de Arabier in Sudan

Gestart door Matho, 05/06/2004 om 16:28:37

Ariaz

#15
Ik denk dat we de Imazighen niet moeten vergelijken met die niet-Arabieren in Soudan, want wij Imazighen waren "keihard", we werden niet voor niks barbaren genoemd, want wij Imazighen hebben hele Arabische stammen verkracht, wij hebben hele grote Arabische legers afgeslacht, wij waren namelijk sterk, heel sterk, de Arabieren deden het in hun broek voor ons, weet je wat ons parten heeft gespeeld, da's de Imazighen zelf, of ook de Islam zelf, wij Interpreteren de Islam op een verkeerde manier waardoor we dan telkens en opnieuw de Arabieren een kans gaven, totdat het onmogelijke gebeurd is, namelijk het aan d emacht komen van de Arabieren

Matho

#16
we waren weliswaar sterk.....maar het heeft niet mogen verhinderen dat hele Arabische stammen zich gingen vergrijpen aan onze dochters, vrouwen en kinderen.

Matho

#17
En om ook hun rasgenoten een plezier te doen die achterbleven  stuurde ze die nog per mail even naar Irak en Saoudie om zich daar aan ons vrouwen te vergrijpen.

Ariaz

#18
Inderdaad bagrades, da's waar, daar geef ik julli egelijkin, hewa da komt allemaal door de verdeeldheid onder de Imazighen, ook door het ontbreken van een rgulier Amazighleger, of het ontbreken van een Amazighkoning met een centrale macht,


de Arabieren hadden een heel groot leger en dan pakten ze ieder stam apart aan, zolas Mohammedvzmh dat gedaan heeft in de Jazeerat Al 'Arab,



maar moesten nu de Imazighen een heel groot professioneel leger hebben met alles der op en deraan, dan denk ik dat de Imazighen heel de wereld veroverd hadden,



Yugurthen

#19

CiteerInderdaad bagrades, da's waar, daar geef ik julli egelijkin, hewa da komt allemaal door de verdeeldheid onder de Imazighen, ook door het ontbreken van een rgulier Amazighleger, of het ontbreken van een Amazighkoning met een centrale macht,


de Arabieren hadden een heel groot leger en dan pakten ze ieder stam apart aan, zolas Mohammedvzmh dat gedaan heeft in de Jazeerat Al 'Arab,



maar moesten nu de Imazighen een heel groot professioneel leger hebben met alles der op en deraan, dan denk ik dat de Imazighen heel de wereld veroverd hadden,
















HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHUAHAHAHAHAHA ga toch dromen wat loop je allemaal te zeggen dat imazighen de wereld kan veroveren ja droom verder.

Masja

#20
jij komt er snel v. terug,yugurthie, was jij het niet die de wereld zou laten beven? niet zo snel opgeven hoor!

Taghzayfut

CiteerIk denk dat we de Imazighen niet moeten vergelijken met die niet-Arabieren in Soudan, want wij Imazighen waren "keihard", we werden niet voor niks barbaren genoemd, want wij Imazighen hebben hele Arabische stammen verkracht, wij hebben hele grote Arabische legers afgeslacht, wij waren namelijk sterk, heel sterk, de Arabieren deden het in hun broek voor ons, weet je wat ons parten heeft gespeeld, da's de Imazighen zelf, of ook de Islam zelf, wij Interpreteren de Islam op een verkeerde manier waardoor we dan telkens en opnieuw de Arabieren een kans gaven, totdat het onmogelijke gebeurd is, namelijk het aan d emacht komen van de Arabieren

Aha, dus jullie waren aan het verkrachten geweest. Schleuh n Takkoth.
Argaz, ben je daar trots op? Soussies hebben gevochten en gemoord. Vrouwen verkrachten en voor dood achterlaten is niet hun manier van oorlog voeren.
Daarom worden nu Imazighen over het algemeen barbaren of berbers genoemd, omdat rifijnen hun pik niet in hun broek konden houden.
Ik verkracht liever een kip dan een arabisch wijf.

Yugurthen

#22

Citeerjij komt er snel v. terug,yugurthie, was jij het niet die de wereld zou laten beven? niet zo snel opgeven hoor!




j maar dat kost tijd weet je en ik moet heel tamazgha achter hebben

Matho

#23

CiteerInderdaad bagrades, da's waar, daar geef ik julli egelijkin, hewa da komt allemaal door de verdeeldheid onder de Imazighen, ook door het ontbreken van een rgulier Amazighleger, of het ontbreken van een Amazighkoning met een centrale macht,


de Arabieren hadden een heel groot leger en dan pakten ze ieder stam apart aan, zolas Mohammedvzmh dat gedaan heeft in de Jazeerat Al 'Arab,



maar moesten nu de Imazighen een heel groot professioneel leger hebben met alles der op en deraan, dan denk ik dat de Imazighen heel de wereld veroverd hadden,




de Imazighen hadden de POTENTIE om de wereld te veroveren, te beginnen in Afrika.

Maar dit ligt niet in de mentaliteit van de Amazigh.
Hij heerst niet over andere volkeren, omdat hij maar al te goed begrijpt wat het verlies is van VRIJHEID.

Ariaz

#24

CiteerWie heeft Spanje veroverd ? Wist je dat de Imazighen tot in Zwart-Afrika geraakt waren?


En nog iets in die tijd was de wereld enkel Europa, Noord-Afrika en een stukje van Azie,










HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHUAHAHAHAHAHA ga toch dromen wat loop je allemaal te zeggen dat imazighen de wereld kan veroveren ja droom verder.

Masja

#25
Vrijheid is het hoogste goed v.d. mens

Matho

Ghana was eeen amazighkolonie.

Ignawien (ghana) is een amazighwoord voor Zwarten.

Matho

#27
Al sinds de Romeinse tijdperk heeft Yugurtha zijn goud uit Ghana gehaald.
Om de oorlog tegen de Romeinen te financieren.

Matho

In de Romeinse tijperk gold als regel:

Wie de Middelandse Zee beheerst beheerst de WERELD.

Imazighen hadden daar niet zo veel interesse in.
Hadden ze dat wel, dan was de MEDITERANNEE geen MARE NOSTRUM (ONZE ZEE) van de Romeinen geweest.

Ariaz

#29

CiteerAha, dus jullie waren aan het verkrachten geweest. Schleuh n Takkoth.
Argaz, ben je daar trots op? Soussies hebben gevochten en gemoord. Vrouwen verkrachten en voor dood achterlaten is niet hun manier van oorlog voeren.
Daarom worden nu Imazighen over het algemeen barbaren of berbers genoemd, omdat rifijnen hun pik niet in hun broek konden houden.
Ik verkracht liever een kip dan een arabisch wijf.


je weet niet wat je zegt, als ik de marrokaanse strijd ga zien tegenover de kolonisatoren dan zie ik enkel dat de Irrifien zwaar gevochten hadden, maar ik zie nergens een Soussie Abded Krim Elkatabi en jij zegt tegen mij de Issousien hebben gevochten en gemoord, luisterd man, ik weet niet wat je hebt maar of we nu Irrifien zijn of Issoussien dat doet er niet toe, wij zijn allemaal Imazighen, en ik heb het over 1400 jaar geleden, in die tijd bestond da nog niet Issousien en Irrifien, en om exact te zijn werden wij Issousien van het noorden genoemd, dus nu verwijt je je eigen soort, want wij waren naar't schijnt Issousien en wij hebben dan een andere taal overgenomen namelijk het Tarifit