Hoofdmenu

JODEN

Gestart door ras, 12/06/2004 om 13:38:09

Amezian

#90

Citeerals het goed is leiden álle geloven naar één god , simple as that
Ja, er is 1 god. De boodschap van alle Profeten, van Adam tot en met Mohammed(saw), is dezelfde.Maar de profeet Mohammed is wel de laatste in de reeks (zegel der Profeten).

ayuda

De geloofsbelijdenis van de Joden:
 
Hoor Israel, de Here is Een.

Zij wisten dit als eerste, ook al toen de nu gekerstende en geislamiseerde volken nog achter beelden aan hobbelden. Respect dus voor de Joden. Een religieuze Jood is geen ongelovige.

Inuit

#92

CiteerDe geloofsbelijdenis van de Joden:
 
Hoor Israel, de Here is Een.

Zij wisten dit als eerste, ook al toen de nu gekerstende en geislamiseerde volken nog achter beelden aan hobbelden. Respect dus voor de Joden. Een religieuze Jood is geen ongelovige.
De Joden wisten heel goed wat de juiste weg is, maar het is hun eigen arrogantie en hoogmoed die hun heeft doen afdwalen, dus daar ga ik geen respect voor hebben.

Inuit

#93

Citeerals het goed is leiden álle geloven naar één god , simple as that
Ik hoop dat je met "alle geloven", de drie monotheistische geloven bedoeld. En het feit de ze alle drie het bestaan van 1 God erkennen, maakt ze absoluut niet hetzelfde, dus die bagataliserende opmerking van jou vind ik erg ongepast en voegt in mijn ogen helemaal niets toe.

Samariaan

CiteerDe geloofsbelijdenis van de Joden:
 
Hoor Israel, de Here is Een.

Zij wisten dit als eerste, ook al toen de nu gekerstende en geislamiseerde volken nog achter beelden aan hobbelden. Respect dus voor de Joden. Een religieuze Jood is geen ongelovige.

natuurlijk respect voor de joden, maar niet meer of minder dan voor welke andere niet-moslims.

Het Jodendom is van hun en dat is hun geloof, en zij zijn vrij dat te belijden. Maar als voor de moslims het is duidelijk gemaakt in Surat De Koe (het langste hoofdstuk van de Quran) hoe de joden aan de boodschap en de testen die Allah hun had laten ondergaan gerommeld hadden.

iemand vroeg een keer tijdens een vragenuur van de Mufti van Egypte, een Christelijk theoloog, zoiets van "hoe staat islam tegen mensen die een ander geloof belijden". Het antwoord was simpel. Je mag hier doen wat je wil, geloven wat je wil, praktiseren wat je wil, maar kom niet op de Dag Des Oordeels met het excuus dat je niks wist.

Als voor de joden trouwens,
hier is een link naar een website van bekeerde joden, zij zullen wel beter weten wanneer het aankomt op het jodendom en islam:

http://www.jews-for-allah.org
http://www.jewsforallah.com
http://www.jews-for-allah.org/messianic-jews

(Site is op sommige momenten niet bereikbaar - bekijk het anders via de cached version via google)

Inuit

#95

CiteerAzul,

Ik schaam me soms om marokaan te zijn als ik mensen zoals imzourenlady hoor praten. Hersenloze rascisten.
Vervang de woorden Jood, Joods en Joden in de posts van Imzourenlady door Arabier, Arabisch en Arabieren en je hebt jou posts. Vervang marokkaan door amazigh en imzourenlady door Tikinas in bovenstaande quote en je hebt mijn mening ;-)

Samariaan

#96
hehe ayemchoum die is goed :)

imzourenlady

#97

CiteerVervang de woorden Jood, Joods en Joden in de posts van Imzourenlady door Arabier, Arabisch en Arabieren en je hebt jou posts. Vervang marokkaan door amazigh en imzourenlady door Tikinas in bovenstaande quote en je hebt mijn mening ;-)


???

ayuda

#98

Citeer

Ja, dan kan ik wel met allerlei links komen van moslims die jood worden, of joden en moslims die christen worden. Dat bewijst niks.

God heeft een verbond gesloten met Israel en Ismael. Dat beide broers de ander nou niks gunnen, dat is alleen maar jammer en onnodig. Het ene verbond maakt het andere niet ongeldig.

Masja

#99

CiteerIk hoop dat je met "alle geloven", de drie monotheistische geloven bedoeld. En het feit de ze alle drie het bestaan van 1 God erkennen, maakt ze absoluut niet hetzelfde, dus die bagataliserende opmerking van jou vind ik erg ongepast en voegt in mijn ogen helemaal niets toe.

dit is geen kwestie v. bagataliseren,gebruiker,ik heb respekt voor ieders geloof,en ook ieders belijdenis ervan, maar ik zie de strijd tussen de geloven door de eeuwen heen, vandaar mijn opmerking
als er één god zou zijn, dan is dat gewoon een feit, en daar valt niet aan te tornen, ook niet via verschillende wegen (religies)
dat is dus mijn mening

(geef mij maar trouwens het bouddhisme, trekt míj het meeste aan)

mvg masja

Urmaksen

#100
jodinnen kunnen goed pijpen

Urmaksen

#101
he masja....wat doe jij hier eigenlijk....jij bent niks anders dan een slet (letterlijk)

Urmaksen

#102
Jullie moesten eens weten hoe die masja in mekaar zit...

Idir

::) Wat doe jij eigenlijk hier!?? Want een toegevoegde waarde is er niet.....

Urmaksen

#104

Citeer::) Wat doe jij eigenlijk hier!?? Want een toegevoegde waarde is er niet.....

ga je stoer doen???