de waarheid en het antwoord

Gestart door touaregh, 01/04/2003 om 18:04:21

Tasoussiet

Beste mensen,

Ik zal jullie wat vertellen over de Imazighen, met name over Isoussien en mensen uit Ouerzazate aangezien jullie het hier over uiterlijkheden hebben.

Je hebt verschillende Isoussien: Je hebt blanke (niet wat jij  Massinissa beweert.
"Swassa zijn donkerder dan ons")Isoussien, je hebt bruine Isoussien, zwarte,
"chinese". Aan mijn vaders kant heb je alleen maar blonde mensen met blauw/groene ogen en mijn moeders kant heb je weer een mix. Dus ik ben als een Tasoussiet een mix, waar de "Aziatische" kant van mijn moeder overheerst.
Mensen uit Ouerzazate heb je precies hetzelfde. Jullie zullen wel denken:Wat nou Aziatisch, bullshit! Maar het is echt zo.Ik heb enige jaren geleden via de radio naar een Marokkaans programma geluisterd, dat het over de Sousse muziek had. De muziek leek sterk op die van de chinezen, en die zou dus eeuwen geleden overgebracht zijn door de chinezen.Als je Raissa Tachenwit ziet,vinden jullie dan dat ze niet op een Tachinwit lijkt? Geloof het of niet,
maar Raissa Tachenwit is naaste familie van mijn moeder. De reden dat er zwarte Isoussien zijn is het feit dat er tijdens de slaventijd mensen uit Senegal zijn gehaald, die dus in dienst waren van de "blanke" Isoussien. Later zijn deze
zeg maar, vrijgesteld en werden er huwelijken gesloten tussen de 2 verschillende volkeren. Zoals in Amerika het geval is. De reden waarom er amper zwarte mensen in het noorden zijn, komt omdat deze zich vestigden in het Zuiden. Wij noemen ze:Isemgen of Isoukin. Een pure zwarte, en dat zijn meestal hele mooie mensen, hebben meestal een zilveren sieraad in hun oor.
Deze zwarte mensen zijn in de loop der jaren "versoussiet, veramazight of verarabiseert". Wij, als blanke en bruine Isoussien zijn trots op onze zwarte Isoussien!

Wij Imazighen zijn allemaal een mix. Kleur doet er niet toe.
Des te meer om trots op onszelf te zijn!

Groetjes,

Tasoussiet.

Massinissa (Gast)

Chenezen in Marokko!!!!!!
Maar goed, In ieder geval moeten ze in Tamazight cultuur integreren.
"We noemen ze Isemgen"
WE noemen ze ook Isemgen.
Zolas je ziet Baghdadi, In china noemen ze dat geen Isemgen denk ik. Ik Arif wel.
We zijn dus een Volk. onze taal is hetzelfde.

Karim (Gast)

AZUL,Ajthma Sujthma,
Het is een onderwerp met veel wardierin,
Over deze discussie had ik tovalig gisteren met mijn
werkgever over,ik had hem deze site gegeven om te
kijken,en hij vond dat wij dat we alleen over de geschiedenis allen over ABDKRIM,hij vertelde mij dat voor de oorlog geschiedenis van Iriffien,hij zij dat we van oorspronkelijk uit jodenstam komen,en hij zei kijk naar de alfabit van thmazigt dat ze een beitje op hebrios,dat oorspronkelijk gelof katholiek,en hij vertelde mij over thasrith(bruid)dat op haar rkobth(dat iets dat ze op haar hoofd doet)en staat iets op als een kruis.oallah oalem,sraam amkran.

Massinissa (Gast)

Ik zal jullie vertellen waar Imazighen vandaan Komen.
Ik weet het zeker, Ik zag in de Tv een Buitenaardswezen die beraberos heet.
 Wij worden berbers genoemd, omdat De buitenaardswezens ook zo heten. wij komem dus uit een andere Planet.
TAZ Kgrab3adith, hachakom ba3da.

Chaib

Ik vindt het eigenlijk niet zo toedoen waar die Imazighen nou vandaan komen.

Waar het omgaat is Tmazight (taal). Wij willen er voor zorgen dat Tmazight weer in beeld komt.

Wij Imazighen willen dat wij onze moedertaal sprekken en schrijven, net als alle andere volken op de wereld.

Wij willen geen land, wij willen geen ruzie, wij willen geen oorlog.

Wij willen niemand kwaad doen.

Het einige wat wij willen is dat wij onderling op een normale manier (schrift) met communieseren.

Waarom hebben er zoveel Marokkanen moeite mee???.

Farid (Gast)

"Wij willen geen land,"

Hallooooooo, Ik wil wel het land van mijn voorouders terug, hoor.

"wij willen geen ruzie,"
Ik wil ook geen ruzie.

" wij willen geen oorlog."
Als het moet wel.