al-adl wa al-ihsaan' pleit voor de uitsterving van Tamazight in zijn boek'diallog mat een amazigh vriend(=M.chafik)'. terwijl hij een boek heeft geschreven in het Frans obver het secularisme(la laicite) dat niet echt bestat in marokko. Tevens hij richtte een paar jaar geleden een brief aan de koning ook in het frans ''a qui de droit'. voor de fundamentalisten en de berberverraders is het arabisch de taal van het paradijs!!(dit staat niet in de koran!) en de europese talen de zijn de talen van het aardsparadijs!!
het gaa dus om het paradijs!

In Marokko hebben op school geleerd dat de pre-islamiische geschiedenis van marokko HARAM is omdat er toen geen islam was! Dezelfde school heeft ons alles geleerd over de pre-islamitische geschiedenis en cultuur van de arabieren!!

De arabieren zijn hypocrieten en imazighen masochisten. Imazighen haten zichzelf en kunnen niet leven zonder een buitenlandse baas. dar gaat het om.

 Â 
hebben wij goede politicie om daar verandering in te brengen??...wij kunnen natuurlijk wel massaal gaan lopen demonstreren maar als het niet via politieke weg gaat denk ik dat we niet zullen slagen...we moeten een goede leider hebben die de hef in handen wil nemen...die wij allen natuurlijk inchallah zullen steunen...

Tamza

#41

CiteerDie mensen zelf zijn haram! Dat god geen spijt heeft, dat hij ze ter wereld heeft gebracht!?

Muwahahahahaha!!

imzourenlady

#42

CiteerDie mensen zelf zijn haram! Dat god geen spijt heeft, dat hij ze ter wereld heeft gebracht!?


wat dat god geen spijt heeft!!!!!! tfoeee

ras

#43
ik begin kop pijn te krijgen

ras

#44
ik wil nou van iemand aktie horen