de Arabier in Sudan

Gestart door Matho, 05/06/2004 om 16:28:37

Taghzayfut

Citeerzo he, pretty boy.

Hoe komt het dan dat je geen meisje hebt>???

Wie zegt dat ik nog geen meisje heb? Ik wil meisjes hebben.

Matho

Dus een wijf is niet genoeg voor jou>???

Yugurthen

wat lopen jullie allemaal te zeiken over wijven.

bouaouiouach

wat persoonlijk mag via jullie P.M.,
ik kom hier niet om jullie gezeik te lezen,
kunnen we ook wat normaler doen, of is het moeilijk voor zulke opvoeding? het is echt triest.
  tannemiert   mo.

imzourenlady

salaam,

triest hoor!!!!

Dora

CiteerOmdat er in nederland alleen maar rif vrouwen zijn. Souss mannen zijn heel lief. De rif vrouwen vechten om hun. Of heb je het over Atlas mannen?
Ben jij al getrouwd, lopende lach? Hier een knappe, lange soussi met amberkleurige ogen en een aanstekelijke lach.
Je moet wel licht zijn.
Masja heeft me namelijk afgewezen.

als ik ooit met een sous zou trouwen dan weet ik waar ik de mooiste en liefste kan vinden...het probleem ligt 'm nu alleen dat hij zich arabisch voelt..moet m nog heel wat leren...

jij bent te wijferig voor mij >> hou van echte mannen!!

Taghzayfut

Citeerals ik ooit met een sous zou trouwen dan weet ik waar ik de mooiste en liefste kan vinden...het probleem ligt 'm nu alleen dat hij zich arabisch voelt..moet m nog heel wat leren...

jij bent te wijferig voor mij >> hou van echte mannen!!

Omdat ik behoefte heb aan meer vrouwen? ik ben gewoon de Man.
Moet ik nou geloven dat jij een souss man aan de haak hebt geslagen? Wat heb je nou weer uitgespookt.

Taghzayfut

CiteerDus een wijf is niet genoeg voor jou>???

Nee. Ik ben een man-man.

Dora

CiteerOmdat ik behoefte heb aan meer vrouwen? ik ben gewoon de Man.
Moet ik nou geloven dat jij een souss man aan de haak hebt geslagen? Wat heb je nou weer uitgespookt.
nee want ik denk dat ik m binnenkort terug ga gooien de zee in en ga vissen naar een ariffie..

Samariaan

JULLIE GAAN OFF-TOPIC , of hadden jullie dat nog niet door, het onderwerp was de Arabier in Sudan!!

ik

CiteerJULLIE GAAN OFF-TOPIC , of hadden jullie dat nog niet door, het onderwerp was de Arabier in Sudan!!

Dat zijn kinderen met kapsones

Samariaan

OK terug naar de topic dus:
Sudan is ingewikkeld, en niemand weet eigenlijk het precieze hoe en wat. Het conflict is geloof ik begonnen met ruzies over vee, mensen steelden vee van elkaar. om dit te voorkomen werden er milities ingezet voor veiligheid, van dit punt af liep het uit de hand, en is er nu min of meer een stituatie onstaan waar er etnisch wordt gezuiverd. De overheid speelt een belangrijke rol hier in, de milities zelf zijn geen arabieren in die zijn, maar gearabiseerde Afrikanen. verder doen zij niks in naam van Islam, of beweren ze in naam van islam te handelen.

De mensen van Darfur hebben hun eigen identiteit en de overheid ziet dit als gevaar; bijvoorbeeld wanneer zei zich autonoom willen verklaren. De overheid wil denk ik ook op deze manier, door alle niet-gearabiseerde mensen te verjagen een situatie zoals die voor de afgelpen 20 jaar zich heeft afgespeeld in het zuiden, waar de Christelijke inwoners vochten voor een afscheiding. Een vredes akkoord werd nog pas afgelopen week getekend met het Zuiden.

Dora

CiteerJULLIE GAAN OFF-TOPIC , of hadden jullie dat nog niet door, het onderwerp was de Arabier in Sudan!!

samhayie je hebt helemaal gelijk >>> het rechtensysteem in sudan ken ik niet zo goed > maar ik denk dat het niet zoveel zal verschillen als al die andere "islamitische" landen...mijn vraag is > wat is de reden van die afslachtingen??...komen die mensen in opstand ofzo??...en hoe zit het met de imazghen > komen die daar ook voor??..welke dialect??

Aqsil

CiteerHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHUAHAHAHAHAHA ga toch dromen wat loop je allemaal te zeggen dat imazighen de wereld kan veroveren ja droom verder.
Imazighen zijn degenen die islam naar Spanje, Mali, Neger en Negerie hebben gebracht.

imzourenlady

CiteerImazighen zijn degenen die islam naar Spanje, Mali, Neger en Negerie hebben gebracht.

salaam,

en daar ben ik trots op!!!!