Hoofdmenu

JODEN

Gestart door ras, 12/06/2004 om 13:38:09

ik

CiteerOK, jij hebt de film dus niet begrepen. Jij ziet die film zoals de blanke de Bijbel las, Jezus de blonde godenzoon met blauwe ogen die door misdadige untermenschen wordt afgeslacht. Jezus is een Jood. En Jezus wordt nog elke dag afgeslacht door jou en mij. Als we liegen, als we stelen, als we mensen pijn doen, als we niet delen met de hongerigen en de gevangenen laten creperen. Kruisigt hem dat roepen we nog dagelijks.
Iesa (vzmh) is niet verantwoordelijk voor onze daden. dus snap ik die link van 'Jezus wordt nog elke dag afgeslacht door jou en mij' niet.

ras

Ik heb genoeg reacties van jullie gekregen  bedankt allemaal . wat mij betreeft mag deze topic dicht.

ayuda

CiteerIesa (vzmh) is niet verantwoordelijk voor onze daden. dus snap ik die link van 'Jezus wordt nog elke dag afgeslacht door jou en mij' niet.

Wie een hongerige voedt, voed Isa. Wie hem laat verhongeren, laat Isa verhongeren. Dagelijks wordt de medemens "gekruisigd", elke roddel die ik zeg, elke hulp die ik niet geef, is een klap en drijft de pinnen dieper door Isa's handen in het hout.
En daarop zal iedereen worden afgerekend tzt. Zo simpel is het.

Inuit

CiteerWie een hongerige voedt, voed Isa. Wie hem laat verhongeren, laat Isa verhongeren. Dagelijks wordt de medemens "gekruisigd", elke roddel die ik zeg, elke hulp die ik niet geef, is een klap en drijft de pinnen dieper door Isa's handen in het hout.
En daarop zal iedereen worden afgerekend tzt. Zo simpel is het.
Wat ik niet begrijp is waarom God (waarvan we allebei weten en erkennen dat Hij zo machtig is) Isa moet opofferen om onze zonden te kunnen vergeven, kan hij dit dan niet zonder Isa op te offeren doen?

Dora

CiteerWat ik niet begrijp is waarom God (waarvan we allebei weten en erkennen dat Hij zo machtig is) Isa moet opofferen om onze zonden te kunnen vergeven, kan hij dit dan niet zonder Isa op te offeren doen?
ibrahim moest zijn zoon ook opofferen...ik vind het wel wat hebben

Samariaan

Citeeribrahim moest zijn zoon ook opofferen...ik vind het wel wat hebben

en , heeft hij het uiteindelijk moeten doen? nee. Want het was een test.  Christen hebben zoals als Orginal sin meen ik, Christ is dood gegaan aan het kruis voor alle zondes die gedaan werden en gedaan zullen worden. Oftewel niemand is echt meer aansprakelijk voor zijn zondes, want Easa as heeft al de last op zich genomen.  

Dora

Citeeren , heeft hij het uiteindelijk moeten doen? nee. Want het was een test.  Christen hebben zoals als Orginal sin meen ik, Christ is dood gegaan aan het kruis voor alle zondes die gedaan werden en gedaan zullen worden. Oftewel niemand is echt meer aansprakelijk voor zijn zondes, want Easa as heeft al de last op zich genomen.  
dat is niet waar >>> de christenen hebben hem toch niet gekruist

Samariaan

Citeerdat is niet waar >>> de christenen hebben hem toch niet gekruist

maar zo denken zij er niet over. terwijl er toch genoeg aanwijzingen zijn, ik had gister een stukje gelezen van Ahmad Deedat ("Wie heeft de steen verschoven?") en er staat zelfs in de Bijbel dat iedereen maar een keer dood kan gaan, ergens in Mark, dus zoals als die wederopstanding klopt zelfs niet.

Masja

Citeeribrahim moest zijn zoon ook opofferen...ik vind het wel wat hebben

maar dat heeft hij uiteindelijk toch niet gedaan? (lam geofferd in de plaats)het was een op de proefstelling v. god

Masja

jesus was een joodse rebel die zich keerde tegen de joodse tradities, dus de joden hebben hem vermoord als reaktie daarop

Dora

Citeermaar zo denken zij er niet over. terwijl er toch genoeg aanwijzingen zijn, ik had gister een stukje gelezen van Ahmad Deedat ("Wie heeft de steen verschoven?") en er staat zelfs in de Bijbel dat iedereen maar een keer dood kan gaan, ergens in Mark, dus zoals als die wederopstanding klopt zelfs niet.
wil jij zeggen dat wij moslims niet geloven in de messias die later terug zal komen??..dan heb jij je huiswerk niet goed gedaan vriend....

Dora

Citeermaar dat heeft hij uiteindelijk toch niet gedaan? (lam geofferd in de plaats)het was een op de proefstelling v. god
dat klopt...jezus is toch ook niet geofferd??

Samariaan

Citeerwil jij zeggen dat wij moslims niet geloven in de messias die later terug zal komen??..dan heb jij je huiswerk niet goed gedaan vriend....

nee hij is toch ook niet doodgegaan, hij komt wel terug om uit eindelijk dood te gaan en begraven te worden op aarde. Zoals het voorgeschreven is voor elk mens.

Masja

ik geloof dat in de bijbel staat van wel, maar dat kan ook aangevuld zijn door de mensen
hij was wél een goed voorbeeld voor hoe het wél moet om een betere wereld te creeren
maar ja, ik zie daar niet veel van als ik zo om me heen kijk...wat een puinhoop zeg..

Dora

Citeerik geloof dat in de bijbel staat van wel, maar dat kan ook aangevuld zijn door de mensen
hij was wél een goed voorbeeld voor hoe het wél moet om een betere wereld te creeren
maar ja, ik zie daar niet veel van als ik zo om me heen kijk...wat een puinhoop zeg..
hahaha..ja inderdaad...we zijn weer hard aan een profeet toe ;D