Kijk deze Arabische "gristenhond" ons komen vertellen over onze amezruy...

Gestart door buɛluz, 14/04/2014 om 22:08:50

buɛluz

Citaat van: Vutγmas op 21/04/2014 om 19:12:51
wat zijn berber fundamentalisten?

Dat kunnen vast niet degenen zijn die in die islamitische mythe geloven van verspreiding van het ware geloof zonder zwaard of die geloven in het "rechtgeleide" lot van de 4 kaliefen... Toch, ofwel soms?

- 1e kalief is vergiftigd
- 2e kalief is doodgestoken
- 3e kalief is doodgestoken
- 4e kalief is doodgestoken


Ps. MIN IKARZ / ICARZ URÆ"EM IXXARWḎ-Iá¹®


Botermes

Het doet me een beetje denken aan een scene uit de 'time machine', het gesprek met de VOX computer. Op een gegeven moment vraagt Alexander over wat er gaande is.

'look at them, they have nog knowledge of the past, no ambition for the future, the're so lucky'

-' Why would u say something like that ?'

'Can u even imagine what it's like to remember everything ?'

Jammer dat de rest er niet op staat, van waar ik meer op doelde, want later zegt Alexander dat hij vastberaden is om er achter te komen wat er werkelijk gebeurd is. Dan vraagt de VOX of hij dat wel wil weten hoe gruwelijk de waarheid ook mag zijn ? Zelfs ook dan, antwoordt hij terug.

http://www.youtube.com/watch?v=61xq5Kja1Uo

Botermes

Citaat van: buƹluz op 19/04/2014 om 14:51:09
Dat was het voorstel om de open-source wikisoftware hier op amazigh.nl te installeren en beschikbaar te stellen voor forumleden om deze op te vullen. Net als het Franstalige http://www.wikimazigh.com zou dat ons in staat stellen om zelf wikipedia-achtige artikelen te schrijven in het Nederlands. Deze artikelen kunnen gaan over historische zaken, waarover nauwelijks informatie over te vinden is bijvoorbeeld over de historische persoon van 3ikrima (643-723 na Chr.) of over de khawarijitische opstand in Arif van Dawud al-Rondi in 738 na Chr. Maar men kan dit programma ook gebruiken om artikelen te schrijven over Riffijnse woorden als een soort Tarifit-Nederlands woordenboek, waarbij tevens ook de verschillende dialecten benoemd kunnen worden.

Een fantastisch idee, ik vraag me echt af waarom dit forum zo verwaarloosd is. Dit forum is eigendom van Numidia holding, heb ik ooit hier ergens gelezen. Zij verdienen daar dus geld mee. Een beetje onderhoud op z'n tenminste zou ze dan nog enigszins sieren. Zonder ons is dit forum, fair enough, zo goed als dood. Het wordt tijd dat we de macht krijgen om innovatie's aan te brengen. Of in ieder geval, dat er gehoor wordt gegeven aan onze wensen. Een antwoord op z'n minst. Come in, over....

buɛluz

Citaat van: Vutγmas op 22/04/2014 om 01:16:02
Jammer dat de rest er niet op staat, van waar ik meer op doelde, want later zegt Alexander dat hij vastberaden is om er achter te komen wat er werkelijk gebeurd is. Dan vraagt de VOX of hij dat wel wil weten hoe gruwelijk de waarheid ook mag zijn ? Zelfs ook dan, antwoordt hij terug.

Het is alweer een poos geleden dat ik deze film heb gezien, maar ik begrijp denk ik wel het punt wat je wilt daarmee maken. In deze topic staat ongeveer ook dezelfde vraag centraal:

Zijn anno 2014 Imazighen bereid om hun "amezruy idemmen" na te vertellen?

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er in mijn beleving 2 standpunten die men hierbij kan innemen. Aan de ene kant het standpunt van degenen, die de Arabische veroveringen en de rol van de islam hierbij, kritisch durven te benaderen. Aan de andere kant hebben we te maken met degenen, die onze amezruy liever ondergeschikt willen maken aan de islamitische religie. En dus ook liever een islamitische mythe willen navertellen ipv. onze bloederige geschiedenis.

In dit topic zien we dan ook hoe de moslim-apologeet met chronologische verdraaiingen en Arabische taalspelletjes (en nog een paar andere historische leugens over Dihya en Maysara) probeert om de achterhaalde islamitische mythe koste wat het kost in stand te houden. Maar zulke gebrainwashte Imazighen moeten zich goed beseffen dat zij van een uitstervend ras zijn. Zij kunnen niet lang meer hun sektarische aard voor ons "berber-fundamentalisten" verborgen houden. De eeuwenlange monopolie die deze moslim-apologeten hadden op de historisch kennis van Tamazgha zal doorbroken worden en daarmee ook de islamitische mythe, die zij zo heilig achten. En dat is niet alleen zichtbaar bij dat christelijke tv-programma, of hier in dit topic, maar tevens ook bij de Imazighen in Marokko >




Mars voor een federaal en democratisch Marokko in Rabat

De beweging Tawada n Imazighen (Mars van Imazighen) is zondag 20 april 2014 in de Marokkaanse hoofdstad Rabat de straat opgegaan voor een nieuwe democratische grondwet.

Amazighland De betogers eisten in een officiële verklaring, die voorgelezen is voor het Marokkaanse parlement, voor vrijheid; voor een Amazigh, federale en liberale staat; en voor de invoering van Tamazight als officiële taal van het land. Zij wijzen hiermee de laatste grondwet uit 2011 af, die volgens hen het Marokkaanse volk niet vertegenwoordigd en niet democratische genoeg is.

Valse geschiedenis Een van de leuzen die tijdens deze mars door duizenden is gescandeerd is: ‘Corrigeer de geschiedenis, wij zijn geen Arabieren.’ De betogers pleiten ook voor de herschrijving van de geschiedenis van Marokko. Zij eisen een objectieve geschiedschrijving; op een wetenschappelijke en neutrale wijze ver weg van alle ideologische invloeden. Daarnaast eist de beweging ondermeer de vrijlating van alle politieke gevangenen en het onderwijzen van de Tamazight op alle onderwijsniveaus in het Tifinagh alfabet.

Rode kaart De deelnemers aan de mars bekritiseerden de huidige Islamistische regering en het parlement en deelden hen de rode kaart uit voor het uitblijven van regelgeving waar de grondwet op wijst. Zij waarschuwden tevens alle politiek partijen geen gebruik te maken van de Amazighzaak voor politiek gewin.

http://www.amazightimes.com/Mars-voor-een-federaal-en-democratisch-Marokko-in-Rabat_a3192.html



Ps. Ik vind de tekst van het hesje van onze Rachid uit Nador op de foto hierboven erg toepasselijk voor de demonstratie van afgelopen zondag. Deze Rachid viel mij laatst ook al op toen hij voor de graftombe van Sidi 3ri in Nador poseerde met onderstaande tekst:



 

buɛluz

Citaat van: Vutγmas op 22/04/2014 om 01:35:26
ik vraag me echt af waarom dit forum zo verwaarloosd is.

De continuïteit en levendigheid van een online community (in dit geval het forum op amazigh.nl) hangt volgens een Amerikaans onderzoek nauw samen met de content die gedeeld wordt. Content is King >


De content van een online community

Dat de content van een website bepalend is voor het succes van de online community blijkt uit het onderzoek van Chen. In Competition among Virtual Communities and User Valuation (pdf) (2005) schrijft Chen dat online communities twee belangrijke factoren kennen die waarde toevoegen:

- het aantal leden en
- de geïntegreerde toepassingen (content) waarmee kwalitatieve informatie kan worden gedeeld.

Daarnaast is volgens Chen het aantal leden afhankelijk van het aantal toepassingen en de context waarin deze content wordt aangeboden. Chen geeft ook aan dat de gebruikers die content plaatsen, investeren in de website. Zij zullen eerder terugkomen om de resultaten van de investering te meten. Zij keren na het plaatsen van content terug omdat zij tijd, creativiteit en kennis hebben geïnvesteerd.

http://www.frankwatching.com/archive/2008/03/03/hoe-start-ik-een-online-community/

Amsraraf

Azul,

Laten wij lering trekken uit de geschiedenis van Imazighen. Een ding staat vast: gelovige Imazighen hebben altijd moeite om hun geloof met hun eigen culturele identiteit te combineren. Ten tijde van de Romeinse overheersing in Noord-Afrika had je bijvoorbeeld  de Baqqat.
Als wij een vergelijking maken tussen de Turken en Imazighen  zien wij snel het geheim: Imazighen krijgen lees van mensen die imperialistische doeleinden hebben. Zij worden dus makkelijk gehersenspoeld.
(predator-prooi relatie)

Dat was ook het geval van de Kutama-Imazighen: zij werden gehersenspoeld door de shietische propagandiste Abdullah Shi3i. Voordat zij het wisten waren zij al shieten!! en stonden klaar om te sterven voor de ismailitische  sekte!!

Het heeft de Sanhaja-berbers zoveel tijd gekost om eindelijk te beseffen dat zij slachtoffers waren van een sekte wiens leider uit was op macht, vrouwen en geld.

Waarom worden Imazighen makkelijk door  arabieren gehersenspoeld,  gebruikt en misbruikt?
Het komt omdat de cultuur der maraboutisme diep is verankerd in de geest van Imazighen. zij zien heiligheid overal ook in de Arabier.

Het is dus geen toeval dat er in Marokko meer dan zes miljoen shorfa's zijn (shorfa=afstammelingen van de profeet!!) die worden vereerd als GODEN!!!

En daarom worden Imazighen altijd gedomineerd door "heilige" vreemdeling. En dit is een collectieve zelfmoord ...




Botermes

Citaat van: buƹluz op 22/04/2014 om 13:52:27
De continuïteit en levendigheid van een online community (in dit geval het forum op amazigh.nl) hangt volgens een Amerikaans onderzoek nauw samen met de content die gedeeld wordt. Content is King >


De content van een online community

Dat de content van een website bepalend is voor het succes van de online community blijkt uit het onderzoek van Chen. In Competition among Virtual Communities and User Valuation (pdf) (2005) schrijft Chen dat online communities twee belangrijke factoren kennen die waarde toevoegen:

- het aantal leden en
- de geïntegreerde toepassingen (content) waarmee kwalitatieve informatie kan worden gedeeld.

Daarnaast is volgens Chen het aantal leden afhankelijk van het aantal toepassingen en de context waarin deze content wordt aangeboden. Chen geeft ook aan dat de gebruikers die content plaatsen, investeren in de website. Zij zullen eerder terugkomen om de resultaten van de investering te meten. Zij keren na het plaatsen van content terug omdat zij tijd, creativiteit en kennis hebben geïnvesteerd.

http://www.frankwatching.com/archive/2008/03/03/hoe-start-ik-een-online-community/
Dit forum is natuurlijk gewoon een subset van de site amazigh.nl. Op een gegeven moment ben ik dit een beetje over het hoofd gaan zien omdat ik me altijd direct naar het forum laat leiden. En als ik dan kijk naar die frontpage en wat er allemaal te vinden is, gebeurt er eigenlijk ook vrij weinig. Ik vind het wel leuk om die Tamazight teksten te lezen, I like the way it affects the neural networks in my brain, forms new structures as any text or book obviously does. OK genoeg crazy space shit, zoals gewoonlijk van mij. Het is wel waar, trouwens.

Hey maar, er staat op de frontpage ok de optie om contact op te nemen. Heb jij dat gedaan ivm met dat amazighwiki idee ?

buɛluz

Citaat van: Vutγmas op 24/04/2014 om 02:44:34
Hey maar, er staat op de frontpage ok de optie om contact op te nemen. Heb jij dat gedaan ivm met dat amazighwiki idee ?

Nee, ik heb geen contact opgenomen en eerlijk gezegd ben ik dat ook niet van plan. Aan de ene kant denk ik ook bij mezelf:

If You Want Something Done, Gotta Do It Yourself...

Ifri

Onder Umar Ibn Al Khatab werd Tripolitanie, Cyrenaica en de Fezzaan, veroverd

Wat ik bedoelde dat Umar Ibn Al Khatab, Noord-Afrika niet wou veroveren was  vanaf het huidige Tunesie, ten Oosten van Tunesie werd het gebied wel veroverd, Maar Omar Ibn Al Khatab moge ALlah met hem tevreden zijn wou niet verder gaan dan Tunesie naar Algerije, Marokko.

Omar Ibn AL Khatab zei "Ifriqiya is Moefriqa" en het is Al Farq = de scheiding, het onderscheid,



Omar Ibn Al Khatab werd hoe ironisch en toevallig ook "Al Farooq" genoemd, de onderscheider,


Verder zeg ik niet dat Afrika genoemd is naar de uitspraak van Umar Ibn Al Khatab dat Afrika "Moefriqa" is, maar ik zeg enkel dat hij deze uitspraak heeft gedaan die zwart op wit staat in de boeken,

Afrika komt wel van het woordje "IFRI" (put, hol); of van de Banou Ifran, Aper, Iforas, dus de Imazighen hebben de benaming Afrika aan Afrika gegeven,

En volgens hetgeen ik heb gelezen, hebben een aantal legergeneraals zoals Saad Ibn Abi Waaqaas en Amr Ibn Al Aas gevraagd aan Umar Ibn Al Khatab om "het lonkende Afrika" te veroveren

Maar Umar Ibn Al Khatab de Kalief heeft volgens kronieken zich hardnekkig verzet tegen elke poging om het huidige Tunesie  te betreden, verder heeft Umar Ibn AL khatab zich verzet tegen de bouw van het "suez" kanaal omdat hij het als een bedreiging zag voor Medina (bewijs van zijn voorzichtige houding), volgens de historici was het Kalifaat van Omar Ibn Khatab getypeerd door "consolidatie" Umar Ibn Al Khatab was een zeer voorzichtige kalief die nogmaals de opdracht gaf om Fustat, een Arabische stad aan de rechteroever dat dichterbij Arabie was te bouwen vanwege zijn consoliderende en voorzichtige houding, Omar Ibn AL Khatab had ook een afkeer voor water en zeeslagen, en zeeoorlogen,


En dit is ook één van de geheimen en oorzaken van de vele winsten van de Arabieren, de Arabieren zijn een continentaal  volk, dat land verkiest boven zee, zoals Sparta ten opzichte van Athene, de Arabieren hebben de Berbers aangevallen vanuit het land, terwijl de vorige veroveraars zoals Romeinen en Feniciers vanuit de zee kwamen en niet doordrongen tot het binnenland en de Arabieren deden dit wel, Okbah Ibn Nafih bouwde Kairouan in het binnenland,

Nogmaals Umar Ibn Al Khatab, kreeg een delegatie van Amazighmensen die hem zeiden "Wij zijn Imazighen en wij spreken Awal Amazigh" en het is zelfs gedocumenteerd dat er Ahadiths zijn die melding maken van Imazighen die in contact kwamen met Umar Ibn Al Khatab en dat de Profeet Muhammed vrede zij met hem zei "De Engelen zijn de ruiters van de hemel en de Berbers zijn de ruiters van de Aarde'" walahohalem, ik zeg niet dat de Profeet Mohammed vrede zij met hem dit echt heeft gezegd maar wie weet, wie weet; kan dit een vorm van waarheid bevatten....

Onder Umar Ibn AL Khatab werd eerst Irak veroverd, denk aan de uitspraak van Omar, "Ik wou dat er een muur van vuur was in Irak tussen Perzie en Irak, Irak voor de Moslims en Perzie voor de Perzen" (deze uitspraak bewijst dat Umar geen imperialitische ambities had enkel het Islamitische rijk wou consolideren), maar pas nadat de Perzische keizer zich niet wou neerleggen bij de verovering van het "Semitische" Irak, en maar bleef legers op de been brengen vanuit zijn oostelijke provincies, zo erg zelfs dat Perzie een alliantie aanging met haar voormalig eeewige vijand Rome, dus het was zelfs zo erg dat eeuwige vijanden ineens bongenoten werden, om die reden heeft Umar Ibn Al Khatab op een spectaculaire wijze Perzie veroverd,; als profetie van de Profeet Mohammed vrede zij met hem: Perzie zal in stukken gesneden worden: Omdat een Moslimboodschapper een brief had gegeven aan Chisrau en Chisrau had de brief in stukken gesneden.

Bron:


From Tripoli, Amr sent a column to Sabrata a city forty miles from Tripoli. A feeble resistance was put up,
and thereafter the city surrendered and agreed to pay Jizya. 
From Tripoli Amr bin Al-Aas wrote to the Caliph, "We have conquered Burqa, Tripoli and Sabrata. The way
to the west is clear, and if the Commander of the Faithful wishes to conquer more lands, we could do so
wilh the grace of God." 
Umar replied, "It is not Afriqa, it is Mafriqa. Any further advance would be divisive and treacherous,
Consolidate your position in Egypt, and there should be no further campaigning." 
Amr bin Al-Aas accordingly abandoned Tripoli and Burqa and returned to Fustat This was towards the
close of the year 643 A.D.