Er is geen plek voor een berberstaat in Marokko

Gestart door ezelachmed, 24/06/2004 om 16:43:29

ezelachmed

Er is geen plek voor een berberstaat in Marokko. Als er berbers zijn die vinden dat ze een eigen staat verdienen, dan mogen ze van mij part de westelijke sahara krijgen. Lekker branden in die hete zon.

Tarifit

#1
beste ezelachmed,

Doe je naam eeraan en vertrek zelf richting de Sahara, waar JIJ zelf thuishoort !
Admin: verbaan deze ezel uit dit forum a.u.b.

ras

#2

CiteerEr is geen plek voor een berberstaat in Marokko. Als er berbers zijn die vinden dat ze een eigen staat verdienen, dan mogen ze van mij part de westelijke sahara krijgen. Lekker branden in die hete zon.

van zo een iemand kan ik wel zijn bloed drinken

Masja

CiteerEr is geen plek voor een berberstaat in Marokko. Als er berbers zijn die vinden dat ze een eigen staat verdienen, dan mogen ze van mij part de westelijke sahara krijgen. Lekker branden in die hete zon.



huh?   marokko IS "berbers" (oorspronkelijk), dus v.d. Imazighen


ras

#4

CiteerEr is geen plek voor een berberstaat in Marokko. Als er berbers zijn die vinden dat ze een eigen staat verdienen, dan mogen ze van mij part de westelijke sahara krijgen. Lekker branden in die hete zon.



huh?   marokko IS "berbers" (oorspronkelijk), dus v.d. Imazighen



nou dan wat doen die arabieren dan in mijn achter tuin

Samariaan

#5
Citeernou dan wat doen die arabieren dan in mijn achter tuin

in jouw achter tuin? bedoel je niet balkon?

;D

ras

#6

Citeerin jouw achter tuin? bedoel je niet balkon?

ook goed

Yugurthen

#7
maar waarom mogen wij imazighen geen eigen staat. immer worden wij bedreigd door de marokaanse machthebbers. en zij laten niet met ons rust. en zeg eens mogen wij wel rusten. ik denk niet en daarom moeten wij vechten. om te kunnen overleven.

Tama

CiteerEr is geen plek voor een berberstaat in Marokko. Als er berbers zijn die vinden dat ze een eigen staat verdienen, dan mogen ze van mij part de westelijke sahara krijgen. Lekker branden in die hete zon.




deze strontvlieg moet desnoods met een elektronische vliegenmepper om het leven worden gebracht.

amazigh_roos

#9

CiteerEr is geen plek voor een berberstaat in Marokko. Als er berbers zijn die vinden dat ze een eigen staat verdienen, dan mogen ze van mij part de westelijke sahara krijgen. Lekker branden in die hete zon.


Praat zinnig of praat niet!

Ibn_Toemart

#10
Die Amazighstaat moet en zal er komen, desnoods met behulp van een militaire vleugel die de arabische terroristen een koekje van eigen deeg geeft. Ik denk dan aan de aanpak van het ETA, bescheiden maar niet zonder gevaar voor die koppige kamelen die ons Tamzgha regeren.

We moeten ons ras ten eerste zuiver houden, de taal behouden en verderzetten en vervolgens het (gewapend) verzet. Ik ben bereid 1/5 van mijn loon af te staan om een amazighrebellie te financieren. oog om oog, tand om tand

ezelachmed

#11
Wat een reactie's allemaal. De een wil mijn bloed drinken, de andere wil mij iets anders aandoen op een elekronische manier. Is dit die berbermentaliteit?
Imazighen zijn niet de oorspronkelijke bewoners van Marokko. Dit is al meerdere malen bewezen. Toch blijven jullie volhouden dat jullie de oorspronkelijk bewoners zijn. Heel Afrika is zwart behalve het Noorden? Ten zij Imazaghen zwarte voorouders hebben komen de Imazaghen elders vandaan.
Wie onderdrukt de Imazaghen eigenlijk? De regering bestaat voor de grote meerderheid uit Imazaghen. De koning is van origine een Imazagh. De grote meerderheid van de bevolking is Imazagh. Dus door wie worden de Imazaghen onderdrukt. Ik zal het zeggen. Door Imazaghen. Typisch een Marokkaanse mentaliteit. Mensen in de regering en lagere lokale overheden besturen niet ten goede van het volk, maar ten goede van zichzelf, hun directe familie of dorpgenoten.
Toen er een aantal jaren geleden droogte was in Marokko, hebben we graan van Saoedie Arabie gekregen. Dit werd echter achtergehouden of verkocht door lokale bestuurdes. En zeg nou niet dat dit niet waar is.
Bovendien, wie zijn die arabieren die in marokko wonen? Ik ken ze niet. Alle niet berber sprekende Marokkanen die ik ken hebben allemaal wel berberbloed. Of een van de ouders, of grootouders is wel berber. Het hele volk is vermengd. Bovendien, zelfs berbersprekende hebben wel arabierenbloed in zich. Dus als ik iemand hoor zeggen dat hij alle arabieren het land uit wil schoppen, dan wil ik wel weten wie daar onder valt? Dus waarom een eigen staat. Het zou de dezelfde grenzen krijgen als de huidige grenzen. Dezelfde mensen zouden er komen te wonen als nu, omdat dit de volk Marokkanen is. Iedereen valt hier onder.

ezelachmed

#12
IBN_teomart---- Zulke mensen zijn de echte vijanden van Imazigh. We leven nu in vrede en harmonie. Maar zulke mensen willen dit verstoren, om zelf aan de macht te komen, om vervolgens een dictatuur op te zetten die erger is dan Marokko ooit heeft gekend. IBN taomart jij moet terug naar de kleuterschool. Ergens heb jij een trauma opgelopen, en die wil je afreageren op de rest van de Marokkanen. Jij bent zielig. Als jij nu voor me stond had ik al lang afgemaakt. Je familie zou me dan zelfs dankbaar zijn dat ik een einde aan dat zielige leven van jou heb gemaakt. Mafkees!

Yidir__

Azul,

Geen plek hoe bedoel???

Die plek hebben we al. Maar het is nog niet doorgedrongen tot jouw belevingswereld. Zo een ziek gedachte die jij uitstraalt, daar is geen plek voor in Marokko, het land van Imazighen. Kom niet met de gedachte dat Marokko multicultureel is. Er is in Marokko maar een cultureel aanwezig, de Amazigh cultuur, maar die wordt als arabisch gezien wanneer het in het Arabisch/Darija wordt gepresenteerd.

Wanneer men alleen het Darija spreekt dan is dat geen reden om jezelf tot een Arabier te verheven. Je bent een Amazigh, of je dat wilt of niet, en anders heet dat verloochenen van je afkomst wanneer je doodleuk zegt ik ben een Arabier. Er is geen argument te vinden om jezelf een Arabier te noemen.

D wenni netta,
Yidir


Tama

CiteerWat een reactie's allemaal. De een wil mijn bloed drinken, de andere wil mij iets anders aandoen op een elekronische manier. Is dit die berbermentaliteit?
Imazighen zijn niet de oorspronkelijke bewoners van Marokko. Dit is al meerdere malen bewezen. Toch blijven jullie volhouden dat jullie de oorspronkelijk bewoners zijn. Heel Afrika is zwart behalve het Noorden? Ten zij Imazaghen zwarte voorouders hebben komen de Imazaghen elders vandaan.
Wie onderdrukt de Imazaghen eigenlijk? De regering bestaat voor de grote meerderheid uit Imazaghen. De koning is van origine een Imazagh. De grote meerderheid van de bevolking is Imazagh. Dus door wie worden de Imazaghen onderdrukt. Ik zal het zeggen. Door Imazaghen. Typisch een Marokkaanse mentaliteit. Mensen in de regering en lagere lokale overheden besturen niet ten goede van het volk, maar ten goede van zichzelf, hun directe familie of dorpgenoten.
Toen er een aantal jaren geleden droogte was in Marokko, hebben we graan van Saoedie Arabie gekregen. Dit werd echter achtergehouden of verkocht door lokale bestuurdes. En zeg nou niet dat dit niet waar is.
Bovendien, wie zijn die arabieren die in marokko wonen? Ik ken ze niet. Alle niet berber sprekende Marokkanen die ik ken hebben allemaal wel berberbloed. Of een van de ouders, of grootouders is wel berber. Het hele volk is vermengd. Bovendien, zelfs berbersprekende hebben wel arabierenbloed in zich. Dus als ik iemand hoor zeggen dat hij alle arabieren het land uit wil schoppen, dan wil ik wel weten wie daar onder valt? Dus waarom een eigen staat. Het zou de dezelfde grenzen krijgen als de huidige grenzen. Dezelfde mensen zouden er komen te wonen als nu, omdat dit de volk Marokkanen is. Iedereen valt hier onder.




moge akoush de uitwerpselen van deze strontvlieg in het     vervolg ergens anders deponeren.

wa jih