"Sbah el khir"  is halal en  "azul" is haram...

Gestart door AFRA, 09/06/2004 om 13:54:12

AFRA

azul,

ik ben 22 jaar , en ik heb er nooit van gehoord dat iemand tegen de andere zei dat sbah alkhir haram is. maar alhoceima gaan de intelectuele theologen ( gerekend tot de amazighische schapen) zeggen dat azul haram is.

waarom hebben ze nooit gezegd dat sbah el khir haram is. ook "msa el khir" + "ahlen wasahlen" + 3marhba" ...

kunnen ze alleen "azul" afkeuren ?????


abrid

#1
Het is puur een hetze tegen het opkomen van het Tamazight. Zie ook dreigementen aan beheerders van bestaande amazigh media. Zie reactie vertaling heilige Koran naar het Tmazight! etc etc  

ras

#2
dit ziet mij echt niet zo dwars ,ik ben 30 en ik heb ook nooit gehoort van azul ,als we vrij zijn van de arabieren dan komt alles in orde

AFRA

#3

CiteerHet is puur een hetze tegen het opkomen van het Tamazight. Zie ook dreigementen aan beheerders van bestaande amazigh media. Zie reactie vertaling heilige Koran naar het Tmazight! etc etc  

de koran is naar verschillende talen van de wereld vertaald, maar er werd niets gezegd over die vertaling ,maar over de vertaling van de koran naar tamazight ...........

AFRA

#4
... de imazighen kunnen wel zeggen : oeh mon dieu + ooh my god +oe mijn god + ooh jezus christus ...

maar als ik tegen iemand zeg dat "allah" "akuk" in tamazight betekent , dan zegt hij "astaghfiroe allah" (oe god vergeef ons). ze weten zelfs niet dat allah een hebreews woord is geen arabisch. maar toch is het hebreeuwse woord "allah" islamitisch en het amazighische woord "akuk" een erge zonde.

Idir

#5

Citeerazul,

ik ben 22 jaar , en ik heb er nooit van gehoord dat iemand tegen de andere zei dat sbah alkhir haram is. maar alhoceima gaan de intelectuele theologen ( gerekend tot de amazighische schapen) zeggen dat azul haram is.

waarom hebben ze nooit gezegd dat sbah el khir haram is. ook "msa el khir" + "ahlen wasahlen" + 3marhba" ...

kunnen ze alleen "azul" afkeuren ?????


Die mensen zelf zijn haram! Dat god geen spijt heeft, dat hij ze ter wereld heeft gebracht!?

Dora

#6

Citeerde koran is naar verschillende talen van de wereld vertaald, maar er werd niets gezegd over die vertaling ,maar over de vertaling van de koran naar tamazight ...........
en weet je hoe dat komt??

omdat ze ons als arabieren zien...dus volgens hen is het nergens voor nodig om het in het tmazight te vertalen...er zijn zat hollanders, fransen, chinezen enz die het arabisch niet spreken en toch moslim zijn..deze worden dus ook als moslim gezien en krijgen het recht om het te vertalen..( het zijn zelfs de arabieren die ze in die talen vertalen..kun je nagaan)..maar een amazigh die zijn geloof in zijn eigen taal wil uiten die is ongelovig en gaat naar de hel..want Allah haat imazighien..daarom hebben zij het recht om ons af te maken als wij niet "gehoorzamen"...

Idir

Dat komt door dat in Marokko geloof en politiek één zijn!!

Dora

#8

CiteerDat komt door dat in Marokko geloof en politiek één zijn!!
in indonesie ook..dit is dus geen goed argument..

ras

#9

CiteerDat komt door dat in Marokko geloof en politiek één zijn!!


dat noem ik nou de wijsheid  van die twee kunnen we nooit vrijheid eisen

Dora

#10
ya slimmerd..het is alleen bij de imazighen dat het niet samen kan..overal kan het wel samen behalve bij de imazighen...dus wijsheid??..

AFRA

#11
de imazighen verdragen het niet dat iemand zich "amazigh" noemt. ze zeggen onmiddelijk dat we allemaal marokkanen zijn. en als jij zegt dat een arabier ons ooit onderdruk heeft, dan wordt hij door een soort imazighen als anti-arabist genoemd.

MAAR ik vraag me af waarom geen van die imazighen deze rascistische arab-aanbidders afkeurt:

http://www.amazigh.nl/cgi-bin/forum/awar.pl?board=Politiek&action=display&num=1086623747

(een soort imazighen denken dat we de arabieren, arabisch , het arbisme naast god moeten aanbidden : de arabieren mogen alles zeggen  doen en plannen en afkeuren en goedkeuren ... terwijl de imazighen er tevrden mee moeten zijn dat ze en hun landen arabieren gezien worden , alsof ze in boeda geloven niet in mohamed).

ras

#12
met dit allemaal ga niet op in.
heb zo vaak meegemakt.

Idir

#13

Citeerin indonesie ook..dit is dus geen goed argument..

Daarom is het in indonesie ook zo'n zooitje...

Dora

#14

CiteerDaarom is het in indonesie ook zo'n zooitje...
vanwege de moslims en christenen >> maar alle moslims spreken daar gewoon indonesies hoor..zelfs de machthebbers....heb jij ze ooit arabisch onderling horen praten??