Toen de profeet Mohammed tamazight sprak

Gestart door Touzani, 02/08/2002 om 11:57:39

Hatim

Touzanni,

Heb je harde bewijzen, of zit je weer mond op mond verhalen te vertellen, heb je aya's uit de quran of hadith waaruit dageen wat je zegt word onderbouwd. Zo niet, dan moet je oppassen wat je zegt over de Profeet Mohammed V.z.m.h.

Wasalaam

Touzani

Hatim,
ik vertel geen verhalen, nee dat is de "marokkaanse" machzen die verhalen, mythen en leugens verspreidt.Dat de Profeet Mohammed Tamazight heeft gesproken is gewoon een feit. Dat de machzen de geschiedenis van Marokko vervalst en beweert dat de islam werd geintroduceerd door arabisch generalen als 3uqba ben Nafi3, hassaan ben Nu3man, Moesa ben Nuseir en Omar abdellah al-muradi(die Imazighen heeft gedwongen om DJIZYA te betalen hoewel ze moslims waren en daarom gedood door Maysara) heeft te maken met de arabische imperialisme in Tamzgha:
eerst noemden ze Tamzgha: Djazirat al-maghrib (maghreb schiereiland)
daarna: al-maghrib al-kabir (de grote maghreb)

en nu AL-MAGHREB AL-3ARABI= arabische maghreb

neo23

Ten eerste, de enige reden waarom onze profeet amzigth sprak is omdat onze voorouders er dan niets van zouden begrijpen, en ten tweede, iedereen zit zoveel vast in de geschiedenis dat we de toekomst allemaal vergeten, waardoor we nog meer achterraken. en voor iedereen die denkt dat hij meer waard is vanwege zijn afkomst of voor het geen wat zijn voorouders hebben gedaan of niet gedaan is zielig en moet een eigen leven beginnen en zelf wat bewijzen. begrijp me goed ik ben trots op mijn afkomst, maar door die k*t arabieren weten we er zo weinig vanaf, de meeste weten meer van de farao´s dan van de rif.

Masien

Salaamoe 3alaikom,
Azul,

Ik kan jullie bevestiging dat ik, twee weken gelden om precies te zijn op zondag 27 mei 2001 rond 11:00 uur op de radiozender van rabat bij het radioprogramma: “hoe lezen we de koran”,
Heb gehoord van een groot geleerde van de islam.(genaamd Abdel Aziz  Al3abadi Al3aroesie) dat inderdaad  imazighen uit het dorp Regraga bij onze profeet vrede zij met hem zijn geweest en waarmee hij tamazight sprak.

Thanmierth,
Salaamoe 3alaikom,

Nomad

Beste Masien:

Heb jij nog meer details?

Bedankt voor jou info. en bijdrage.

Ariaz

Inderdaad ah draari ik heb die hadith ook gehoord van mijn vader

en ik heb die hadith ook gelezen in een franse website,

maar ik weet niet of het sahieh is

julllie weten wat mohammed v.z.m.h gezegd heeft, wie een leugen aan mij toekent zal branden in de hel.

DUs laten we niet alles geloven maar laten we kritisch uitzoeken waar deze hadith vandaan komt.

Ariaz

Inderdaad ah draari ik heb die hadith ook gehoord van mijn vader

en ik heb die hadith ook gelezen in een franse website,

maar ik weet niet of het sahieh is

julllie weten wat mohammed v.z.m.h gezegd heeft, wie een leugen aan mij toekent zal branden in de hel.

DUs laten we niet alles geloven maar laten we kritisch uitzoeken waar deze hadith vandaan komt.

avveroes

azul marra,

de imazighen van de sous (onder agadir) vormen een zeer respectabele stam.
begrijp dat veel broeders zwe als huichelaars zien.
de waarheid is dat ze beter uitgerust zijn om met de arabieren om te gaan..trouwens onder de beste imazigh wetenschappers heb je veel sousies die een zeer geraffineerde imazightrots ten toon spreiden.

zij geloven in politieke,geheime methodes..
terwijl wij in de directe approach geloven..
wat niet altijd de meeste effectieve kan zijn.

streef naar synthese tussen imazighen..want we kunnen onze roafa onderverdelen in dorpen..zo koppig zijn we wel

gewoon Wafae

Huhhhh, sprak hij Tamazight?? Hahahaha