Toen de profeet Mohammed tamazight sprak

Gestart door Touzani, 02/08/2002 om 11:57:39

Wacht  even

#30
Said  = aanhanger van de Arabisme fascisme, hij probeert zijn fascime door de Islam te verklaren.

LOCO = anhanger van Khomeini, hij probeert de Arabische fascisme met de Islam te verklaren.

Wacht even, er is in feit geen verschil tussen jullie.

Imaam-Refweb

#31
LOCO :

Citeerik weet niet waar je het verhaal vandaan hebt, maar in de islam kennen we geen heiligen zelfs onze profeet is niet heilig alleen de koran is heilig. Maar een mens kan geen heilige zijn.
dus als in jou bronnen over heiligen werd gesproken dan kan je het verhaal meteen weg doen.


Said:
Citeeris de salafi/wahabbi doctrine ook hier al doorgedrongen middels JAMAL loco????

ongelofelijk...gewoon ongelofelijk!!!!


Koeran:
KOL WAMAA ANAA ILAA BACHRON MITHLOKOM
zeg dat ik alleen maar een mens ben zoals jullie.

(Dit was een verzoek van god aan zijn profeet)

jamal_loco

#32
loco
salaam
dus ik ben nu een Khomeini aanhanger omdat ik de waarheid zeg nee jou naam past bij jou wacht even!! "hij probeert de Arabische fascisme met de Islam te verklaren." Nee vriend ik zie de waarheid onder ogen ook al doe ik iets verkeerd ik durf het toe tegeven niet net als jij jij kan niks verkeerd doen want als iets jij doet wat niet volgens de islam dan noem je de koran ouderwets of je verandert een paar dingen en je noemt andere fasicsten wat ik niet snap aan mensen net als jij als je geen intresse hebt om over de islam te leren waarom reageer je dan! Kijk als ik onzin uitkraam volgens de islam mag je me verbeteren maar je moet niet met jodenkritiek komen daar kan ik dus niet tegen helemaal niet als het uit de mond van een mar. komt


Said Az

#33
Assalamoe Alaikoem,

He, Said en Wacht Even, ik weet niet waar jullie het over hebben hoor maar volgens mij weten jullie de betekenis van de begrippen niet eens.
Wat is een Salafi/Wahabbi?
He Wacht even, wacht zelf eens even. Als je onzin wilt uikramen dan ga je maar naar de tweede kamer.
En trouwens wat ben jij dan.

Denk na en ga iemand geen bijnamen geven.

Wa Assalamoe Alaikoem.:-(:-(:o:-(:-(

ithran (Gast)

#34
touzani  ....
hoezo   ,sinds wanneer is thamazigt een dialect van het arabisch..
hoe kan een taal die ouder is een dialect zijn van
 een taal die jonger is.

Sa3ieD

#35
hehehehehehheheehhehehehehehehehe, precies

CiteerJeetje! Wat een onzin allemaal. Straks beweren jullie nog dat de Profeet Mohammed een Amazigh was.
Swassa de oorsprobkelijke bewoners van Marokko?
De meeste Kabylers beweren zelfs dat de Swasa niet eens echte Imazighen zijn. Moeten we dat ook gaan geloven?
Lopen de Swassa voorop de Arabieren? Volgens mij lopen ze eerder achter de Arabieren aan en worden ze meestal gebruikt als een soort Toeristische attractie door de Arabieren.
We mogen best trots zijn allemaal hoor,maar niet zo overdrijven aub!

jamal_loco

#36
loco
salaam
hoezo   ,sinds wanneer is thamazigt een dialect van het arabisch..
hoe kan een taal die ouder is een dialect zijn van
een taal die jonger is.


arabisch is ouder. arabvisch is de eerste taal die de mens spraak de taal van de koran de eerste mens was adam sprak arabisch. maar dat wil niet zeggen dat rif een dialect is want dat is ook niet zo.

amazigh (Gast)

#37
jamal_loco is duidelijk ingehamerd dat het Arabisch een superieure taal is. Hij zit hier een verkeerde taal te verdedigen. Het Arabisch waar hierover gesproken wordt is niet het Aranbisch dat in de heilige koran staat. Het Arabisch waar hierover gesproken wordt is een verbastering dat ook wel bekend staat als het Darija. En sommige mensen die zich Imazighen durven te noemen zitten hier deze taal te verdedigen. Indoctrinatie ten top.

jamal_loco

#38
loco
salaam
ik ben zo ingehamerd met het arabische taal dat ik het voor geen meter spreek!
maar als jullie het over arabisch heb dan denk ik aan arabisch en niet aan marokkaans arabisch.

Indoctrinatie ten top
waarom omdat ik een taal verdedigt. man weet je Indoctrinatie ten top is jij die z3hma alleen berbers een top taal vind en arabisch niks maar intussen lul je heel wat af in het nederlands

Touzani

#39
Voor ithri en jamal-loco

Ik heb nooit gezegd dat Tamazight een arabische dialect is. Tamazight is een taal met verschillende dialecten. Zeggen dat Tamazight een arabische dialect is, is gewoon een nonsens.

Is arabische taal de oudste taal? Nee, natuurlijk niet:
"Het Midden-Oosten was vroeger een koningschap mwt dezelfde koning en dezelfde taal, de Assyrische taal, de taal van Adam, Idris, Noach, Abraham en anderen. Arabisch en hebreuws stamen af van de Assyrische taal. De hebriers ofwel de Israeliers heersden over Sham(syrie, lebanon en Palestina) de Arabieren heersden over de Arabische schiereiland....de Assyriers trokken zich terug naar Irak"

Sa3id Al-andalusi, Tabaqat al-oemam, Beiroet 1985, p.p. 37-38
De historicus Al-mas3udi heeft precies hetzelfde geschreven in zijn boek"al-tanbih wa al-ishraf" Beiroet 1981, p.85

Dus de oudste simitische taal is de Assyrische taal, de taal van de Assyriers die nog steeds een minderheid vormen in Irak,. Een van hen is de vice-premier van Irak Tarik Aziz.

Arabische taal is niet ouder dan twee a drie eeuwen voor de verkodiging van de islam door de profeet Mohammed.Ik heb genoeg bewijzen hierover.

_AMAZIGH_

#40
Azul aythma, sithma

Amwa Touzani, je hebt gelijk. De Assyrische taal is de oudste. Of dat arabisch maar een paar eeuwen ouder is dan het begin van de islamitische jaartelling betwijfel ik. Maar ik kan daar weinig over zeggen. Ik weet daar te weinig van af om dat met zekerheid te zeggen. Wat ik zeker weet is dat de Assyrische taal het oudste is. Het klinkt iets anders dan het assyrisch van tegenwoordig, maar heeft veel overeenkomsten zo ook met de semitische talen (arabisch, hebreeuws).

Tannemirth
   3E

ithri

#41
Azul Touzani,

Volgens mij lees je de nick namen verkeerd, ik heb niet op je bericht geregeerd maar het ia ithran, er is nog altijd verschil tussen ithri en ithran,

Gegroet ITHRI,

Cowboy

#42
ik wil je vragen touzani we staat achter je en achter deze eedi  s v p antwoord

Touzani

#43
COWBOY

IK begrijp niet wat jij bedoelt met "we staat achter ..."
Kun jij het nog een keer beter schrijven??

Touzani

#44
"De Regraga's: De weg voert door het vroegere land van de Chiadma, dat wordt gedomineerd door de Jbel Hadid. De Regraga-Berbers die deze streek bewonen, organiseren elk voorjaar grote feesten ter herdenking van de islamisering van Marokko. Volgens de legende gingen zeven Regraga's naar Mekka in de tijd dat Mohammed de islam begon uit te dragen. Zij kwamen een gebedsplaats binnen waar zich ook de Profeet ophield. Zij richten zich tot een groep mannen en vroegen hen in het Berbers:'Wie van u is de gezant van God?' Mohammed antwoordde, wonderbaarlijk genoeg in hun eigen taal:'Ik ben het, kom!' Zij namen de nieuwe godsdienst aan en bekeerden na terugkeer in Marokko ook hun stamgenoten. Zij stonden aan de wieg van de verspreiding van de islam door de hele Maghreb(Noord-Afrika)"

Marokko, Standaard Gidsen, Antwerpen 1994, p. 155