Leuk om te lezen: Talossa-Toulouse

Gestart door Abrid, 02/07/2002 om 18:56:01

Abrid

Azul Fellawen,

Ter informatie en mischien heb je er wat aan toe te voegen.

Laatst las ik iets intressants van R. Ben Madison. Hij leidde een onderzoek naar de etniciteit van de Talossans en dit was zijn conclusie:

In may of that year I announced that Talossans were, as a nation, somehow "descended from"ancient north african berber warriors" who lived around the French city of Toulouse. These ancient berbers later migrated across the Atlantic , built Indian mounds in Lake Park, and were somehow the "ancestors"of the Talossan "civilization"which was restored 1979.

Interessant?????

Sa3ieD

#1
Ja dat heb ik ook gelezen a mounir, de link staat onder links op rifweb, de link heet berber project, maar het lijkt me niet echt waarschijnlijk wat er op de site wordt verteld, een beetje te ver gezocht.

>Volgens mij staat ie niet bij links
>http://www.execpc.com/~talossa/berber.html

groetjes

Abrid

#2
azul a Thawmat,

Kun je dat onderbouwen?hehe

Ik vond het gewoon raar dat deze meneer Madison bij de imazighen uitkwam na zijn onderzoek. Dat zeg je niet zomaar na een lang intensief onderzoek.
Deze conclusie werd ook door de mensen om Talossa heen geloofd. Waarom? Omdat ze een andere taal spraken. En wel een uitgestorven Thmazight dialect.
En waarom zou het niet kunnen? Tussen Tamazgha en Toulouse zit maar een paar 100 km na het oversteken van de zee.  
Onze voorouders stonden ook wel bekend als Nomaden(imazighen,vrije mensen, vrij om te gaan waar je wil), een reizend volk.
Zelf denk ik dat er wel meer mysteries zijn alleen jammer dat onze voorouders weinig hebben vastgelegd of we weten er niets van.
Maar ja, het blijft een raadsel.
allah i3aouen