film................

Gestart door ithran, 06/08/2002 om 02:03:02

ithran

Weet iemand of ze ooit een film hebben proberen te maken over mouray mouhand?
Van Omar Mochtar hebben ze er wel een gemaakt.
Ik weet wel dat in Legionair er een klein stukje over ging.
Weet iemand hier iets over?

ayned_m

beste Ithran azul,

Mustapha el akkad, regiseur van Omar el makhtar, en el rrisala. heeft nog steeds een sinario over Abd elkarim. maar alleen geld is er niet. politiek speelt ook een rol met ander worden het mag niet. en buitenlanders willen de film niet sponseren. want het is maar een verhaal van Marokko meer niet.
Omar el mokhtar had een pot bij al kaddafi. El rrisala bij saoudia arabia en de anderen. maar voor MOURAY MOhand ze hebben geen geld.
het is voor Mustapha het zelfd verhaar met zij sinario over Kruistochten. van SALH EDDIN EL AYYOUBI.
marokaanse TV heeft een sirie gemakt over ANWAL maar die is nog nooit uitgezonden, en mischien ook nooit meer. Jammer jammer jammer a MOURAY MOUHAND. Thenemmirth AYNED

ithri

Azul,

Ik heb wel eens gehoord dat Spanje een film hadden over de rif oorlog, of deze nog te verkrijgen is de vraag. meer weet ik niet over maar ik ga er wel achter na.

Gegroet Ithri,

ithran

Jammer echt jammer.

zafir.

bouaouiouach

Over films gesproken, bij ons in Marokko, hebben we nauwelijks van, zelfs over Marokko in het algemen, als ik hier Marokko met Algerije vergelijken, dan zijn we veel achter, zulke films als het gaat over mouray Mouhand, de rif oorlog, Dhar oubaran en Anoual, dit moeten we zelf voor zorgen, als aan onze regering ligt, dan komt het nooit, en wij weten waarom.
tannemirth  mohammed

ameziane

Een Spaanse regisseur wilde een fim maken over de Rifoorlog en de slag bij Anwar. De opnamen waren gestopt als gevolg van het conflict tussen Marokko en Spanje over Perejil.

Weet iemand hoe het staat met die film?

noemid

azul ameziane
ik zou ook willen weten hoe dat zit is dat tijdelijk????

Tamza

Citaat van: ameziane op 03/03/2005 om 15:40:36
Een Spaanse regisseur wilde een fim maken over de Rifoorlog en de slag bij Anwar. De opnamen waren gestopt als gevolg van het conflict tussen Marokko en Spanje over Perejil.

Ik zie liever geen film over de Rifoorlog die geproduceerd is door Spanjaarden. Vergeet niet dat Riffijnen indertijd Spanje een ongekende nederlaag hebben bezorgd. Een film gemaakt door 'de vijand' zal de Riffijnen niet goed doen uitkomen. Ik verwacht dat ze als wilde dieren worden neergezet en de Spanjaarden als kolonisators met een hart die enkel het goede wilden voor de Riffijnen.

ameziane

Citaat van: Tamza op 04/03/2005 om 13:49:24
Citaat van: ameziane op 03/03/2005 om 15:40:36

Ik zie liever geen film over de Rifoorlog die geproduceerd is door Spanjaarden. Vergeet niet dat Riffijnen indertijd Spanje een ongekende nederlaag hebben bezorgd. Een film gemaakt door 'de vijand' zal de Riffijnen niet goed doen uitkomen. Ik verwacht dat ze als wilde dieren worden neergezet en de Spanjaarden als kolonisators met een hart die enkel het goede wilden voor de Riffijnen.

Opzich heb je gelijk, maar we moeten gewoon met een kritische blik naar zo'n film kijken.

Verder is het zo dat je pas kan oordelen als je diebetreffende film hebt bekeken.

trinita

Franse film "La bandera" mes Jean Gabin een pro-spaanse film over de Rif orloog

Spaanse film "Alhucemas" over Franco

Abdelkrim et l'épopée du Rif,
Een good documentaire van de schrijver Juan Goytisolo

Tamza

Citaat van: ameziane op 04/03/2005 om 14:14:05
Opzich heb je gelijk, maar we moeten gewoon met een kritische blik naar zo'n film kijken.

Verder is het zo dat je pas kan oordelen als je diebetreffende film hebt bekeken.

Als het door Spanjaarden gemaakt wordt, zal ik zeker weten met een kritisch oog naar de juistheid van de gegeven feiten kijken. Maar het zit mij niet lekker. Ik vind toch dat de eerste productie door Riffijnen gemaakt moet worden of door iemand uit een land die niets met Riffijnse Oorlog te maken had.

Hadou

Citaat van: ayned_m op 06/08/2002 om 20:59:49
beste Ithran azul,

.... maar alleen geld is er niet. politiek speelt ook een rol met ander worden het mag niet.

geld moet geen probleem zijn .. Iriffiyen hebben geld zat ! politiek >>> Tazzz xasen..    je moet wat over heben voor een OSCAR... Go 4 It

Isefrawen

[ayned modus]Azul imazighen[ einde ayned modus]

er zijn geen goede filmacteurs van riffijnse origine...
meeste doen werk op het toneel.

[ayned modus]tannemirt[ einde ayned modus]

ameziane

Citaat van: afassi op 05/03/2005 om 09:38:12
Franse film "La bandera" mes Jean Gabin een pro-spaanse film over de Rif orloog

Spaanse film "Alhucemas" over Franco

Abdelkrim et l'épopée du Rif,
Een good documentaire van de schrijver Juan Goytisolo
Zijn deze films nog ergens te verkrijgen?