welke imazighen behaalden meer ?

Gestart door AFRA, 28/06/2004 om 21:28:49

AFRA

azul,

ik weet nu dat bijna al de imazighen in verschillende landen naar het behoud van hun identiteit streven.

maar ik weet niet welke imazighen verder dan anderen gingen.

een gokje : de imazighen van kabyle . heb ik gelijk ?

Arrows

#1

Citeerazul,

ik weet nu dat bijna al de imazighen in verschillende landen naar het behoud van hun identiteit streven.

maar ik weet niet welke imazighen verder dan anderen gingen.

een gokje : de imazighen van kabyle . heb ik gelijk ?
Ja dat is wel heel duidelijk dat zij echte vechters zijn Afra zij worden overal ook het meest genoemd!ik denk uit Kabyle nr 1 en Arif nr 2 en libia nr 3

AFRA

#2

CiteerJa dat is wel heel duidelijk dat zij echte vechters zijn Afra zij worden overal ook het meest genoemd!ik denk uit Kabyle nr 1 en Arif nr 2 en libia nr 3
en de imazighen van de canarische eilanden ? ze worden steeds vergeten .

Arrows

#3
Omdat je weinig over ze hoort...want tegenwoordig hoor je niks over hen...vroeger wel!

ASHELHIE

#4
Ishelhien tellen niet. Ze doen niets.

Ze spreken alleen maar het tamazight en zorgen dat de taal en cultuur niet verdwijnen door ervoor te zorgen dat er research gedaan wordt. Dat is alles.
En de Irifien kunnen voor de woorden die uit hun taal zijn verdwenen te rade gaan bij de Ishelhien.
Dat is alles, maar dat is niet genoeg om te spreken van iets behaald hebben.

Ik bezie het zo. Als een Arifie iets behaald heeft ben ik daar trots op, want het is een Amazigh. Idem dito voor een Aqbaylie.

Jongens dit is geen wedstrijd.
Stel je liever de vraag: "Wat kunnen wij meer doen om het Tamazight zijn rechtmatige plaats terug te geven in Tamazgha? Als een groep en niet als kinderachtige concurrenten."

Azul fellawwen.

ASHELHIE

CiteerOmdat je weinig over ze hoort...want tegenwoordig hoor je niks over hen...vroeger wel!

Bezoek dan maar eens hun websites die eerder al door een medeprikken hier zijn gepost.
Ze laten tegenwoordig meer van zich horen dan vroeger en zijn meer met hun roots en het Tamazight bezig dan vroeger.

Het zou me zelfs niet verbazen als ze eerder de erkenning van hun cultuur en taal bekomen dan wij die altijd op mekaar zitten te vitten.
Denk je niet?

Azul fellawen

AFRA

#6

CiteerJongens dit is geen wedstrijd.
Stel je liever de vraag: "Wat kunnen wij meer doen om het Tamazight zijn rechtmatige plaats terug te geven in Tamazgha? Als een groep en niet als kinderachtige concurrenten."

Azul fellawwen.


kinderachtig ?? dat is niet beleefd . okke laat maar.

laten we zeggen dat de marokkaanse en de tunisiaanse imazighen een schande voor de amazighiteit zijn.


AFRA

CiteerBezoek dan maar eens hun websites die eerder al door een medeprikken hier zijn gepost.
Ze laten tegenwoordig meer van zich horen dan vroeger en zijn meer met hun roots en het Tamazight bezig dan vroeger.

Het zou me zelfs niet verbazen als ze eerder de erkenning van hun cultuur en taal bekomen dan wij die altijd op mekaar zitten te vitten.
Denk je niet?

Azul fellawen

ik ben erg geinterisseerd in hun strijd. weet iemmand hier wat ze tot nu toe behaalden ?

leren ze tamazight op school ? hebben ze amazighische partijen ? zijn de mensen daar best bewust van tamazighteit ? zijn ze trots op hun tamazighiteit ( integenstelling tot de marokkaanse imazighen) ?

ASHELHIE

#8

Citeerkinderachtig ?? dat is niet beleefd . okke laat maar.

laten we zeggen dat de marokkaanse en de tunisiaanse imazighen een schande voor de amazighiteit zijn.


Je moet niet zo denigrerend zijn tov de Marokkaanse Imazighen.

In Marokko spreekt nog altijd de meerderheid Tamazight in tegenstelling tot Algerije waar velen eerder frans spreken dan Tamazight.

AFRA

CiteerJe moet niet zo denigrerend zijn tov de Marokkaanse Imazighen.

In Marokko spreekt nog altijd de meerderheid Tamazight in tegenstelling tot Algerije waar velen eerder frans spreken dan Tamazight.


het is genoeg schandalig dat de marokkaanse imazighen in meerderheid zijn, en toch behalen minder dan de imazighen van algerije.

Urmaksen

#10
tunesiers zijn homoseksuelen