Ik voel me Palestijn en geen Amazigh

Gestart door Aqsil, 29/06/2004 om 21:05:11

motransbeton


tazrout tabarchant

waar gaat het hier in allah's naam over? shit ik kan hier niet tegen. ik word moe van alle onzin op deze aarde.
ook als mohamed de 66666 st tamazight kan spreeken dan doet hij dat niet in het openbaar.
mohamed en zijn vader hassan de hond de tweede die aan het branden is in de hel. die hebben joodse adviseurs. en dat kunnen we net niet volgen. zou steekt het in elkaar.MB

Izwan

Citaat van: MB_Tiza op 19/08/2005 om 23:26:23
Citaat van: motransbeton op 19/08/2005 om 23:17:27
Maar he he Wie kent de legende van Rala wouja?

maar nu effe serieus volgens velen leefde Bouya voor de komst van de Idrisieyen dynastie in de stad Nekor nabij lbarrage n AbdKrim (huidige aith Bouayyash, aith Wayagher), zij was een koniging.

een andere legende uit het boek van Aith Waygher of the morrocan rif, luidt dat toen de troepen van yusuf ibn tachfin (al moravieden) nekor veroverden en de meiden thuiskwamen van het werk op het land, deze riepen a lalla a bouya, wat zoiets betekent als ow moeder ow vader omdat deze allen waren vermoord door de troepen van Yusuf. De laatste is weer de arabische versie van de legende...ga maar van de eerste uit.
Als ik echt moet kiezen dan kies ik voor de tweede versie.
De eerste versie historische klopt niet.
1-   Idrisiyen dynastie was al lang ter onder gegaan toen Jusuf inb Tachfin Nekor verwoest heeft.
2-   Idrisiyen dynastie was naast Koninklijk Nekor en had dus nooit macht over Nekor gehad.
3-   Het Koninklijke Nekor was de eerste Islamitische dynastie in Marokko. Een vrouw als koning in een islamitisch rijk is het ondenkbaar en als het zo was dan was de zekere aandacht van historicus gekregen en overal gemeld.
Ik heb destijds geprobeerd achter te komen wie deze mysterieuze naam (Bouya) is. Helaas, er is geen enkele theorie die waar lijkt te zijn.
Ik had ergens gelezen dat er een dorp in de omgeving van Akader ook met Bouya wordt gezongen. Om dit mysterieuze woord te verklaren dient eerst de geschiedenis van die dorp onderzocht te worden om de tijd en de plek van het ontstaan van dit woord te bepalen.


alhoceima187

en degene die zich meer paslestijn dan amazigh voelt is nog lager dan een hond

tazrout tabarchant

Citaat van: alhoceima187 op 22/08/2005 om 20:24:00
en degene die zich meer paslestijn dan amazigh voelt is nog lager dan een hond
als je iets niet begrijpt moet je niet reageeren? en wat is mis met palestijn zijn?
wij emazighen hebben dezelfde probleem als palestijnen en koerden.

Timarzgha

De titel van deze topic doet me denken aan iets als ''Ik voel me aghyoer maar geen ezel''

groenebriefjes

Ik voel me een riffijn en geen marokkaan... ;D

Timarzgha

Citaat van: Don-Rifi op 01/09/2005 om 21:48:16
Ik voel me een riffijn en geen marokkaan... ;D
ook zo iets ik voel me aqer3ie en geen riffijn ;D (damn wat kunnen mensen rare wezens zijn)

mobeton

#83
Ik voel me Riffijns & IthTouzine.


http://www.mobeton.tk

MBTiza

Citaat van: mobeton op 09/09/2005 om 18:10:49
Ik voel me Riffijns & IthTouzine.


D:\mijn documenten\Mohamed Almakraini\aitouzineproud0hn.jpg


ja nu weten we allemaal hoe je heet...mohamed al makraini, maarreh je moet die foto oploaden naar een server wil je je casita /midar proud laten zien!

mobeton

#85
Citaat van: MB_Tiza op 09/09/2005 om 18:23:14
Citaat van: mobeton op 09/09/2005 om 18:10:49
Ik voel me Riffijns & IthTouzine.


D:\mijn documenten\\http://www.mobeton.tk \\aitouzineproud0hn.jpg


ja nu weten we allemaal hoe je heet...mohamed al makraini, maarreh je moet die foto oploaden naar een server wil je je casita /midar proud laten zien!

foutje

Inuit

#86
Citaat van: Timarzgha op 01/09/2005 om 21:55:03
Citaat van: Don-Rifi op 01/09/2005 om 21:48:16
Ik voel me een riffijn en geen marokkaan... ;D
ook zo iets ik voel me aqer3ie en geen riffijn ;D (damn wat kunnen mensen rare wezens zijn)

fout...fout...fout


Je moet wel aan het etiquette houden hoor!
Je zegt namelijk, ik voel mij eerst riffijn, dan aqer3ie, dan voel ik mij fucked-up, dan voel ik mij bedroefd, dan voel ik mij melig   :D :D :D

motransbeton

Krijg er Op zijn Riffijns.!!!een ochtend en laat in de middag ODDEL van.

Timarzgha

Citaat van: gebruiker01 op 12/09/2005 om 11:14:41
Citaat van: Timarzgha op 01/09/2005 om 21:55:03
Citaat van: Don-Rifi op 01/09/2005 om 21:48:16
Ik voel me een riffijn en geen marokkaan... ;D
ook zo iets ik voel me aqer3ie en geen riffijn ;D (damn wat kunnen mensen rare wezens zijn)

fout...fout...fout


Je moet wel aan het etiquette houden hoor!
Je zegt namelijk, ik voel mij eerst riffijn, dan aqer3ie, dan voel ik mij fucked-up, dan voel ik mij bedroefd, dan voel ik mij melig   :D :D :D
hahaha wallahiella ik word ook zo een lijstje aangepraat
Ik ben eerst moslim dan awaja3er dan ariffi dan amazigh dan nederlander, dan een ezel want ik maak onderscheid in dingen die niet te onderscheiden zijn ;)

motransbeton

Wist je dat -awajager- de blinde  betekent????