Toen de profeet Mohammed tamazight sprak

Gestart door Touzani, 02/08/2002 om 11:57:39

Touhami

#15
A Tassousiet,

Ik houd net zozeel van Issousiena als Irifien of anderen.Er is absoluut geen reden om jaloers te zijn op wie dan ook.Ik vond dat je gewoon TE bezig was met dingen die ik nooit heb gehoord.Ik heb je ook duidelijk gevraagd om je niet aangevallen te voelen.Als de Isousien het goed hebben dan ben ik daar blij om,maar er zijn ook dingen waar om de Isousien bekend staan die minder leuk zijn voor iedereen.
En ik denk dat ik 2 keer zo oud ben als jij,dus een jongetje ben ik absoluut niet!
Als laatste:geef me een reden waaruit blijkt dat Isousien voorlopen op wie dan ook.

Azul!



Touhami

#16
Ouchma Tassousiet,

Je hebt gelijk:misschien had ik eerst beter moeten nadenken en de andere reacties moeten afwachten.Ik denk zelf dat er veel dingen zijn ,betreffende de Isousien, waar ik nog niet op de hoogte van ben.Hierbij bied ik je mijn oprechte excuses aan.

Ik ben het ook met je eens dat we meer in het verleden leven dan in het heden.Dat heb ik zelf ook een tijdje geleden ergens aangegeven.(Bij de thread die over Ikar3ien ging).Alleen daar had ik me beter beheest!

Ik denk ook dat er heel vaak alleen de slechte kanten van mij worden gezien door de manier waarop ik iets naar voren breng en de manier waarop ik reageer!

Ik ben echt blij dat we je meningen mogen delen en ik ben echt vereerd met je aanwezigheid!
Nogmaals: Mijn excuses!

Azul!

bb

#17
hallooo
jeetje wat een onzin allemaal,ik weet niet hoe jullie aan die wetenschap komen wat jullie (sommige)allemaal hier verspreiden,laat die geschiedenis toch effe met rust en ga effe eindje fietsen of jullie moeders lastig  vallen en laat dat aan mensen die daar verstand van hebben stelletje schappen bij elkaar, niet te geloven!!swassa en rifien zijn allemaal mensen en wie nou denkt dat er een beter dan een andere dan zit ie mooi ernaast.ik ben zelf een rifie en ik heb een geweldige sousia vriendin waar ik gek op ben,hopelijk ga ik met haar trouwen.;)
iwaa ik ga nu afsluiten en hopelijk lees ik andere keer geen onzin meer! tot ziens landgenoten.;D

tarifiet

#18
azul

waarom maken jullie je zo druk om de geschiedenis
we weten dat we er niets meer aan kunnen veranderen. Laten we ons op de toekomst richten waar we wel wat aan kunnen veranderen.

beslama.

Mohnsen

#19
tarifiet
om ons toekomst te verbeteren, moeten wij eerste ons gesciedenis goed behersen. Anders kunnen we ook niks in toekomst veranderen. van fouten leer je toch???

said (Gast)

#20
beste mensen,

Dat de profeet verschillende dialecten staat uitvoerig beschreven in het boek:" al shifaa"
van Qadi Iyad (ja.... in marokko staat de Qadi Iyad universiteit). het boek is ook vertaald in het engels.
Het boek beschrijft de talrijke speciale kwaliteiten van de heilige profeet mohammed.
Het boek zal vast en zeker de bovenstaande overlevering bevatten. de genoemde overlevering wist ik al eerder...ik zal naar de bronnen ervan inshallah vragen en doorgeven!!!

met groetjes,

Touzani

#21
Zij, die zich het verleden niet herinneren, zijn gedoemd het te herhalen. Santayana

Darom zeg ik dit:
De geschiedenis van Imazighen herhaalt zich jammerlijk!

Hoi

#22
Hoi gek ,
"eerder...ik zal naar de bronnen ervan inshallah vragen en doorgeven!!!"

Heb ik niet nodig AL Akh ALMOSLIM.

De profeet sprak alleen de Arabische van KOERAYCH.
Hij spreekt geen andere taal of dialect.

Van wie heeft je profeet Tamazight geleerd?
Van Massina of syphax?

De profeet wordt niet voor niets de OMMIE genoemd.

Ga je mij ook ophangen met Rochdie.

Sterkte !

Touzani

#23
Azul marra,

Ik heb goed geschreven dat Mohammed een profeet is en iedereen weet dat de prefeten geen gewone mensen zijn. De profeten hebben een direkt band met Allah. In de ijdele biografie(sayra sharifa) van de profeet Mohammed saat geschreven dat hij meer dan zeventig arabisch dialecten sprak.Hij heeft ook Persisch (iraans) gesproken met zijn best Sahabi Salman Alfarissi. De vraag: Van wie heeft de profeet Mohammed tamazight geleerd van Massinisa of syfax?Nee, van ALLAH omdat hij PRPOFEET is.
Als iemand niet gelooft dat de profeet Mohammed tamazight heeft gesproken hoe hij/zij kan geloven dat de profeet Soelaiman(Salomon) de "talen" van dieren verstond? maar dat staat in de Koraan:

"En voor Soelaiman werden zijn troepen verzameld-djinn, mensen, en vogels- en zij werden in het gelid gezet . Toen zij dan in de vallei van de mieren kwamen zei een mier:"O mieren, gaat jullie woningen binnen opdat Soeleiman en zijn troepen julie niet zonder het te merken vertrappen." Toen glimlachte hij omdat hij om haar woorden moest lachen." Koran, 27:17-18

Zeggen dat  Mohammed geen andere talen kon spreken  betekent dat ie hem als een simpel mens beschouwt en niet als een PROFEET.    

nadieja

#24
WAT MAAKT HET NOU UIT OF DE PROFEET TAMAZIGHT SPRAK OF NIET MAROKKO WAS NOG NIET EENS ERKEND IN DIE TIJD.DE SOEFFIEN (AFSTAMMELING VAN LELE FATIMA EN SID ALI)HEBBEN MAROKKO GEVONDEN EN DE MENSEN DIE DAAR WAREN (DUS ONS IMAZIGHEN)GELEERD HOE ZE MOESTEN LEVEN EN HEBBEN ZE GELEERD WAT DE ISLAM WAS.HOE ERG WE HET OOK VINDEN WE MOETEN TOEGEVEN DAT ONZE VOOR VOOROUDERS EEN STELLETJE ONGEMANIERDE BARBAREN.GELUKKIG IS DAT VERANDERD EN MOETEN WE AAN ONZE TOEKOMST DENKEN.
ASALMOEGALEIKUM.:):)

Touzani

#25
Nadieja
Dat waren de Arabieren die echt barbaren waren en Allah moest Zelf ingrijpen om een eind te maken aan hun verschrikkelijk wreedheid.(b.v. hun dochters levend begraven)
IdrisI is niet naar Marooko gekomen maar GEVLUCHT na de nederlaag bij de veldslag "alfakh". Arabieren hebben niet aan Imazighen geleerd hoe ze moesten leven . Arabieren kwamen naar Tamzgha voor geld en vrouwen.Ibn Khaldoen heeft alles verteeld, hij beschouwde de Arabieren in Tamzgha als "Geamazighizeerde arabieren"=Arabieren die zich gedragen als Imazighen.
Arabieren hebben de Sahaba afgeslacht: Omar bin alkhattab, Othman bin Affan, Imam Ali en zelfs de kleinkinderen van de profeet Mohammed Alhassan(vergidftigd door zijn arabische vrouw) en Alhussain onthoofd door de Omayyaden.
Daarom moet  de geschiedenis van Marokko herzien worden, want iedereen denkt dat arabieren islam en beschaving  uit het Midden-Oosten hebben meegebracht.
*****************
"De slechtste beesten zijn bij Allah de doven en de stommen die geen verstand hebben"koran, 8:23

Idir

#26
Dit kan wel kloppen want de eerste taal waarin de qoran vertaald is, is Tamazight.
En dat scheelde volgens mij niet eens een eeuw, Imazighen zijn altijd hoge geleerden en geintereseerd geweest in kennis en wetenschap.
En dit nog wel in de heden daagse Marokko
des tijds Amur n Akuc (a)mur+akuc
murakuc de bekende stad marakesh.
amur=recht,land,gedeelte
akuc=God in het Tmazight
Nog een bewijs dat Imazighen altijd in hun eigen taal schreven, dit was tijdens de koningkrijk van de Barghwata, hun gebied waarvan zij regeerden
in marokko en spanje des tijds ligt tussen azemmur (Jdida) en sale (Rabat) en heet
Tamurt n Tamesna.

Men noemt nu alleen berggebieden en sahara als
amazigh gebied of taalig, dat klopt dus niet helemaal!

Casablanca was vroeger een hoofdstad van marokko
het heette en nu voor mij nog steeds Anfa
Anfa= betekent licht(er zijn meerdere namen voor licht)

Trouwens dit leer je niet in de marokaanse geschiedenis boeken en onze ouders weten het helemaal niet behalfe als ze echte speurders zijn

Reactie.. send me a mail

jamal_loco

#27
loco
salaam

ik weet niet waar je het verhaal vandaan hebt, maar in de islam kennen we geen heiligen zelfs onze profeet is niet heilig alleen de koran is heilig. Maar een mens kan geen heilige zijn.
dus als in jou bronnen over heiligen werd gesproken dan kan je het verhaal meteen weg doen.

Wacht even

#28
Azul ouma Idir,
Je weet volgens mij heel veel over onze geschiedenis.

Waarom schrijf je geen artiklen over onze geschiedenis en ze aan de Webmaster toesturen.
Zodat hij die artiklen hier gaat publiceren.
Ik wil alles weten over mijn voorouders en mijn geschiedenis.
Nu weet ik bijna niets, zou je dat doen?

Tkadigch.

Said

#29
is de salafi/wahabbi doctrine ook hier al doorgedrongen middels JAMAL loco????

ongelofelijk...gewoon ongelofelijk!!!!