Hoofdmenu

JODEN

Gestart door ras, 12/06/2004 om 13:38:09

ayuda

CiteerNatuurlijk is hij niet gekruisigd. Dat staat duidelijk in de Koran.
Maar dat van die zondes, met alle respect,ik vind dat gewoon onzin. Hoe kan een profeet de zonden van de mensheid op zijn schouders dragen? Waar blijft de verantwoordelijkheid van de mens voor zijn eigen daden?
Dat is dan lekker makkelijk voor de Christenen: die kunnen dan alles doen wat God verboden heeft en denken dat Jezus wel alles voor zijn rekening neemt!
Wat betreft de bedevaart: als je de Hadj verricht, vervul je daarmee een ritueel. Je kan met je zelf in het reine komen door een nieuw begin te maken. Of jouw zonden vergeven zijn,is een ander verhaal.

Hihi, natuurlijke is hij wel gekruisigd, staat duidelijk in de Bijbel. En het is helemaal niet lekker makkelijk voor de mensen (niet alleen de christenen). Het Offer ontslaat je niet van de plicht de Tien Woorden te houden. In feite maakt het de zaak zwaarder, want Isa zei dat wat hem betreft zelfs denken aan zonde als zonde is. Denken aan moord is al moord en heeft vergeving nodig. Maar je hebt steun in je gevecht tegen de zonde.

Het ontroerende vind ik, dat de mens naar Gods hart, die echt 100% leefde zoals de mens bedoeld was (de "Nieuwe Adam") werd vermoord, en dat God toen zijn woede niet op de mensheid heeft uitgeleefd. De list van Satan (we zullen wel eventjes zorgen dat God de mensheid vernietigt uit woede) ging niet door, de Liefde en het Leven wonnen van kwaad en dood. Daarmee verloor de zonde, die van Satan komt, ook haar macht. Ze is niet weg, maar het spel is toch uit.

Dora

#211
tuurlijk wel > tuurlijk niet > tuurlijk wel > tuurlijk niet...zo kan je natuurlijk verder blijven gaan....

maar daar gaat het niet om...ik denk niet dat het zo simpel ligt beste amezian. de christenen nemen de zondes net zo zwaar op als de moslims. het is zelfs zo dat er ook in de bijbel over stenigen wordt gesproken...waarom zou je denken als Isa As toch alle zondes op zich neemt. ik denk dat Isa AS om vergeving vroeg zoals MOhammed SWS heeft gedaan voor de islamitische gemeenschap.

imzourenlady

#212
salaam,

so so al 15 blz over joden!!!
en niemand heeft wat nuttigs geschreven!(joke)
maar oke... er zijn hier wel erg veel mensen anti-jood!!

Dora

#213
huh ::)...nee hoor alleen jij en ezel

MBTiza

#214

Citeersalaam,

so so al 15 blz over joden!!!
en niemand heeft wat nuttigs geschreven!(joke)
maar oke... er zijn hier wel erg veel mensen anti-jood!!

veel anti-joods vindt je op maghreb.nl marokko.nl enz daar waar jij thuishoort gezien jouw manier van communiceren en jouw gedachtengang

imzourenlady

#215

Citeerveel anti-joods vindt je op maghreb.nl marokko.nl enz daar waar jij thuishoort gezien jouw manier van communiceren en jouw gedachtengang


en urmaken ook (tog)!!
heeeey gaan we aanvallen???
kan je daar niet tegen??
miskin ga leven zoeken!!!
maare oke... aandacht tekort komt er bij mij op!!!

ras

dit vind ik gaaf!!

MBTiza

Citaat van: imzourenlady op 02/07/2004 om 17:41:07

Citeer


veel anti-joods vindt je op maghreb.nl marokko.nl enz daar waar jij thuishoort gezien jouw manier van communiceren en jouw gedachtengang


en urmaken ook (tog)!!
heeeey gaan we aanvallen???
kan je daar niet tegen??
miskin ga leven zoeken!!!
maare oke... aandacht tekort komt er bij mij op!!!

shut the fuck up little bitch

Urmaksen

Citaat van: ras op 06/07/2004 om 12:29:37
dit vind ik gaaf!!

Ras...haal weg man..ik heb een paar betrekkelijke amazighavatars voor je als je wil

MBTiza

tazzzz ras met zn homo avatars

ras

Citaat van: imzourenlady op 02/07/2004 om 17:25:01
salaam,

so so al 15 blz over joden!!!
en niemand heeft wat nuttigs geschreven!(joke)
maar oke... er zijn hier wel erg veel mensen anti-jood!!
hoezo niks nuttigs, ik ben erg tevreden
Citeer

amazigh_roos

Hey ras haal die avater van je weg wil je zo graag een wijf zijn?

MBTiza

Citaat van: amazigh_roos op 06/07/2004 om 12:54:35
Hey ras haal die avater van je weg wil je zo graag een wijf zijn?

hij wil een mooie bekende wijf zijn.

amazigh_roos

Citaat van: MBTiziAzza op 06/07/2004 om 12:56:13
Citaat van: amazigh_roos op 06/07/2004 om 12:54:35
Hey ras haal die avater van je weg wil je zo graag een wijf zijn?

hij wil een mooie bekende wijf zijn.

van ze lang zal ze leven niet!

Urmaksen

he ras....ik heb een hele mooi amazighvrouw voo rje wacht...