Makhzen organiseert nep tegendemonstratie in Alhoceima.

Gestart door Botermes, 01/05/2017 om 02:04:37

Botermes

#15
Azul,

Om maar terug te komen op de situatie in Rif, er bestaat een substantiële groep Riffijnen hier in NL zo verblind door de zelfhaat die denken dat de protesten maar aanstellerij zijn en dat ze maar hard aangepakt dienen te worden omdat de huidige autoriteiten te zacht voor ze zijn. Dit type mensen gaan nog een stuk verder dan de 'angry young man' type zoals Younes el Ouaali. Dit is precies wat Bill Maher tien jaar geleden bij Larry King zei, dat Arabieren alleen de taal van geweld begrijpen en dat daarom de Palestijnen keihard aangepakt dienen te worden.

De protesten in Rif zijn tot nu toe relatief vreedzaam verlopen, geen vernielingen, mishandelingen van de kant van de protesteerders. Ze slaan op pannen, for godsake, en dan nog, weet je wel, dan nog is het ze door sommigen niet gegund hun onvrede te uiten. En dan wordt er naar de tijden van H2 gerefereerd alsof dat de maatstaaf hoort te zijn. Hoe laag ben je dan wel niet gevallen?

Dit soort toxic rubbish komt uit de monden van lieden met de meest uiteenlopende disciplines, van softdrugs handelaren tot wannabe salafies maar wat ze duidelijk gemeen hebben is de zelfhaat en minachting voor de eigen afkomst. Trouwens zo veel verschillen dealers en salafies niet van elkaar want regelmatig lopen er dealers over naar het salafisme. Wellicht is labieliteit een eigenschap die ze ook delen.

Ik heb nog een boodschap van mijn neef in Rif aan dat soort types. ' Het is aan ons te danken dat een paar van die checkpoints verdwenen zijn, dus jullie hoeven een stuk minder bang te zijn afgeperst te worden door de men in blue, stelletje vlooienkoppen!' In zijn woorden: ay aith vu thishin.

Tanmirt,

Botermes

Azul,

Ik moest ook nog van mijn neef aan alle 'fitna-roepers' deze boodschap doorgeven: ' Terwijl jullie meer bang zijn dat het grond of vastgoed dat je opgekocht hebt, voorlopig niet meer in waarde zal stijgen, zijn wij op zoek naar een waardig bestaan. Er zat voor jullie toch al niet veel rek meer in en al helemaal niet als de situatie bleef zoals die was en is. Grond en vastgoed stijgt in waarde in plaatsen waar het er economisch op vooruit gaat.'

Botermes

#17
Azul,

De kanttekening die er bij gezet dient te worden, is dat veel dealers uit Europa grond of vastgoed opkopen als een manier om hun zwart geld te stashen. Zij geven niks om de ontwikkeling van Arif of om de mensen, zij maken juist misbruik van de armoede om zichzelf veilig te stellen. Dat is het klimaat waarin zij gedijen. Dat is pas fitna! Ze willen geen geld laten rollen omdat ze maar beperkte ideeën hebben want echte ondernemers zijn het niet, drugs is het plafond tot waar zij kunnen reiken. En een vergunning om een groot bedrijf te beginnen in Arif krijg je ook niet zo maar even van Rabat. Daarom denken ze vaak: 'Ach laat maar zitten.' want echt ver willen ze er niet voor gaan omdat voor elkaar te krijgen want zo idealistisch zijn ze niet. In veel gevallen verkassen ze naar plaatsen waar ze wel makkelijk vergunningen kunnen krijgen.

Ik sprak onlangs met een handelaar die een zogeheten 'firma', een soort agrarische onderneming, is begonnen in de omgeving van Guercif en toen ik hem vroeg over wat de kansen in Arif voor zoiets zijn, was zijn antwoord dat Arif niet geschikt is en dat Riffijnen niet willen werken maar naar Europa willen komen om 'druks' te verkopen. Nou, dat moet jij die dat traject werkelijk hebt afgelegd zo nodig
zeggen, dacht ik bij mezelf. Dan kun je wel gaan lachen maar vergeet niet dat een vaak vertelde leugen op een gegeven moment waarheid kan worden.


Ghost

Azul,

In een normaal land kan je ook niet een ton contanten storten bij de bank zonder vragen van de lokale FIOD na verplichte melding van de bank. Ik krijg zelfs tips van bloedverwanten die precies weten bij welke bank in Nador een bankdirecteur zit die bedragen boven de ton ook wel even vast wil houden (in ruil voor een beschaafde commissie) tot de vraag naar euro's omhoog schiet zodat iedereen extra aan de transactie kan verdienen. Dat zijn narcostaat-achtige taferelen.

Als ik al een ton over zou hebben zou ik Tesla aandelen kopen, dan maar strijdend ten onder tegen de wahabistische petrolmaffia.

Sram khawm mara


Botermes

#20
Om maar even Devil's advocate te spelen: wat deden die vrouwen dan bij hem in het hotel? Het is aannemelijk dat die daar niet onder dwang aanwezig waren. Of dien je de aangiften appart te zien van zijn hotelmeiden routine. Wat duidelijk moge zijn, is dat hij dol is op vrouwen en er wellicht polygame gewoonten op na houdt. Opzich moet dat wel kunnen, als zijn echtgenote daar mee kan leven.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat prostituees niks onder dwang hoeven te doen en ik ben tegen die houding van dat sommige vrouwen erom vragen omdat ze zich uitdagend kleden door geen hoofddoek te dragen. Despicable.

Mocht Tariq Ramadan werkelijk verkrachting op zijn geweten hebben, en ik ben geneigd te denken van wel, dan dient hij daarvoor gestraft te worden, maar dan hoort er wel eerst grondig onderzoek verricht te worden.

Botermes

#21
Het punt is natuurlijk wel dat hij alle geloofwaardigheid verliest als theoloog door dat soort praktijken maar dan is zijn antwoord wellicht daarop dat hij als mens van vlees en bloed ook niet gevrijwaard is van zonden. Maar feit blijft dat het een ouwe vent niet siert prostituees over de vloer te krijgen in het hotel. Hij weet dat het een grote smet op zijn carriere kan worden.



Ghost

#22
Of die vrouwen betaalde diensten verrichten ga ik niet over speculeren. Wat ik wel kan vaststellen, betaald of niet, is dat "Mr Religion of Peace" vooral een hoog "Religion of Hanky Panky" versie van de islam vertegenwoordigt. Dus al die ingehouden lusten zijn vooral voor het podium, het theater. Zodra meneer van het podium komt, loopt hij ook maar achter zijn piemeltje aan. Allemaal hypocriete kutzooi, in dit geval letterlijk een zooi kutten.

Botermes

Inderdaad en daar heb ik ook weinig aan toe te voegen. Toch vond ik hem wel soms interessante punten maken. Ik neig altijd pro-westers te denken maar door hem ben ik dus te weten gekomen dat het egalite-fraternite doctrine alleen voor de Fransen bedoeld was en alleen stand kon houden door expansie drift van de French empire.

Ghost

#24
Citaat van: Vutγmas op 08/11/2017 om 19:11:02
Inderdaad en daar heb ik ook weinig aan toe te voegen. Toch vond ik hem wel soms interessante punten maken. Ik neig altijd pro-westers te denken maar door hem ben ik dus te weten gekomen dat het egalite-fraternite doctrine alleen voor de Fransen bedoeld was en alleen stand kon houden door expansie drift van de French empire.

Hetzelfde geldt voor alle "moslims zijn gelijk" en de Arabische expansiedrift waar Imazighen slachtoffer van zijn geworden, denk alleen al aan Jizya belastingen.

Dit soort hanky panky poppenkasten zijn vrij makkelijk terug te brengen tot de beestelijke behoefte van piemeltjes om iets anders te penetreren. Tariq Ramadam is een cultleider, cultleiders hebben of menen recht te hebben op het vlees van de cultleden, meer in het bijzonder de vaginaschede. Een beroepsmoslim als Ramadan weet dat veel labiele vrouwen zich aangetrokken voelen tot iemand die ze strenge regels geeft waar ze niet over hoeven na te denken. Ik verbaas me niet over 2 of 3 vrouwen die roepen dat ze misbruikt zijn. Ik verbaas me eerder over het feit dat er nu niet 20 vrouwen trots melden dat ze Ramadan met alle plezier een blow job hebben gegeven en het morgen weer zouden doen. Zo werkt een cult.

Edit: Ramadam was een verschrijving maar bij nader inzien levert het fonetisch wel een leuke woordspeling op Ram-madam.

Botermes

#25


Die woordspeling is een brilliante.  ;D