De echte islam voor de imazighen ...

Gestart door AFRA, 27/06/2004 om 19:46:11

AFRA

azul,

het is vanzelfsprekend dat iedere amazigh naar een islamitische staat verlangt.

maar weten ze wat de islam is? of gewoon hebben ze ervan gehoord?

een paar regels in de islam :

zingen is toegelaten, maar dan mag het zonder dans en zonder liefdewoorden en stil en kort en met islamitische woorden...

een dief die iets steelt wordt bestraft door zijn handen te af te snijden , en volgens sommigen moeten zijn afgesneden handen op zijn nek gehangen worden , en in de stad of de dorp rond te lopen zodat iedereen die afgesneden handen zou zien...

een bandiet wordt bestraft door zijn hand en zijn voet af te snijden of te verbannen...

een vrouw of een man die niet getrouwd is en deed seksuele gemeenschap wordt bestrat door hem in zijn rug 100 slag met de zweep te slaan...

een getrouwde man of vrouw die seksuele gemeenschap met een niet haar man of -vrouw wordt vermoord door hem met stenen te slaan tot dat hij of ze dood valt....

een man of vrouw die wijn donk wordt veroordeeld tot 80 slag met zweep op zijn rug ...

een homo wordt vermoord ,met verschillende maniers  zoals van een zeer hoge plaats te gooien...

een vrouw die zonder hoofdoek en schaamtevolle kleren (brede kleren) wordt veroordeeld, en dat is gelaten voor de rechter ...

een vrouw mag nooit naar buitengaan behalve als er iemand met wie ze niet mag trouwen met haar. anders wordt ze veroordeeld (de straf weet ik niet , in taliban was het op staart slaan en beledigen )...

wie niet meer moslim wil zijn wordt vermoord...

in het islamitische land moet de ander gelovige extra belastingen betalen (aldjizya) ...

het is zeer verboden een christelijke of joodse ... vriend of vriendin te hebben. en wie van een ze zou houden krijgt dezelfde straf in het hiernamaals.

een vrouw mag nooit met een niet-moslim trouwen...

een moslim moet de joden en de andergelovigen op de weg plagen en ze nooit begonnen te begroeten en die de terug begroeting moet boosaardig zijn door "en jullie " te zeggen ,en dat is verboden te zeggen tegen een moslim...

het is zeer ongewenst dat een vrouw in het openbaar zou komen, en ze mag nooit met geluid spreken, en ze mag nooit zingen want haar stem is sexwekkend...

het is ook verplicht af en toe de islam te verspreiden in de buitenlanden met oorlogen...

...

AFRA

wie wil een echte islamitische staat voor de imazighen ?

tipje: die regels mogen niet verbeterd of veranderd worden.

ayuda

Als zo'n staat bijvoorbeeld hier ontstond zou ik afhankelijk van de mogelijkheden of in ballingschap gaan, of in verzet door luidkeels christelijke gebeden te reciteren op de dam, of gelijk zelfmoord plegen. Zo'n staat is de hel op aarde.

AFRA

bidden is ook niet naar keuze. het is verplicht de mens (die al ooit beweerde moslim te zijn) te laten bidden en wie dat niet zou doen, kan ook het geval van het vermoorden verwachten , want hij zou ertoe veroordeeld dat hij geen moslim meer zijn. en hiervoor zijn er verschillende uitspraken.

ayuda

Nee, daarom zeg ik ook, bidden of gelijk zelfmoord.
Staat zo'n beetje gelijk.

In Pakistan sterven momenteel zo'n beetje wekelijks christenen onder verdachte omstandigheden in politiecellen trouwens. Wie daar zijn geloof trouw blijft verdient veel respect.

We mogen hopen dat zoiets niet in een Amazigh moslim staat zou gebeuren.

AFRA

CiteerNee, daarom zeg ik ook, bidden of gelijk zelfmoord.
Staat zo'n beetje gelijk.

In Pakistan sterven momenteel zo'n beetje wekelijks christenen onder verdachte omstandigheden in politiecellen trouwens. Wie daar zijn geloof trouw blijft verdient veel respect.

We mogen hopen dat zoiets niet in een Amazigh moslim staat zou gebeuren.

ik had "mens" gezegd , maar ik bedoelde de moslim of degen die ooit moslim beweerde te zijn.

een christelijk moet gewoon extra belastingen (djizia) betalen en oppassen of iemand hem buiten de weg zou duwen . want een moslim moet van mohamed de niet-moslims zich plagen om zich als held in de weg beschouwen tegen de niet-moslims. en verder is het zeer verboden een niet-moslim graag te hebben. want mohamed zei: "jij bent met wie jij graag hebt (in het hiernamaals)"

ayuda

Wat een l.u.l.koek, moslims hoeven hier toch ook geen extra belasting te betalen? Echt onrechtvaardig.

In de Bijbel gaat een gelovige die een ongelovige liefheeft niet naar de hel. De ongelovige partner wordt behouden vanwege de liefde van de gelovige.

Maar dat zal wel weer een vervalsing zijn natuurlijk.
Macht is wat telt, niet Liefde.

AFRA

CiteerWat een l.u.l.koek, moslims hoeven hier toch ook geen extra belasting te betalen? Echt onrechtvaardig.

In de Bijbel gaat een gelovige die een ongelovige liefheeft niet naar de hel. De ongelovige partner wordt behouden vanwege de liefde van de gelovige.

Maar dat zal wel weer een vervalsing zijn natuurlijk.
Macht is wat telt, niet Liefde.

weet jij dat het getuig van je niet waard is behalve als je met een andere vrouw bent. want de vrouwen kunnen niet goed getuigen en daarom moeten ze met twee zijn zodat de ene de andere wijs zou maken , terwijl de man volwassen genoeg is want één man mag getuigen (in de islam).

(in veel gevallen).

misschien komt dat omdat de vrouwen minder verstand en minder godsdienstig in de islam zijn. het is ook merkwaardig genoeg dat de meeste gasten van de hel vrouwen zijn, zoals de profeet mohamed al zag.

ik vind het ook eerloss dat de moslims geen extra belastingen betalen in israel en de christelijke landen.

ayuda

Dat van die handen afhakken en dan nog om je nek bungelen is echt ziek. Als stal iemand mijn laatste cent, dan nog zou ik zo'n straf niet willen. Bah.

Dat soort ellendige dingen staan ook in de Thora trouwens.
Ben wel blij met de leringen van Rabbi Isa wat dat betreft.

AFRA

CiteerDat van die handen afhakken en dan nog om je nek bungelen is echt ziek. Als stal iemand mijn laatste cent, dan nog zou ik zo'n straf niet willen. Bah.

Dat soort ellendige dingen staan ook in de Thora trouwens.
Ben wel blij met de leringen van Isa wat dat betreft.

misschien moet men meer dan 50 cent waarde goed stelen om die straf te krijgen, als ik me goed herinner.

ayuda

Citeerhet is ook merkwaardig genoeg dat de meeste gasten van de hel vrouwen zijn, zoals de profeet mohamed al zag.

ik vind het ook eerloss dat de moslims geen extra belastingen betalen in israel en de christelijke landen.

Maar ik dacht dat moeders (en dat zijn altijd vrouwen) juist zo enorm gerespecteerd worden. Waarom dan in grote massa's naar de hel?

Natuurlijk moeten moslims geen extra belasting betalen in niet-islamitische landen. Dat zou discriminatie zijn.
Ik zou het niet willen.

ayuda

Citeermisschien moet men meer dan 50 cent waarde goed stelen om die straf te krijgen, als ik me goed herinner.

Ah dus twee handen zijn 50 cent waard? Nou ja, dat zal dan voor de Euro geweest zijn. :-)

AFRA

Citeerwant mohamed zei: "jij bent met wie jij graag hebt (in het hiernamaals)"

ik verwonder me erover hoe de mannelijke moslims met joodse en christelijke vrouwen mogen trouwen, terwijl mohamed zei " jij bent met wie jij graag hebt".
want het lot van de christenen en de joden niet helemaal geruststellend.

misschien omdat de profeet zelfs met een joodse en een christelijke vrouwen trouwde.

AFRA

CiteerAh dus twee handen zijn 50 cent waard? Nou ja, dat zal dan voor de Euro geweest zijn. :-)

het was in Dinar of dirham (ik herinner me niet goed) : 3 dinars als jij dat zelf zou kunnen wisselen. :) .

ayuda

Citeerik verwonder me erover hoe de mannelijke moslims met joodse en christelijke vrouwen mogen trouwen, terwijl mohamed zei " jij bent met wie jij graag hebt".
want het lot van de christenen en de joden niet helemaal geruststellend.

misschien omdat de profeet zelfs met een joodse en een christelijke vrouwen trouwde.

Een christelijke vrouw is niet erg problematisch natuurlijk, die heeft toch niks in te brengen dus geen gevaar. De kindertjes worden volautomatisch Moslim. Terwijl ze met een christelijke vader mogelijk christen waren geworden. Pure winst.