Ik voel me Palestijn en geen Amazigh

Gestart door Aqsil, 29/06/2004 om 21:05:11

Aqsil

Wanneer ik in Rif loop en zie ik Arabische politie en Mkhznia, voel ik me net als een Irakier in Bagdad vol met Amerikaanse soldaten.

Wanneer ik naar een overheidsinstituut ga en vreemde taal daar moet spreken, voel ik me net een Nederlander in de tijd van Nazi-Duitsland.

Wanneer ik naar Fes, Rabat of Tanger ga en zie ik mensen daar vreemde taal spreken, voel ik me net als een Palestijn in Jeruzalem.

Wanneer ik koning Mohammed 6 in de TV hoor praten, voel ik me net als een Irakier die in de TV Bush ziet praten over ‘het belang van Irakese volk’.

Wanneer ik Arabieren horen praten over broederschap, denk ik aan Sharon die over ‘vrede met de palestijnen’ praat.

Wanneer ik in een Moskee ben en hoor ik Imam Arabisch praten, voel ik me als een verdacht in de rechtbank van Stalin.

Wanneer ik naar de Marokkaanse TV kijk, zie ik nachtmerrie van Moslims in Kwanatimo B.  
 

AFRA

#1
dan hebben we de imazighen nodig om de amazighteit in haar plaats te verplaatsen.

Dora

#2

CiteerWanneer ik in Rif loop en zie ik Arabische politie en Mkhznia, voel ik me net als een Irakier in Bagdad vol met Amerikaanse soldaten.

Wanneer ik naar een overheidsinstituut ga en vreemde taal daar moet spreken, voel ik me net een Nederlander in de tijd van Nazi-Duitsland.

Wanneer ik naar Fes, Rabat of Tanger ga en zie ik mensen daar vreemde taal spreken, voel ik me net als een Palestijn in Jeruzalem.

Wanneer ik koning Mohammed 6 in de TV hoor praten, voel ik me net als een Irakier die in de TV Bush ziet praten over ‘het belang van Irakese volk’.

Wanneer ik Arabieren horen praten over broederschap, denk ik aan Sharon die over ‘vrede met de palestijnen’ praat.

Wanneer ik in een Moskee ben en hoor ik Imam Arabisch praten, voel ik me als een verdacht in de rechtbank van Stalin.

Wanneer ik naar de Marokkaanse TV kijk, zie ik nachtmerrie van Moslims in Kwanatimo B.  
 

heeeeeeeeeel mooi gezegd..echt waar...

ras

Als ik me eigen niet vergist heb ik +- stuk of 6 mkhaznias droog geneukt maar dan echt droog die sukkels hebben echt geen hersens!!!

amazigh_roos

CiteerAls ik me eigen niet vergist heb ik +- stuk of 6 mkhaznias droog geneukt maar dan echt droog die sukkels hebben echt geen hersens!!!

hersens.........................................????























ver te vinden bij jou RAS

ras

#5

Citeerhersens.........................................????

ver te vinden bij jou RAS
zo kan het ook














amazigh_roos

Citeerzo kan het ook















nee je snapt hem niet!! No brains


ras

#7

Citeer
nee, dat komt omdat ik geen tahendecht eet!!!

amazigh_roos

#8

Citeernee, dat komt omdat ik geen tahendecht eet!!!

nee daar gaat het niet om je bent van je zelf een leeg hoofd

ras

#9

Citeernee daar gaat het niet om je bent van je zelf een leeg hoofd
mijn eigen zoon van 3 kan een beter aantwoord geven dan dit

amazigh_roos

#10

Citeermijn eigen zoon van 3 kan een beter aantwoord geven dan dit

ewa mlih ga zo door....

ras

#11

Citeerewa mlih ga zo door....
echt ik neem het serieus zonder dollen goede argumenten zijn welkom

Amezian

#12

CiteerWanneer ik in Rif loop en zie ik Arabische politie en Mkhznia, voel ik me net als een Irakier in Bagdad vol met Amerikaanse soldaten.

Wanneer ik naar een overheidsinstituut ga en vreemde taal daar moet spreken, voel ik me net een Nederlander in de tijd van Nazi-Duitsland.

Wanneer ik naar Fes, Rabat of Tanger ga en zie ik mensen daar vreemde taal spreken, voel ik me net als een Palestijn in Jeruzalem.

Wanneer ik koning Mohammed 6 in de TV hoor praten, voel ik me net als een Irakier die in de TV Bush ziet praten over ‘het belang van Irakese volk’.

Wanneer ik Arabieren horen praten over broederschap, denk ik aan Sharon die over ‘vrede met de palestijnen’ praat.

Wanneer ik in een Moskee ben en hoor ik Imam Arabisch praten, voel ik me als een verdacht in de rechtbank van Stalin.

Wanneer ik naar de Marokkaanse TV kijk, zie ik nachtmerrie van Moslims in Kwanatimo B.  
 

Ja, de hebt de waarheid gesproken. Ik vind het zelf van de gekke dat ik bij plaatselijke bank in Nador, daar geen Tamazight kan spreken.Ik kwam daar binnen, vertelde wat ik wilde in het Tamazight en kreeg antwoord in Darija.Blijkbaar zijn die medewerkers gewoon Imazighen, want ze begrepen mijn vraag.
Oke, als ik in Rabat was verwacht ik daar geen Tarifit te spreken.Maar dit was in mijn eigen regio!

amazigh_roos

#13

Citeerecht ik neem het serieus zonder dollen goede argumenten zijn welkom

bullshit dus!!

bouaouiouach

#14

CiteerAls ik me eigen niet vergist heb ik +- stuk of 6 mkhaznias droog geneukt maar dan echt droog die sukkels hebben echt geen hersens!!!
moet dat gezegd worden????????
 dus, je bent zelf als hun, geen hersens.