Allochtonen verplicht op vmbo-niveau

Gestart door Alim, 18/06/2004 om 12:57:52

Alim

Allochtonen verplicht op vmbo-niveau
Alle allochtonen, oud- en nieuwkomers die in Nederland wonen, moeten vanaf 2006 slagen voor een inburgeringscursus.

Inburgeringscursus

Verdonk
Alleen de eisen voor de allochtonen die hier al jaren wonen moeten milder zijn dan voor de nieuwkomers. Dat advies geeft de commissie Franssen in een rapport dat vandaag wordt overhandigd aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken.

Vmbo
De allochtonen moeten Nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen. En minimaal op vmbo-niveau. Dat geldt voor de nieuwkomers. Voor laag-opgeleiden en mensen die al jaren in Nederland wonen, de zogenoemde oudkomers, zou volgens de commissie een uitzondering moeten gelden.

Oudkomers
Voor hen moet een lager examenniveau voldoende zijn. Oudkomers boven de vijftig zonder sollicitatieplicht hoeven wat de commissie betreft helemaal geen inburgeringscurus te volgen.

Boete
Hoe de cursist het Nederlands onder de knie krijgt, moet hij zelf weten. Een eventuele cursus moet zélf betaald worden. Maar als de cursist binnen 3 jaar het inburgeringsexamen haalt dan wordt een deel van de lessen alsnog vergoed door de overheid. Haalt de cursist het niet: dan riskeert hij een boete.

mijn reactie:
Ik vraag hierbij aan Verdonk, heb je wel eensn aangedacht aan de 800,000 blank Nederlands analfabeten?

imzourenlady

salaam,

ik heb ook gehoord dat alochtonen een VMBO-diploma moet hebben anders krijgen ze geen uitkering meer!!!
ik vind dat gewoon niet kunnen juist mensen die die laagopgeleid zijn of hellemaal niet opgleid moeten een klein bedrag bezitten en daarbij denk ik aan een uitkering!!
het word steeds moeilijker in dit land!  

razafa

Citeersalaam,

ik heb ook gehoord dat alochtonen een VMBO-diploma moet hebben anders krijgen ze geen uitkering meer!!!
ik vind dat gewoon niet kunnen juist mensen die die laagopgeleid zijn of hellemaal niet opgleid moeten een klein bedrag bezitten en daarbij denk ik aan een uitkering!!
het word steeds moeilijker in dit land!  

als ik jou was zal ik snel nederlands gaan leren schrijven want straks krijg je geen uitkering meer.
om te beginnen zo schrijf je : allochtonen en niet alochtonen. het wordt en niet het word , toch en niet tog, allochtonen is een meervoud dus moeten en niet moet
etc........

amazigh_roos

Citeerals ik jou was zal ik snel nederlands gaan leren schrijven want straks krijg je geen uitkering meer.
om te beginnen zo schrijf je : allochtonen en niet alochtonen. het wordt en niet het word , toch en niet tog, allochtonen is een meervoud dus moeten en niet moet
etc........

Dat slaat nergens op!!
Dit is internet hoor!!
Geen examen!!
Gaan jullie nu daarop letten?

ras

vind ik nou ook

imzourenlady

Citeerals ik jou was zal ik snel nederlands gaan leren schrijven want straks krijg je geen uitkering meer.
etc........

ewa safie!! ze3maaa ze3maa denk je ik ga alles uitschrijven hoop!!! je begrijpt het tog??? zo niet..... niet lezen!!!!

amazigh_roos

Citeervind ik nou ook

oke dan :)

Samariaan

waarom zou het niet goed zijn verplicht VMBO halen, vaak heb je gewoon druk nodig om verder te komen in het leven. Hoeveel van ons zouden er doorgestudeerd hebben wanneer er geen leerplicht zou zijn geweest? en er zijn mensen - en sorry maar er zijn er die dat denken  - van ja daaag ik ga toch voor de uitkering, huursubiside, en catagoriale bijstand, dan kom je er gewoon niet , of is de kans kleiner.

Het is ook beter voor de kinderen dat ze ouders hebben die een beetje een idee hebben hoe onze wereld in elkaar zit,  kennis geeft je wat meer zekerheid en dat geef je insaAllah dan weer door aan je kinderen.

imzourenlady

Citeerwaarom zou het niet goed zijn verplicht VMBO halen, vaak heb je gewoon druk nodig om verder te komen in het leven. Hoeveel van ons zouden er doorgestudeerd hebben wanneer er geen leerplicht zou zijn geweest? en er zijn mensen - en sorry maar er zijn er die dat denken  - van ja daaag ik ga toch voor de uitkering, huursubiside, en catagoriale bijstand, dan kom je er gewoon niet , of is de kans kleiner.

Het is ook beter voor de kinderen dat ze ouders hebben die een beetje een idee hebben hoe onze wereld in elkaar zit,  kennis geeft je wat meer zekerheid en dat geef je insaAllah dan weer door aan je kinderen.

salaam,

oke dat is zeker belangerijk>> kennis op doen!!
maar waarom alleen alochtonen??

Yugurthen

Citeersalaam,

ze denken dat de alochtonen dom zijn

Samariaan

Citeersalaam,

wassalaam,

dat weet ik ook niet zus, ik begrijp al heel lang die NLse overheid niet meer. Maar mijn punt was dat je het ook positief kunt bekijken.

imzourenlady

Citeerwassalaam,

dat weet ik ook niet zus, ik begrijp al heel lang die NLse overheid niet meer. Maar mijn punt was dat je het ook positief kunt bekijken.

salaam

ja vind ik ook tegenwoordig is alles en iedereen de weg kwijt!!
maar ik begrijp je wel en zie het ook positief maar niet als het alleen voor alochtonen geld!!!! je snap me tog wel he??

Samariaan

maar imzourenlady het gaat hier toch om :

CiteerDe allochtonen moeten Nederlands kunnen spreken, schrijven en lezen. En minimaal op vmbo-niveau. Dat geldt voor de nieuwkomers. Voor laag-opgeleiden en mensen die al jaren in Nederland wonen, de zogenoemde oudkomers, zou volgens de commissie een uitzondering moeten gelden.

en de autochtonen zijn hier ook een aantal jaren, ze willen alleen de nieuwkomers opvangen blijkbaar en de fouten uit het verleden vermijden.

imzourenlady

Citeermaar imzourenlady het gaat hier toch om :

en de autochtonen zijn hier ook een aantal jaren, ze willen alleen de nieuwkomers opvangen blijkbaar en de fouten uit het verleden vermijden.

salaam,

ik had het over mij geposte bericht niet van Alim!!!

Samariaan

Citeersalaam,

ik had het over mij geposte bericht niet van Alim!!!

Wasslaam,

ah ok, is dit weer van een andere commissie? Vaak roept iedereen wat om maar met zn verhaal in de krant of op TV te komen is wer reclame (en voornamelijk met die verkiezingen volgend jaar) Wetten maken is echt een lang en sloom proces .