Hoofdmenu

JODEN

Gestart door ras, 12/06/2004 om 13:38:09

Samariaan

Citeerla awatchma inu..je zit verkeerd..

ook dat zijn mensen >> het zijn zelfs hele slimme hard werkende mensen die ondanks jaren lang onderdrukking en wegjagingen toch een land hebben kunnen opbouwen dat tot 1 van de belnagrijkste landen wordt gerekend...

denk niet dat de burgers van israel met de oorlog eens zijn...ook zij demonstreren tegen sharon..

hard werken en alles kan wel, maar was het niet door de steun van Amerika dan was dat land er nooit gekomen. Tot de dag van vandaag krijgen ze $5 miljard per jaar voor militaire ondersteuning. Israel is gewoon gesticht en gedoogd door het Westen die zich schuldig voelt over wat er in WOII is gebeurd.

als van dat demonstereren tegen Sharon, waarom is hij dan in hemelsnaam gekozen door die demonstranten? omdat ze een minderheid vormen, en omdat de rest het gewoon niet kan schelen wat die lopende hamburger heeft aangericht in bijvoorbeeld Sab3a en Sjatila. Voor mij is iedereen die zich in dat land bevint pro-militaire acties tegen de palestijnen. De staat is zelf opgericht op palestijnse steden dus door daar te wonen sta je achter geweld, en heb je het geweld in het verleden en heden goedgekeurd.

Er is een stroming van Orthodoxe joden die vinden dat de staat nooit op deze manier gesticht had mogen worden, en er is zelfs een groep Orthodoxe joden die vindt dat de hele staat opgedoekt kan worden aangezien het moreel uitgeput is.

De staat Israel slaat verder nergens meer op. Het beleid sinds de stichting van Israel is om zoveel mogelijk Joden binnen te halen om een goed evenwicht te vormen tegen de alsmaar groeiende palestijns bevolking - Arafat heeft gezegd, het sterkste wapen van de palestijnen is de baarmoeder van onze vrouwen. Momenteel worden er jumbojets vol mensen uit Rusland binnen gehaald - alle andere gebieden zijn momenteel uitgeput. Mensen die geeneens Hebreeuws spreken, en zich minimaal joods voelen, en alleen om economische redenen migreren.

ik begrijp verder heel goed dat punt van joden, en andere ongelovigen in hun waarde laten.

Samariaan

#61

CiteerAzul,

Ik schaam me soms om marokaan te zijn als ik mensen zoals imzourenlady hoor praten. Hersenloze rascisten.

nou zet dit dan maar bij al die anti-arab posts hier.

Idir

#62

Joden zijn ook Marokkanen netals Imazighen, daarom dien je ze als Marokkanen te zien!
P.s. Ik heb liever een jood als een Arabier!

Idir

#63
Ras, de meervoud van jood is joden! ;)

Samariaan

CiteerP.s. Ik heb liever een jood als een Arabier!

ken je dan ALLE joden en ALLE arabieren om zo'n oordeel te geven?

Idir

Citeerken je dan ALLE joden en ALLE arabieren om zo'n oordeel te geven?

Dat is niet nodig om een voorkeur te geven! ;) Anders zou je nooit een voorkeur kunnen uispreken, al helemaal niet bij mensen omdat die per persoon verschillen.  

Rwezna

#66



Wat er de palestijnen wordt aangedaan doet nog steeds mijn bloed stollen, en dan krijg ik al snel de neiging een hekel te hebben aan alle joden en ook aan de arabieren omdat zij niets doen, en omdat ten tijde van het osmaanse rijk leefde allerlei mensen er in vrede, totdat er joden en arabieren waren die nationalistischer werden, in die tijd probeerde het westen het osmaanse rijk te verslaan dat lukte ze niet omdat de turken hun grond goed kenden, pas toen ze hulp van binnenuit >> de arabieren kregen (er werd hun een eigen arabische staat beloofd) en het osmaanse rijk viel

Dus wanneer ik lees dat het vooral extreemnationalistische gevoelens zijn die tot dit bloedbad hebben geleid kan ik me daar zo kwaad over maken, en toch slaat het helemaal nergens op om t heel een bevolkingsgroep kwalijk te nemen omdat zij het niet allemaal zo gewild hebben.


Rwezna

#67
Citeerhard werken en alles kan wel, maar was het niet door de steun van Amerika dan was dat land er nooit gekomen. Tot de dag van vandaag krijgen ze $5 miljard per jaar voor militaire ondersteuning. Israel is gewoon gesticht en gedoogd door het Westen die zich schuldig voelt over wat er in WOII is gebeurd.


Je hebt vele zionistische top ambtenaren en rijke luisjes in Amerika rondlopen die hebben er ook zo hun rol gespeeld bij de steun van amerika aan de zionistische staat dus je kunt wel zeggen dat ze t 'slim' (sluw) hebben aangepakt, wat betreft die millitaire ondersteunig als ik t goed heb krijgt amerika daar een groot deel van terug omdat de wapens van amerika worden gekocht, die twee hebben elkaar gewoon nodig  

naar mijn gevoel is dat schuldgevoel niet helemaal oprecht, het westen zal t wel betreuren wat er de joden is aangedaan in woII maar ze zullen wel belang hebben bij een zionistische staat in het midden oosten, het is allemaal een spelletje, ooit zei een westerse politicus iets in de zin van " Het is net een potje schaken, met als inzet de heerschappij over heel de werld"

Dora

#68

Citeerhard werken en alles kan wel, maar was het niet door de steun van Amerika dan was dat land er nooit gekomen. Tot de dag van vandaag krijgen ze $5 miljard per jaar voor militaire ondersteuning. Israel is gewoon gesticht en gedoogd door het Westen die zich schuldig voelt over wat er in WOII is gebeurd.

als van dat demonstereren tegen Sharon, waarom is hij dan in hemelsnaam gekozen door die demonstranten? omdat ze een minderheid vormen, en omdat de rest het gewoon niet kan schelen wat die lopende hamburger heeft aangericht in bijvoorbeeld Sab3a en Sjatila. Voor mij is iedereen die zich in dat land bevint pro-militaire acties tegen de palestijnen. De staat is zelf opgericht op palestijnse steden dus door daar te wonen sta je achter geweld, en heb je het geweld in het verleden en heden goedgekeurd.

Er is een stroming van Orthodoxe joden die vinden dat de staat nooit op deze manier gesticht had mogen worden, en er is zelfs een groep Orthodoxe joden die vindt dat de hele staat opgedoekt kan worden aangezien het moreel uitgeput is.

De staat Israel slaat verder nergens meer op. Het beleid sinds de stichting van Israel is om zoveel mogelijk Joden binnen te halen om een goed evenwicht te vormen tegen de alsmaar groeiende palestijns bevolking - Arafat heeft gezegd, het sterkste wapen van de palestijnen is de baarmoeder van onze vrouwen. Momenteel worden er jumbojets vol mensen uit Rusland binnen gehaald - alle andere gebieden zijn momenteel uitgeput. Mensen die geeneens Hebreeuws spreken, en zich minimaal joods voelen, en alleen om economische redenen migreren.

ik begrijp verder heel goed dat punt van joden, en andere ongelovigen in hun waarde laten.

je kan zeggen wat je wil mo maar amerkia geeft ook geld aan maroc maar ik zie niet hoe maroc daardoor bevorderd is...daarnaast zijn de joden door de holocaust versprijdt door de hele wereld en je ziet ze overal een goed welvaarend leven hebben opgebouwd..zie in amerkia, in marokko en israel zelf natuurlijk..nogmaals die mensen weten hoe ze zich moeten organiseren..je kan hulp krijgen maar als je niet weet hoe die te gebruiken zul je nog niets bereiken...dus ik denk dat hun succes echt niet alleen aan amerkia ligt...

ras

#69
Dus, ze zijn slim!!

Amezian

#70

CiteerDus, ze zijn slim!!
Ja,dat klopt wel.Als je kijkt bijv. naar de wetenschap.Nogal wat invloedrijke wetenschappers zijn van joodse afkomst.En inderdaad,ze kunnen zich goed organiseren.Als je kijkt naar de joodse lobby in Amerika.De joden zitten daar in het parlement,in het bedrijfsleven,in Hollywood(films zijn sterk middel om publieke opinie mee te krijgen),in de media enz. enz.
Er wordt gezegd dat als een presidentskandiddat niet de joodse lobby achter zich heeft,dat hij 't wel kan vergeten om te winnen.

ras

#71
en wij hebben het alleen over wie kan beter discuseren

Samariaan

#72

Citeerje kan zeggen wat je wil mo maar amerkia geeft ook geld aan maroc maar ik zie niet hoe maroc daardoor bevorderd is...daarnaast zijn de joden door de holocaust versprijdt door de hele wereld en je ziet ze overal een goed welvaarend leven hebben opgebouwd..zie in amerkia, in marokko en israel zelf natuurlijk..nogmaals die mensen weten hoe ze zich moeten organiseren..je kan hulp krijgen maar als je niet weet hoe die te gebruiken zul je nog niets bereiken...dus ik denk dat hun succes echt niet alleen aan amerkia ligt...

ja ze zijn slim, voor slim om de goede contacten te leggen. Boeken vol zijn er geschreven over de diplomatiek die plaatsvondt voor de stichting van de staat. Maar nogmaals LL als ze niet de millitaire steun hadden gekregen in het begin, waren ze allang platgebombardeerd geweest door die nietssnutten van landen om hun heen.

ras

#73
Nou dat denk ik niet ze hebben alles overleefd

Dora

#74

Citeerja ze zijn slim, voor slim om de goede contacten te leggen. Boeken vol zijn er geschreven over de diplomatiek die plaatsvondt voor de stichting van de staat. Maar nogmaals LL als ze niet de millitaire steun hadden gekregen in het begin, waren ze allang platgebombardeerd geweest door die nietssnutten van landen om hun heen.
van wie hebben ze steun gekregen??...van amerkia??...zitten daar in de politiek ook geen joden??...dus met andere woorden de slimme joden hebben het daar hoog geschopt en zijn toen hun broeders gaan helpen doormiddel van militaire steun...nogmaals een kwestie van georganiseerd te werk gaan...