"Ayyur" is haram , en "Qamar"  is halal

Gestart door AFRA, 27/06/2004 om 20:05:02

AFRA

azul,

is het niet irriterend dat "Ayyur" ( berberse naam ) haram (verboden in de islam) is, terwijl "Qamar" (arabische naam) halal (toegelaten in de islam),volgens de arabisten, is?

Ayyur betekent de maan in het Tamazight, en Qamar betekent de maan in het arabisch.


wat is de logica  hier ?

MBTiza

#1
een man in roosendaal amar antonio heeft zn kind ayyur genoemd

Inuit

#2

Citeerazul,

is het niet irriterend dat "Ayyur" ( berberse naam ) haram (verboden in de islam) is, terwijl "Qamar" (arabische naam) halal (toegelaten in de islam),volgens de arabisten, is?

Ayyur betekent de maan in het Tamazight, en Qamar betekent de maan in het arabisch.


wat is de logica  hier ?
Voor de Arabisten ja, maar om iets halal of haram te verklaren heb je niet de mening van de Arabisten nodig.

Voor zover ik weet is iedere naam die een goede/mooie betekenis heeft toegestaan, zo hoor ik vaak van Nederlanders die bekeerd zijn en gewoon hun Nederlandse naam behouden.

AFRA

#3
ik ken velen die zich in het arabisch moesten noemen van de arabisten /moslims .

MBTiza

#4

Citeerik ken velen die zich in het arabisch moesten noemen van de arabisten /moslims .

Afra cek ghi koer topic tghiyakket, micyoeghin a afra, tsekksid iwden gh ci maca tarrid nith ghoe asseksi nec?

AFRA

#5

CiteerAfra cek ghi koer topic tghiyakket, micyoeghin a afra, tsekksid iwden gh ci maca tarrid nith ghoe asseksi nec?

:)

ras

#6

Citeerazul,

is het niet irriterend dat "Ayyur" ( berberse naam ) haram (verboden in de islam) is, terwijl "Qamar" (arabische naam) halal (toegelaten in de islam),volgens de arabisten, is?

Ayyur betekent de maan in het Tamazight, en Qamar betekent de maan in het arabisch.


wat is de logica  hier ?
laat ze maar AFRA ,ze leven nog in de 08e eeuw [/quote]