Het beloofde land van de Imazighen?

Gestart door avveroes, 12/09/2003 om 16:09:48

avveroes

In deze mooie zoektocht van de europese imazighen naar hun identiteit, vraag ik me af

kunnen we tamazgha als imazigh homeland vervangen door een andere.
een die vruchtbaar en ongerept zoals tamazgha dat vroeger was.
een plek waar je vrij kunt zijn?
wat mij betreft kan dat zelfs de maan zijn.

graag opbouwende kritiek en suggesties



Jackal

#1

CiteerIn deze mooie zoektocht van de europese imazighen naar hun identiteit, vraag ik me af

kunnen we tamazgha als imazigh homeland vervangen door een andere.
een die vruchtbaar en ongerept zoals tamazgha dat vroeger was.
een plek waar je vrij kunt zijn?
wat mij betreft kan dat zelfs de maan zijn.

graag opbouwende kritiek en suggesties




'vrij zijn' heeft vele betekenissen,
jij spreekt hier over een droomland, niet iets realistisch,
want als je eens zou weten hoeveel stammen er bestaan tussen de berbers en welke geschillen er bestaan, dan denk ik dat je snel van oordeel zal veranderen,

ik druk je met de neus op de feiten, ik verzin niets!

oesaid

#2
Marokko is onze land alleen nog onze rechten.

masin2003

CiteerIn deze mooie zoektocht van de europese imazighen naar hun identiteit, vraag ik me af

kunnen we tamazgha als imazigh homeland vervangen door een andere.
een die vruchtbaar en ongerept zoals tamazgha dat vroeger was.
een plek waar je vrij kunt zijn?
wat mij betreft kan dat zelfs de maan zijn.

graag opbouwende kritiek en suggesties




De tittle en en de hele inhoud van je 'dromerige'topic is 0,0!

het is net of je zegt: kan je je moeder vervangen.
en hoezo is het een beloofde land? het is al iets feitelijk. het is onze land en we zijn d'er nog steeds!
ok we worden wel in onze rechten onderdrukt, maar wat jij hier suggereerd met je beloofde land: je doet alsof we een uitverkroren volk zijn. zo ingewikkeld is het niet! lees de inhoud van de categorie geschiedenis en politiek op een paar serieuse amazigh site's en je weet meteen wat aan de hand is.
je leeft volgens mij in een dromerige fictie wereldje. want nogmaals ik vind deze topic geen inhoud hebben en niet eens waard om kretiek of suggestie's te geven.
kretiek op wat? op deze topic die eigenlijk onzin bevat?
suggestie's voor wat? suggestie's als "wakker worden vriend! waar heb je het over??


Mauri, De Riffijn.

masin2003

#4
Nogmaals niemand heeft ons ooit een land beloofd!
niet in een heilige boek en niet op de telegraaf!

hoe kan men mij iets beloven terwijl ik het al heb.

masin2003

#5
Azul

he sorry voor mijn boze reactie, maar ik vind gevaarlijk wat je hier aan het verspreiden bent.
je probeert ons een andere homeland van imazighen aan te praten inplaats van tamazgha.

één tip: zelfs voor de periode van de romeinen en tot nu toe is het nog niet gelukt om een amazigh zulke onzin aan te praten.

Adios

avveroes

#6
azul marra,

het spijt me om te moeten reageren op dit kortzichtig denken. blijkbaar trekt dit platform gefrustreerde mensen aan. wat ik met deze dromerige topic bedoel is

wat willen deze mensen eigelijk? wat zijn julie de rebels van de rif, willen julie weer een nieuwe rif republiek
mensenrechten?
waar zijn die op de wereld?
julie moeten wakker worden, tegenwoordig kun je overal wonen.
Onze voorouders probeerden te overleven en vochten ook om te overleven? deze zogenaamde trots van julie is slechts
gefantaseerd.
Wat mij betreft, ik heb alle middelen aangegrepen om mezelf sterk en zelfstandig te maken in alle opzichte
Dat maakt mij een amazigh pure sang....

Als ik een plek had waar imazighen vrij kunnen zijn om zich te ontwikkelen, veruildde ik die morgen voor droge Arrif

SAluuu sukkels

graag opbouwende kritiek

masin2003

Citeerazul marra,

het spijt me om te moeten reageren op dit kortzichtig denken. blijkbaar trekt dit platform gefrustreerde mensen aan. wat ik met deze dromerige topic bedoel is

wat willen deze mensen eigelijk? wat zijn julie de rebels van de rif, willen julie weer een nieuwe rif republiek
mensenrechten?
waar zijn die op de wereld?
julie moeten wakker worden, tegenwoordig kun je overal wonen.
Onze voorouders probeerden te overleven en vochten ook om te overleven? deze zogenaamde trots van julie is slechts
gefantaseerd.
Wat mij betreft, ik heb alle middelen aangegrepen om mezelf sterk en zelfstandig te maken in alle opzichte
Dat maakt mij een amazigh pure sang....

Als ik een plek had waar imazighen vrij kunnen zijn om zich te ontwikkelen, veruildde ik die morgen voor droge Arrif

SAluuu sukkels

graag opbouwende kritiek

De enige die gefrusreerd en een sukkel is dat ben jij a nneyyeth!
 je had het over tamazgha en het beloofde land. je deed daarmee alsof tamazgha nieteens bestaat. je ontkent een feit.je deed het bewust of onbewust! ik denk dat eerste.
je lijkt me meer zo een gefrustreerde wahabiet of zo een mietje die denkt dat hij wat weet over imazghen en zelfs voor hun mag denken! Ayyeh ayyeh anneyyeth! atah atah anneyyeth! aqqim aqqim anneyyeth!

gasten als jij, dit de enige manier om met ze te discuseren!
eigenlijk Qabu, Qabu ikiwen d'itasen

avveroes

#8
azul sniyyeth,

droge pijnlijke kennis hoef ik niet te dragen..

duidelijk zo'n typisch iwayeger hol,
je merkt wel wanneer anderen met effectieve kennis
je broeders en zusters gaan mobiliseren,

p.s
weet wel wat julie proberen, zonder nneyyeth lukt het niet

grappig politiek in het openbaaar sukkels

Arrows

#9
Dus wat jij eigenlijk wilt zeggen is dat we ergens anders heen moeten gaan en daar ONZE tamazgha van maken?
Maar dat is dan zo onecht, vind ik dan...trouwens waar wil je nog plek vinden alles is al bewoond behalve  koude bergtoppen, woestijn en de maan zoals jij zegt!

Als er een plek Tamazgha mag "worden" dan is het noord afrika zoals het vroeger was maar Imazighen moeten niet weglopen om elders een Tamazgha te maken wat dat is al helemaal een onbereikbaar iets! en ik denk ook niet dat mensen dat willen!

De meeste mensen willen alleen maar gelukkig en gezond leven!en zoals wij dan hier in nederland...we leven gewoon ons leventje echt niet met de bedoelingen om van nederland tamazgha te maken :P!

hamza

#10
azul,
ikdenk dat je heel weinig weet over de geschiedins van je vooroudrs.
ons voor ouders hebben gevochten voor onse tamzgha te behouden, en je wilt weg lopen naar de maan.
ik denk dat je hasj heb gerookt, daarom doe je zo raar.
ik raad je aan om de geschiedinis over abdekrim gaat lezen
wat die allemaal voor onse heeft gedaan.
denk even na vriend.
azul.





oesaid

SAFIE SAFIE STOP MET DEZE ONZIN VRAAG JOU OUDERS EENS OF ZE NOOIT MEER HUN EIGEN LAND WILLEN ZIEN IK ZOU NOOIT MIJN LAND VERUILEN OOK AL IS DAT ANDERE 1000000* MOOIER A SAHBIE.

avveroes

#12

Citeerazul,
ikdenk dat je heel weinig weet over de geschiedins van je vooroudrs.
ons voor ouders hebben gevochten voor onse tamzgha te behouden, en je wilt weg lopen naar de maan.
ik denk dat je hasj heb gerookt, daarom doe je zo raar.
ik raad je aan om de geschiedinis over abdekrim gaat lezen
wat die allemaal voor onse heeft gedaan.
denk even na vriend.
azul.

he junk,
blijf jij maar in je droom naar riftamazgha,
iedereen is met el islam bezig
stelletje racisten, de hele werled is op weg naar eenheid
denk meer aan een algehele islamitische revolutie...dan aan je zielige rif...onze voorouders wisten niet beter
je hebt volkeren die het erger hebben gehad...

abdelkrim was een pure moslim, en verliet arrif om andere moslims te helpen...waar heb jij het over
maar ja, blijkbaar bezoeken junks deze site...die een of andere reden zoeken om de regels van de islam te ontduiken.

en hamze, blowen is verboden door de islam..
straks ga je me vertellen dat blowen bij roafa hoordde
in haiti hebben ze ook drugs gebruikt bij de onafhankelijk.

graag emotionele reacties van lieden die nog in het verleden leven.

p.s. laat de verstandigen onder ons het bovenstaande
     als dichterlijke overdrijving zien


allasian

#13

CiteerIn deze mooie zoektocht van de europese imazighen naar hun identiteit, vraag ik me af

kunnen we tamazgha als imazigh homeland vervangen door een andere.
een die vruchtbaar en ongerept zoals tamazgha dat vroeger was.
een plek waar je vrij kunt zijn?
wat mij betreft kan dat zelfs de maan zijn.

graag opbouwende kritiek en suggesties




Wil je verre toekomst muziek horen???OK hang on.
Wanneer Mars geterraformed is over een paar honderd jaar kunnen imazighen daar naar toe en een nieuwe Terra Tamazgha stichten.hahahahahaha

Toch vind ik dat Imazighen gewoon in NoordArfika moeten blijven,dat is de enigste serieuze haalbare optie.

F U C K jouw islamitische revolutie.Don't you get it??Wat heeft de islam Imazighen gegeven sinds de tijd dat ze bekeerd zijn tot de islam bekeerd zijn??Hoop voor een plek in de hemel.A place that nobody has ever seen.Alleen HOOP.Door hun mischien verkeerde intepretatie van islam hebben imazighen en rest van alle islamitische volkeren zich afgeschermd van de wereld dat resulteerde in een achterstellige status in de wereld.Waardoor wij gekoloniseerd werden door europeanen die al ver in ontwikkeling waren en macht hadden ontwikkeld.Waar was Allah om zijn volgelingen te beschermen tegen de klauwen van de EVIL ongelovigen???In this life baby,you're on your own!!!!!!!!!!

Met alleen de koran kom je niet ver.Just hope voor het hiernamaals.
Sorry voor mijn godslasterlijk gedrag,appologies to the true moslims.Maar soms word ik jullie zo spuugzat dat ik denk,GET OFF MY DICK!!!

Islamitische revolutie???They'll use a pair of clubs to beat the spades.(je wordt gebruikt).

Hoe kun je vrij zijn als je je overgeeft aan Allah,islam betekend immers overgave.





avveroes

#14
bedankt voor al dat kleurrijk proza,

vroeger hadden ze een simpele oplossing voor mensen zoals jij, mijn opa noemde ze een kogel niet waard.
Waarom heb je die uitdrukking nog in de bergen van rif?
Als ie vertelde hoe je een kogel moest maken begreep dat er veel tijd in gestoken was. Simpele boeren die een noodzakelijk hobby hadden. een godsvruchtig volk.
noodzakelijk opdat ze hun integriteit konden behouden.

Al die kracht die julie zoeken, kan een imazigh alleen met zijn geest opleveren.dat deed ie met de heersende godsdienst van de tijd. het feit dat imazigh erg vroeg al in grote getalen joods werden, was de ontvankelijkheid van de imazighgeest....na ontwikkeling hebben we onze manier gevonden waardoor we een pure imzigh kunnen blijven.






de oplossing voor rif is toch via de islam.
want de marokkaanse overheid heeft in principe de westerse maatstaven aangehouden, waarbij uitbuiting een van is.

en stop alsjeblieft de islam te lijmen met het slecht gedrag van arabieren, kijk naar volkeren die voor de geist van mohammed swt geschikter zijn
bv: indonesiers, maleisiers, indiers, berbers, europeanen