Hoofdmenu

POLITIEK

Gestart door ras, 06/06/2004 om 15:08:25

moulaymouhand

Citaat van: lopende_lach

hij bestrijd degene die zijn geloof wil aanvallen..en zo hoort het ook...wie mij aanvalt val ik dubbel zo hard aan...
quote]
In de islaam mag je NOOIT onschuldigen doden, dus nooit kinderen, vrouwen, oude mensen, en mensen zonder wapen!!
Wat binladen doet is helemaal 180graden aan de andere kant dan wat islaam zegt.
ik ben moslim, ik zou graag willen dat moslims de sterkste waren, maar ik wil geen terrorist die zo n lafaarde aanslagen gaat plegen

athsaynou

Citaat van: moulaymouhand op 04/10/2004 om 10:22:46

In de islaam mag je NOOIT onschuldigen doden, dus nooit kinderen, vrouwen, oude mensen, en mensen zonder wapen!!
Wat binladen doet is helemaal 180graden aan de andere kant dan wat islaam zegt.
ik ben moslim, ik zou graag willen dat moslims de sterkste waren, maar ik wil geen terrorist die zo n lafaarde aanslagen gaat plegen

Je mag jezelf beschermen en je geloof en dat hoort er bij.

oude noorden

Citaat van: Amezian op 06/06/2004 om 18:17:32

Citeer


Nee bin laden is een terrorist en een arabier.
Moeten wij nu nog,nu we over een revolutie praten,Arabieren niet accepteren in de strijd?Ik begrijp jullie niet,hoor!
Die man heeft geld en wapens,en daar gaat het om!

bin laden , wil ten koste van velen zijn naam in de geschiedenis boeken.

hij is net zo hersenloos als bush.

bush zal bin wel dankbaar zijn , bin heeft zijn herverkiezing zeker gesteld en bin heeft er voor gezorgd dat israel ongestraft de Palestijnen kan slachten.


goed zo jongens jullie komen er wel, jullie welwillende geloofsgenoten zijn jullie heel dankbaar.



Kahina

Het is allemaal een politiek spelletje. Bin Laden gebruikt de Islam als gereedschap om Animo en goedkeuring van de Islamitische wereld voor zijn daden te krijgen.

O.a. in dit artikel wordt duidelijk wat Bin Laden boos heeft gemaakt.
Het artikel is in het engels, frans of spaans te downloaden. Er staan nog meer zeer interessante artikels over de huidige wereldpolitiek voor wie geinteresseerd is.

http://www.globalresearch.ca/articles/CHO109C.html



Dora


Citeer
In de islaam mag je NOOIT onschuldigen doden, dus nooit kinderen, vrouwen, oude mensen, en mensen zonder wapen!!
Wat binladen doet is helemaal 180graden aan de andere kant dan wat islaam zegt.
ik ben moslim, ik zou graag willen dat moslims de sterkste waren, maar ik wil geen terrorist die zo n lafaarde aanslagen gaat plegen
Citeer

ben ik 100% met je eens > maar jongen zie je dan niet dat zij het meest hebben geleden. dat hun vrouwen en kinderen het meest hieronder lijden. en het ergste is dat het allemaal om macht en olie gaat. bin laden verdedigt zijn land en zijn broeders en zusters in dat land...waarom worden zalen waarin bruiloften worden gevierd gebombardeerd???....is dat wel juist dan??...een oorlog is nooit eerlijk, kan ook niet eerlijk zijn..

wereldburger

Citaat van: athsaynou op 29/09/2004 om 12:36:30
Citaat van: moulaymouhand op 24/09/2004 om 12:50:00
Het is maar hoe je een VRIJHEIDSSTRIJDER diffinieert!!! gehersenspoeld!! juist niet, Bijna alle marokkanen (moeslims) denken dat hij een goede mens is. ik kijk net zo vaak naar arab als naar westerse media, dus daar kan het ook niet liggen!!

Het ligt aan het feit dat ik GEEN MEELOPER ben, ik heb mijn hersens en die gebruik ik ook. dus niet snel conclusies gaan trekken!
adios

1


Vrijhijdsstrijder hij strijd voor zijn geloof dat staat vast!

hij strijdt puur voor zijn eigen egocentrische behoeftes.....want waar was meneer toen de tegenaanval kwam....juist ja...verdwenen en wie konden de klappen opvangen....juist ja...de gewone burgers!!
Als het dan zo'n grote strijder is dan heeft hij ook het lef om het openlijk te doen....en niet vanuit één of andere verweg verstopte grot!!!!

Dora


Citeer

hij strijdt puur voor zijn eigen egocentrische behoeftes.....want waar was meneer toen de tegenaanval kwam....juist ja...verdwenen en wie konden de klappen opvangen....juist ja...de gewone burgers!!
Als het dan zo'n grote strijder is dan heeft hij ook het lef om het openlijk te doen....en niet vanuit één of andere verweg verstopte grot!!!!

Citeer

nou ja zeg > meneer heeft wel een fortuin hoor die hij opzij heeft gezet om te strijden tegen de honden...daarnaast waar is bush dan??...waarom heeft hij nooit een geweer gepakt en bin laden zelf proberen op te pakken..waarom moeten zijn militairen hiervoor opdraaien..of mag hij dat wel..en is alleen bin laden een ego..wel 1 lijn trekken svp

wereldburger

Citaat van: lopende_lach op 10/11/2004 om 12:11:37

Citeer

hij strijdt puur voor zijn eigen egocentrische behoeftes.....want waar was meneer toen de tegenaanval kwam....juist ja...verdwenen en wie konden de klappen opvangen....juist ja...de gewone burgers!!
Als het dan zo'n grote strijder is dan heeft hij ook het lef om het openlijk te doen....en niet vanuit één of andere verweg verstopte grot!!!!

Citeer[/quot
nou ja zeg > meneer heeft wel een fortuin hoor die hij opzij heeft gezet om te strijden tegen de honden...daarnaast waar is bush dan??...waarom heeft hij nooit een geweer gepakt en bin laden zelf proberen op te pakken..waarom moeten zijn militairen hiervoor opdraaien..of mag hij dat wel..en is alleen bin laden een ego..wel 1 lijn trekken svp

heb t niet over Bush gehad...maar vind het allemaal 1 pot nat, Bush is precies hetzelfde.........
dit heeft niets meer te maken met "het belang van de bevolking".....dit heeft allemaal te maken met "eigen belang"...........

Dora

wat voor belang zou bin laden hierbij hebben??..vertel...want ik neem aan in een grot wonen is niet echt eigen belang..maar goed..vertel het maar..

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 10/11/2004 om 12:04:19

Citeer
In de islaam mag je NOOIT onschuldigen doden, dus nooit kinderen, vrouwen, oude mensen, en mensen zonder wapen!!
Wat binladen doet is helemaal 180graden aan de andere kant dan wat islaam zegt.
ik ben moslim, ik zou graag willen dat moslims de sterkste waren, maar ik wil geen terrorist die zo n lafaarde aanslagen gaat plegen
Citeer

ben ik 100% met je eens > maar jongen zie je dan niet dat zij het meest hebben geleden. dat hun vrouwen en kinderen het meest hieronder lijden. en het ergste is dat het allemaal om macht en olie gaat. bin laden verdedigt zijn land en zijn broeders en zusters in dat land...waarom worden zalen waarin bruiloften worden gevierd gebombardeerd???....is dat wel juist dan??...een oorlog is nooit eerlijk, kan ook niet eerlijk zijn..

verdedigd welk land? het enigste wat bin laden zogenaamd verdedigd is een denkbeeldig land, wat in zijn hoofd en tot zekere hoogte alleen op internet bestaat. Ik begrijp zijn punt wel, van als jullie moslims vermoorden kunnen wij ook westerlingen/afvallige moslims vermoorden, maar dan heb je geloof ik een paar lessen in Quran/Hadith/Fiqh/Seerah gemist.

wat opvalt verder is dat hij totaal geen strategie heeft zo lijkt het. en zijn constante aanval op Amerika heeft meer gemeen met de anti-globalisering beweging dan wat dan ook.

Kahina

Citeer
wat opvalt verder is dat hij totaal geen strategie heeft zo lijkt het. en zijn constante aanval op Amerika heeft meer gemeen met de anti-globalisering beweging dan wat dan ook.
Citeer

Precies. Bin Laden is anti-globalist en is boos dat een groot aantal Arabische/Islamitische landen buitenspel wordt gezet  door de Westerse imperialisering.
Daarom dat hij ook HET symbool van Westerse welvaart heeft aangevallen.
En hij heeft voor een nog verdere polarisatie tussen het oosten en westen gezorgd.

Thanks.

Dora


Citeer

verdedigd welk land? het enigste wat bin laden zogenaamd verdedigd is een denkbeeldig land, wat in zijn hoofd en tot zekere hoogte alleen op internet bestaat. Ik begrijp zijn punt wel, van als jullie moslims vermoorden kunnen wij ook westerlingen/afvallige moslims vermoorden, maar dan heb je geloof ik een paar lessen in Quran/Hadith/Fiqh/Seerah gemist.

wat opvalt verder is dat hij totaal geen strategie heeft zo lijkt het. en zijn constante aanval op Amerika heeft meer gemeen met de anti-globalisering beweging dan wat dan ook.
Citeer

soerat al baqara (2) ayaah 190-193
soerat al baqara "     "         216-218
"          "    "         "     "         244

soerat al imran (3)  ayaah  140-143
"           "  "         "      "        152-158
                                             169 > 172/173 > 195

hoofdstuk > 4, 5,8,9,16,22,24,25,29,33,42,47,48,49,59,60,61,63,64,66,73.76

zoek ze maar even op, want heb geen zin om alles hier uitgebreid neer te zetten..


Dora

zo zie je ik heb een aantal dingen niet gemist..weliswaar kunnen er meer ayaaths zijn daarover die ik wel gemist heb..maar dit zijn de ayaaths die ik heb kunnen vinden.

nogmaals het moorden van onschuldigen keur ik absoluud niet goed..met name kinderen niet nu die mij erg heilig zijn.

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 10/11/2004 om 14:08:43
zo zie je ik heb een aantal dingen niet gemist..weliswaar kunnen er meer ayaaths zijn daarover die ik wel gemist heb..maar dit zijn de ayaaths die ik heb kunnen vinden.

nogmaals het moorden van onschuldigen keur ik absoluud niet goed..met name kinderen niet nu die mij erg heilig zijn.

ok dit ga je niet geloven, maar 'je' had ' hij' moeten zijn (ik wilde naar bin laden referenen). maar wat maken de aya's volgens jou duidelijk?

Dora

nee hoor..ik heb nu een discussie met jou en niet met hem..dus je is gewoon je..