De echte islam voor de imazighen ...

Gestart door AFRA, 27/06/2004 om 19:46:11

AFRA

CiteerEen christelijke vrouw is niet erg problematisch natuurlijk, die heeft toch niks in te brengen dus geen gevaar. De kindertjes worden volautomatisch Moslim.

maar als jij met een christelijk zou mogen trouwen, dan betekent dat dat jij haar lief zou hebben. en het lot van de christelijke vrouw is niet het paradijs in de principe. en de moslim is met van wie hij houdt !

dat is een beetje moeilijk te beantwoorden denk ik.

ayuda

#16
Sorry voor het cynisme, maar alles is nou eenmaal politiek en machtsspel. Zie daar maar eens uit te blijven. Zodra een ideaal een instituut wordt raken mensen verpletterd.

ayuda

Citeermaar als jij met een christelijk zou mogen trouwen, dan betekent dat dat jij haar lief zou hebben. en het lot van de christelijke vrouw is niet het paradijs in de principe.

dat is een beetje moeilijk te beantwoorden denk ik.

Nou dan zal die vrouw wel naar de hel gaan en die man een beetje treuren in de hemel.
En trouwen en liefhebben zijn geen synoniem. Vroeger toen deze regels werden geschreven zeker niet. Een huwelijk was een economische verbindtenis en er moesten kindertjes komen.

ayuda

#18
Maar goed, het gaat over de Islam voor de Imazighen.
Maar die zijn nu even niet online helaas.
Ben wel benieuwd naar de meningen. Het zou niet moeten uitmaken, de Islam is voor iedereen hetzelfde immers?
Al leert de geschiedenis anders natuurlijk.

AFRA

#19
hier is wat te vinden over de straf van :
bandieten ,en de dieven :

http://www.ikhwan-info.net/books1.asp?id=4986&bn=192

ayuda

#20
Nu zullen er zijn die zeggen, dat die regels alleen kunnen worden toegepast in een volledig Islamitische staat.
Echter, in een volledig Islamitische staat zijn toch helemaal geen christenen, joden en dieven? Vanwaar dan die regels?

ayuda

Vijftig cent stelen kost iemand zijn handen.
Maar een andersgelovige van de weg lopen, pesten en beroven van zijn of haar waardigheid gaat onbestraft? Is zelfs aanbevelenswaardig? Dat kan ik niet rijmen. Is een niet-moslim een untermensch?

De Thora zegt nadrukkelijk en meermalen dat "de vreemdeling in uw steden" dezelfde rechten moet hebben als de gelovige. Waarom zijn die woorden ingetrokken?
Of was dat een vervalsing?

AFRA

#22
hier is wat te vinden over degene die seksuele gemeenschappen doet met een niet -zijn-vrouw of -man :( misschien de homo's ook en de dieven en anderen, ik verloor er al de zin in omdat te lezen):

http://www.binothaimeen.com/modules.php?name=Newss&file=article&sid=4519

AFRA

#23
de homo moet vermoord worden als hij betrapt zou worden (zoals met alle andere gevallen):

http://www.alminbar.net/alkhutab/khutbaa.asp?mediaURL=2247

ayuda

Goed ik stop maar, deze kritische vragen zullen wel als anti islam worden weg gewuifd. Zeker een christen die zulke dingen vraagt is verdacht natuurlijk, ik zie de reacties al weer voor me.

Net zoals tot vrij kort geleden christenen die hun oprechte vragen over het geloof eerlijk stelden verketterd werden omdat ze het geloof zouden "aanvallen". Terwijl die mensen gewoon een aantal dingen niet konden begrijpen maar het geloof helemaal niet vaarwel wilden zeggen of schaden.

Mensen zijn overal dezelfde patat, alleen met verschillende sausjes overgoten.

AFRA

#25
wie erop betrapt als magier (tovenaar) wordt vermoord:

http://www.sahab.net/sahab/showthread.php?threadid=306874

AFRA

CiteerGoed ik stop maar, deze kritische vragen zullen wel als anti islam worden weg gewuifd. Zeker een christen is verdacht natuurlijk, ik zie de reactie al weer voor me.

Net zoals tot vrij kort geleden christenen die hun oprechte vragen over het geloof eerlijk stelden verketterd werden.
Mensen zijn overal dezelfde patat, alleen met verschillende sausjes overgoten.

azul ayuda,

desondanks mijn respect voor je gelofte , denk ik ook dat er ook negatieve uitspraken in christendom ,maar ik hou me er niet bezig mee. want de christelijk imazighen zijn er niet van plan een christelijke staat te stichen,; en over christendom weet ik ook niets.


AFRA

ik begrijp ook niet waarom wijn haram is geworden, terwijl de toenmalige profeten en zelfs de profeet mohamed wijn dronk.

als dat een zonde is, dan kunnen we niet zeggen dat de profeten perfect zijn, en dit laatse is helemaal niet geaccepteerd in de islam . want mohamed is pefect. zelfs als allah hem in meer dan maal vermaande. (vermanen in geleden tijd).

ayuda

#28

Citeerazul ayuda,

desondanks voor je gelofte , denk ik ook dat er ook negatieve uitspraken in christendom ,maar ik hou me er niet bezig mee. want de christelijk imazighen zijn er niet van plan een christelijke staat te stichen,; en over christendom weet ik ook niets.



Tuurlijk, over christendom valt ook genoeg te zeggen, en over de terreur die in naam ervan is uitgeoefend op andersdenkenden. Maar er zijn geen christelijke wetten in de Bijbel om de andersgelovigen het leven zuur te maken. Integendeel, als de ongelovige je vraagt een mijl mee te lopen moet je twee mijl gaan. Degene die jou aanvalt omdat je christen bent moet je goed doen. En hem dankbaar zijn omdat je door hem een ietsiepietsie meemaakt van wat Isa doormaakte.
 
De realiteit is waar christendom en macht verstrengeld raakten natuurlijk volkomen anders (kruistochten, westers kolonialisme)! Godsdienst en wereldlijke macht MOETEN uit elkaar blijven. Voor het behoud van de godsdienst en de menselijkheid.

AFRA

opmerking : wat ik al zei ,staat in de koran en de ahadith.

(want er kan misverstand onstaan).

wat de moslims deden is helemaal een ander verhaal.

de arabieren /moslims beweren de islam te brengen, maar integenstelling tot de de strnge regels van de islam moesten de imazighen aldjizia als moslims betalen.

het is realtief menselijk de andere gelovigen extra belastingen te laten betalen wanneer een strenge godsdient dat opdringt, maar ik vind het barbaars een volk dat zich tot de islam bekeerde toch djizia betalen omwille van de arabische/islamitische bezetters. zoals ze met de imazighen van marokko deden.
de arabieren die ons de islam brachten (want de islam is niet uit de hemel gevallen ) hadden zelfs geen islam. ze beleedigde Aksil en noemden hem een jood zoals Dihya en salih ibn tarif.

de arabieren die de imazighen als moslims lieten betalen in tegenstelling tot hun gebrachte islam, noemen de imazighen nog barbaren in tegestelling tot de regels en de principes van hun gebrachte islam.
en nu mogen we onze namen niet gebruiken .. en we mogen niet zeggen dat tamazight een taal is. en onze geschiedenis wordt vervalst.. en we worden negatief beschouwd zowel nationaal als internationaal...

en wat nog erger is, moeten de imazighen richting arabia bidden.

en dit laatste zou ik doen.