Tamazight als vergeten taal, aangekaard bij ministerie onderwijs

Gestart door Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ, 05/05/2021 om 10:35:29

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

 Original Message -------------------
Van: noreply@vlaanderen.be
Received: Tue Apr 27 2021 13:42:32 +00:00
Onderwerp: www:ond:infolijn:vergeten taal Tamazight/Berbers, in de samenleving
Website.......................: Onderwijs&Vorming
Datum/Tijd....................: 27/04/2021 15:39:58
Onderwijsniveau...............: SECUNDAIR
Betreft.......................: vergeten taal Tamazight/Berbers, in de samenleving
--------------------------------------------------
Geachte instantiemedewerkers,

Ik wil graag aankaarten dat de meeste Noord Afrikanen in de lage landen, Imazighen of Berbers zijn, toch wordt de taal gemarginaliseerd door ons te bestempelen als Arabieren.

We zijn talrijk als oorspronkelijke inwoners van de Maghreb landen en  toch worden schooltjes voor Arabische les, uit de grond gestampt als paddestoelen.

Arabisch is gekoppeld aan Islam, die een heel dubieuze toxische religie is, omdat de wereld zou moeten domineren en in desbetreffende lessen wordt Arabische en Islamitische superioriteit in het wereldbeeld van jongeren en ouderen, gestuwd.

Kunnen jullie alsjeblieft, een project ter bevordering van Tamazight lessen, ondersteunen. We hebben veel onder ons die seculier zijn en we zijn het beu dat de achteruitstelling, ons duwt in indentiteitscrissen en arabisering.

Ik ben blij, geboren te zijn in deze prachtige democratische rechtsstaat en reken op een reactie.

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Reactie:

Infolijn, OND <infolijnonderwijs@vlaanderen.be>
Vr 30/04/2021 12:31
Beste,

Dit is een vraag voor onze collega's van volwassenenonderwijsbeleid.

Collega's,

Kunnen jullie "mijn naam" rechtstreeks antwoorden? Mailadres staat in CC.
Graag kopie van antwoord naar ons e-mailadres 'infolijnonderwijs@vlaanderen.be'.

Met vriendelijke groeten,
Tom Van Poucke
Infolijn Onderwijs

Waarom slaan we handen niet in mekaar zodat Imazighen, hieromtrent, naar de hoofdstad van waar ze verblijven, hun beklag doen?