Amazighen zijn oorspronkelijk Romeins of Grieks

Gestart door sneeuwitje, 24/07/2003 om 21:45:02

Masja

Hallo everybody

Over de origines van de Berbers gesproken, ik heb er veel over gelezen, het schijnt dat de Berbers afstammelingen zijn van de Atlantiërs,net zoals de Basken v. Spanje, de Maya's v. Amerika, de Ieren ...etc.
Atlantis bestond al ver vóór 12000 jaar geleden en had een hoge beschaving, vooral in wetenschappelijk opzicht.
Dit eiland was gelegen in de Atlantische oceaan,tussen Midden/Zuid-Amerika en Midden/Zuid-Europa en Noord-Afrika, en is dus (mischien door een kosmische ramp?)12000 j. geleden verzwolgen door de oceaan.
Overlevenden zijn toen gevlucht naar oost en west,en nu vind men nog overblijfselen van resten van die beschaving die zij meenamen na hun vlucht b.v. in Egypte,
pyramides,die een gelijkenis vertonen met de pyramides v.d. Maya's in Amerika! En dat niet alleen, maar dat is teveel om op te noemen nu.
In ieder geval is het Tamazight alfabet (Tifinagh)veel ouder dan het Grieks en Latijn,
Fascinerend toch?!  bye bye   Masja

masin2003

CiteerHallo everybody

Over de origines van de Berbers gesproken, ik heb er veel over gelezen, het schijnt dat de Berbers afstammelingen zijn van de Atlantiërs,net zoals de Basken v. Spanje, de Maya's v. Amerika, de Ieren ...etc.
Atlantis bestond al ver vóór 12000 jaar geleden en had een hoge beschaving, vooral in wetenschappelijk opzicht.
Dit eiland was gelegen in de Atlantische oceaan,tussen Midden/Zuid-Amerika en Midden/Zuid-Europa en Noord-Afrika, en is dus (mischien door een kosmische ramp?)12000 j. geleden verzwolgen door de oceaan.
Overlevenden zijn toen gevlucht naar oost en west,en nu vind men nog overblijfselen van resten van die beschaving die zij meenamen na hun vlucht b.v. in Egypte,
pyramides,die een gelijkenis vertonen met de pyramides v.d. Maya's in Amerika! En dat niet alleen, maar dat is teveel om op te noemen nu.
In ieder geval is het Tamazight alfabet (Tifinagh)veel ouder dan het Grieks en Latijn,
Fascinerend toch?!  bye bye   Masja

Alles wat naar Imazighen wijst is fascinerend 8)
en over atlantis gesproken ze zeggen ook dat de canarische eilanden de laatste wat over gebleven is van dat continent atlantis die nu in de bodem van de oceaan zou liggen.
maar het hele verhaal over atlantis is als eerste verteld door een griekse filosoof die het vervolgens van een egyptische priester had gehoord. daarom denk ik personelijk dat het een mythe is. want de meeste vertelde griekse verhalen uit die tijd, waren mythe's.

in ieder geval, dat denk ik.

Mauri

masin2003

trouwens ik ben het niet mee eens met de title van deze topic.
hoezo zijn imazighen oorspronkelijk romeins of grieks?
Imazighen zijn oorspronkelijk imazighen.
en chinezen zijn oorspronkelijk chinezen.
zie je het is eigenlijk niet zo te ingewikkeld :)

Ps: en imazighen dateren ver voor grieken of romeinen.

Mauri

Masja

Niet alleen Plato heeft erover geschreven,overal ter wereld duikt dit verhaal op, en het is al bewezen(i.v.m. bijv. Pompeï)dat mythes en z.g. legendes op waarheid berusten gezien ontdekkingen die al gedaan zijn.
Het is echt heel interessant hierover te lezen, er zijn genoeg boeken die daarover gaan, en die gaan echt heel ver terug in de geschiedenis. Aan de hand van ontdekkingen en  gevonden oude geschriften..etc.,is er langzamerhand een "rode draad" ontstaan die  onmiskenbaar loopt richting Atlantis.

Bye bye

allasian

Dat er nog mensen serieus in gaan op de gedachtenspinsels van een zwakzinnig meisje met de naam sneeuwitje die denkt dat Imazighen oorspronkelijk grieks of romeins moeten zijn??

Als je het zo bekijkt dan ben je ook gedeeltelijk arabisch,als je gedeeltelijk grieks of romeins wilt zijn.
Want net als arabieren waren zij bezetters.Grieken meer zakenlijk

Masja

Als je het goed bekijkt denk ik dat het allemaal niet zo uitmaakt, en de oorsprong van alle mensen voortkomt uit één ras in een ver verleden, maar dan hoef je niet gelijk iemand voor zwakzinnig uit te maken omdat die persoon trots is op haar afkomst, en graag de wortels van haar volk wilt weten, toch Assasian?!

Isefrawen

CiteerAls je het goed bekijkt denk ik dat het allemaal niet zo uitmaakt, en de oorsprong van alle mensen voortkomt uit één ras in een ver verleden,

sidna-aisa zeg!! wat kunnen mensen goed  in een hokje geplaatst worden, dit past er perfect in!!! dit is nou een typische voorbeeld van iemand die niks anders weet dan wat er op school op hun mouwen werd gespeld.
deze tijd kent te weinig filosofen, ik zweer het jullie!!
Masja voor de rest vind ik je een toffe perin hoor!! niks mis hoor met een hokje, er zijn anderen die in vuilnisbakken rondlopen. this f. system became a f. prison

Masja

Nou Jonas wat ben jij bevooroordeeld zeg, dat moet je nou net tegen mij zeggen, ik kan jou op je beurt ook weer in een hokje plaatsen,toch?!!
En bovendien heb ik dat helemaal niet van school.Het bestaan v. Atlantis in die tijd is niet eens erkend,iedereen is er sceptisch over en die zitten dus in een clichéhokje volgens mij,en alles wat niet in hokjes zit boeit mij en daar wil ik meer over weten, kost wat kost soms
f..system f..world  that's true, I agree with you for 101%
but I think (I'm not sure,tell me) not with the same motive
as you Je bent wel fel en daar hou ik wel van    Ciao

avveroes

azul,

herinner me dat er een italiaanse dokter was die een genetische map maakte van de volkeren rond de middelandse
zee, weet nie of dat voor de imazighen is gedaan,
maar lijkt me de enige wetenschappelijke oplossing voor dit probleem..
ik heb het ideee dat sommige clans een speciale verwantschap heeft met bepaalde beinvloeders
zoals mischien iqar3ien meer romeins zijn dan de iwaji3er
dat zou een reden kunnen zijn waarom we zo gesteld zijn op onze clans, wie weet heeft elke clan een bepaalde link met een bepaald volk (grieks/romeins of..)

leve de imazigh republiek