De echte islam voor de imazighen ...

Gestart door AFRA, 27/06/2004 om 19:46:11

AFRA

de barbaarse regels zoals handen afsnijden en op de nek hangen en rond lopen zou ik niet vinden op internet , denk ik. maar er staat wel dat die handen in het openaar afgesneden moeten (verplicht) zoals de andere gevallen.

ayuda

Maar je kam toch richting Mekka bidden uit respect voor het geloof en Mohamed en de regels van Allah, en dat los zien van de Arabieren als politieke macht?
Of is dat emotioneel te moeilijk voor je door wat de Arabieren als politieke macht onder het mom van Islam de Amazigh hebben aangedaan en nog altijd aandoen?
In dat geval hebben die Arabieren jou dus belet de regels van Allah te volgen en ligt de schuld daar.



AFRA

#32

Citeerde arabieren die ons de islam brachten (want de islam is niet uit de hemel gevallen ) hadden zelfs geen islam. ze beleedigden Aksil en noemden hem een jood zoals Dihya en salih ibn tarif.


waarom worden ze joden genoemd?

ze worden genoemd want de ergste mensen n de koran joden zijn. volgens de islam hebben de joden de profeten vermoord. en hebben over allah gelogen en hebben zijn boek vervalst, en verraadden aantal profeten.

en nog verder heeft allah veel joden in apen en varkens veranderd. en zo vervolgens worden de joden van het hedendaagse de kleinkinderen van de varken en de apen en de moordenaars genoemd.

deze negatieve beelden worden automatisch bij Aksil en Dihya en Salih ibn Tarif neegelegd wanneer de arabieren de amazighische helden joden zouden noemen.

AFRA

CiteerMaar je kam toch richting Mekka bidden uit respect voor het geloof en Mohamed en de regels van Allah, en dat los zien van de Arabieren als politieke macht?
Of is dat emotioneel te moeilijk voor je door wat de Arabieren als politieke macht onder het mom van Islam de Amazigh hebben aangedaan en nog altijd aandoen?
In dat geval hebben die Arabieren jou dus belet de regels van Allah te volgen en ligt de schuld daar.


hoe ken ik nu de islam ?

de islam is met arabieren gekomen, dus de arabieren hebben de imazighen de islam gebracht.

de arabieren geloofden zelfs niet in de islam. (zie boven) en de imazighen hebben er ook toen niet in geloofd.

dus hoe kan ik nu zeggen dat ik die islam aan het volgen ben ?

AFRA

#34

CiteerMaar je kam toch richting Mekka bidden uit respect voor het geloof en Mohamed en de regels van Allah, en dat los zien van de Arabieren als politieke macht?
Of is dat emotioneel te moeilijk voor je door wat de Arabieren als politieke macht onder het mom van Islam de Amazigh hebben aangedaan en nog altijd aandoen?
In dat geval hebben die Arabieren jou dus belet de regels van Allah te volgen en ligt de schuld daar.


die Qibla is , atheistisch gezien, een truc om de gelovigen aan te trekken.

de beelden-aanbidders hadden dezelfde respect voor die Qibla gehad zoals nu in de islam.

dus die Qibla is niet met de islam gekomen, maar is geilamitiseerd om de oud arabieren tevreden te maken. en om meer economische bloei.

volgens mij.

ayuda

#35
Je zou toch zelf opnieuw de Koran kunnen bestuderen, (en eventueel ook de andere Boeken van God), en theologen lezen die de Islam trachten te ontdoen van het stof van eeuwen en machtpolitieke spelletjes, zoals Aboe Zaid? Wie weet krijgt het dan allemaal wat helderheid voor je, gaat het weer iets goeds betekenen voor je. Een bron van inspiratie. Dat is diep teleurgestelde christenen ook wel overkomen.

Denk eens aan de burgerrechtenbeweging in het zuiden van de VS. Die werd gevoed vanuit de zwarte kerken die de Bijbel lazen maar eerst de "blanke bril" van hun neus haalden die daar met geweld was op gezet door hun blanke onderdrukkers. Martin Luther King, die het volk als Mousa uit het Egypte van de rassenwetten leidde, volgde een droom die gebaseerd was op de Bijbel, nl dat er geen onderscheid is voor God tussen de rassen en volken en geslachten.

Dat moeten de Amazigh toch ook kunnen? Met de Koran?

ayuda

#36

Citeerdie Qibla is , atheistisch gezien, een truc om de gelovigen aan te trekken.

de beelden-aanbidders hadden dezelfde respect voor die Qibla gehad zoals nu in de islam.

dus die Qibla is niet met de islam gekomen, maar is geilamitiseerd om de oud arabieren tevreden te maken. en om meer economische bloei.

volgens mij.

In Jodendom en christendom zijn ook oudere gebruiken geslopen, of er soms expres in gelaten. Zo gaat dat nu eenmaal.

ras

Als iemand gelovig is of gelovig wil worden is prima.
Maar we hebben nog geen eens een eigen staat laat staan een geloof,ik heb het eerder in mijn topics eerste vrijheid.

AFRA

in de islamitische staat moeten er slaven zijn, want de islam laat de slavernij toe, en wat de islam (koran en soenna) toeliet ,mag niet geschorst worden.

de profeet had zelfs slaven . en zo kan de slavernij als soenna gezien worden.


ik denk zelfs dat aantal arabieren in het midden oosten imazighen van oorsprong zijn, gezien de slavernijshandel na de gebrachte islam naar Tamazgha (noord afrika).

AFRA

#39
een mooie site over de regels van de islam : (geldt als bron):

http://www.rafed.net/books/olom-quran/nazaria/n03.html (in ar.).

Tarifit

#40

Citeerwie wil een echte islamitische staat voor de imazighen ?

tipje: die regels mogen niet verbeterd of veranderd worden.

ik niet, ik voel me niet aangetrokken tot deze tradities

jaja

He! AFRA
Weet je wel waar je het over hebt?
Want slavernij is niet toegestaan!!!
zoek maar!!

Bades

het is vanzelfs sprekend dat ieder Amazigh naar een islamitische staat streeft?


mis ik soms wat? ik streef al 25 naar een Amazigh christelijke staat! pfff

MBTiza

Citaat van: AFRA op 27/06/2004 om 22:03:21




de beelden-aanbidders hadden dezelfde respect voor die Qibla gehad zoals nu in de islam.

dus die Qibla is niet met de islam gekomen, maar is geilamitiseerd om de oud arabieren tevreden te maken. en om meer economische bloei.



idd, die gewoonte hadden de oud-arabieren ook al, die liepen die rondjes ook al om de qibla, men zegt dat dit erin is gehouden omdat het niet lopen van die rondjes een te grote verandering zou zijn voor de mensen...weet iemand het antwoord hierop?

ik vind het overigens wel raar dat men zo die rondjes loopt om die meteoriet die daar zit, die meteoriet was waarschijnlijk op die plek ingeslagen en men zag dat als een teken van god destijds en dachten we bouwen er 4 muurtjes omheen en omdat we toch niets te doen hebben, gaan we er rondjes omheen lopen...