Geschiedenis

Gestart door beni boegafar, 12/11/2000 om 15:21:24

Badis (Gast)

#15
Azul Abdou,

Bedankt voor je complement Abdou, ik zal je graag willen informeren, hoewel ik schrijf vaak hier op Rifweb. zo kan je mijn special op de home site van Rifweb lezen over alhoceima als je dat nog niet heeft gezien.


Badis (Gast)

#16
Beste Irifien azul

In een Spaanse site waar de gebeurtenissen rond Annual uitgebreid worden beschrijven, uit hun eigen perspectief natuurlijk, vond ik de volgende:

CiteerTras la caída de Monte Arruit, sólo quedaba Melilla, a la que confluían riadas de refugiados y sobrevivientes del ejércitos aterrorizado, muchos con las facultades mentales perturbadas.
Sólo la cábila de Beni Sicar, permaneció leal a España. Su Caid; Sidi Abdelkader, demostró ser un fiel aliado y un hombre de palabra, reteniendo las alturas del Zoco El-Had en manos amigas, su defección, hubiera sido fatal para la plaza, pues desde Zoco El-Had, las primeras líneas defensivas de Melilla quedaban enfiladas a tiro de fusil.
Hace algunos años el Consistorio Municipal puso el nombre de calle de Sidi Abdelkader a la antigua calle de Arturo Reyes en el centro de la ciudad, una de las principales.
Wat wil zeggen dat na de val van jbel Arrui, bleef maar nog Melilla over, wat eigenlijk nog bestond uit gevluchte spaanse leger eenheden die de oorlog hebben overleefd en die fysiek en mentaal kapot warren.
Alleen Thakhbirth van Beni Shikar bleef trouw aan de Spanjaarden, hun caid, sidi Abdelkhader heeft woord gehouden en dankzij hem bleef de omgeving van Souk el had in handen van bondgenoten, de val van deze plek zou fataal kunnen zijn geweest voor Melilla gezien dat van uit hier zijn de eerste verdedigingslinies van de stad van schiet afstand verwijderd.
Een aantal jaren geleden heeft de gemeenteraad de naam van Sidi Abdelkhader aan een van de oudste straten in het centrum van de stad gegeven.


Dit is natuurlijk niet de enige oorzaak waarom ABDEL EL KARIM en zijn Rifleger Melilla niet heeft kunnen overnemen, maar dit zou wel een deel daarvan kunnen zijn.


Thannemirt Badis,



Mounir B

#17
Azul Fellak a Badis,

Mocht je nog geinteresserd zijn in de stukken van Jose Maria Campos dan stuur ik deze naar je op. Stuur me jou adres naar dit e-mail adres mbouzambou@planet.nl.

Spaans sprak je volgens mij. Dan kun mij ook helpen met een paar woorden waarvan ik de betekenis niet wist.

Setisir