Hoofdmenu

Abrid a rhidj

Gestart door amazigh_, 26/12/2012 om 20:08:07

amazigh_

Citaat van: The One op 25/03/2013 om 15:06:22
De slaaf zal nooit tolereren dat zijn meester aangevallen wordt,maar de zweepslagen die zijn meester hem toedient zal de slaaf gelaten accepteren.

Stel je voor (ik weet dat ik je tot het uiterst drijf :-) dat ik een biologische broeder van je zou zijn,maar in tegenstelling tot jou een ongelovige (kafir) ben,zou je me nog steeds als je broeder beschouwen of verbreek je in dat geval alle banden.


PS: Neem die provocaties van mij niet serieus,dat doe ik alleen om echte reacties te ontlokken,ik zal jou nooit persoonlijk beledigen.

Mijn geloof zegt iedereen is van Adam en Hawa(Eva), dus dat betekend dat wij de mensheid allemaal biologisch broeders en zusters van elkaar zijn ongeacht welke geloof ook.

Sinds de komst van Islam staat er ook in de koran dat de gelovige (moslims) alleen broeders en zusters van elkaar zijn. En hier hou ik mij aan.

Chatt in de wildernis

Citaat van: amazigh_ op 25/03/2013 om 15:30:04
Mijn geloof zegt iedereen is van Adam en Hawa(Eva), dus dat betekend dat wij de mensheid allemaal biologisch broeders en zusters van elkaar zijn ongeacht welke geloof ook.

Sinds de komst van Islam staat er ook in de koran dat de gelovige (moslims) alleen broeders en zusters van elkaar zijn. En hier hou ik mij aan.

Een grote incestueuze happy family:-)

Je eerste antwoorden kwamen recht uit het hart (inclusief je wens mij te zien branden),maar bovenstaand antwoord is waardeloos.

3ich

Citaat van: amazigh_ op 22/03/2013 om 22:13:30
1) Surat Al-Fath is dat, ik had niet opgezocht. Bedankt voor je nasi7aa broeder.
2) Klopt helemaal wat je zegt. Allah beslist inderdaad, maar mijn frustraties waren mij de baas beste broeder. Hij was respectloos vond ik. Ik wacht graag op jouw bewijs broeder.

Maar even een opmerking, Als volgt wij de mensheid heeft een boodschapper gekregen dat is de profeet Mohammed Sallaah ou alaihi wasallam. Dus wij weten van de Islam sinds Adam al eigenlijk. Mensen die Islam nooit hebben gekend zoals op de noordpool ofzo? Zal Allah beproeven op de Dag des Oordeels.

Verbeter mij als ik het fout heb.
Je moet er boven proberen te staan. Anders gaat ie met je spelen. Deze zogenaamde "bewuste Imazighen" vormen een klein subclubje. Ze kennen elkaar allemaal prive, en ze zijn eerder seculieren dan "bewuste Imazighen" wel naar naar westerse model leven. Ondertussen beweren dat ze "vrij zijn"


Hij ontwijkt mij vragen bewust, omdat ie weet dat ik hem te kijk heb gezet. Met zen Dhul Qarnain = Alexander de zemmer.

Die verhaal van Dhul Qarnain zit het antwoord op jou vraag.... Nu is het aan jou om te ontdekken wat het antwoord is ;)

3ich

Citaat van: Vuthghmas op 23/03/2013 om 18:16:28
Voor apen zoals jij  is Amazighiteit niet definieerbaar, nee. Maar dat heeft meer te maken met dat je er niets van wilt weten.    Ik weet niet onder welk steen jij leeft om te beweren dat de Amazigh cultuur allang begraven is maar dat is, denk ik, wat lafaarden zoals jij willen, simpelweg omdat het voor je een last is die je niet kunt dragen. Je wilt niets doen aan de ondergeschikte positie waarin Tamazight verkeert omdat je te laf bent. laf laf laf...
Ewa a Vu-teghna, michoran?

Ik stam niet af van de apen man, ik geloof niet in die evolutie theorie.

Wat weet jij nou van mij? Of waar ik wel of niet wil van weten?

De Amazigh cultuur is diep begraven, en ver achter ons. Ayaghyour! Wat maakt jou nou meer Amazigh dan mij? Wat heb jij in stand gehouden van de Amazigh cultuur?

Ik ervaar mijn afkomst niet als een last. Integendeel ik ben trots op mijn roots! Amazigh i rebda! Dat is ook wat ik mijn nagslacht zal bijbrengen insha-Allah.

Ondergeschikte positie? Ik ervaar het niet zo, het tamazight is als een officiële taal erkend. Dat is een grote doorbraak.

Begrijpend lezen is een vak op zich. De term Amazighiteit heeft geen defenitie. Grammaticaal is de term Amazighiteit niks een lege huls. Die alcoholist de seculiere Amazigh chatt kwam er mee, ik durf te wedden dat hij dat ter plekke verzonnen heeft.


3ich

Citaat van: The One op 25/03/2013 om 16:17:08
Een grote incestueuze happy family:-)

Je eerste antwoorden kwamen recht uit het hart (inclusief je wens mij te zien branden),maar bovenstaand antwoord is waardeloos.
Zwak hoor!

Reactie's uitlokken om hem belachelijk te maken. Zo zie je maar wat jij achterliggende gedachte zijn. Alleen maar spelen

amazigh_

Citaat van: The One op 25/03/2013 om 16:17:08
Een grote incestueuze happy family:-)

Je eerste antwoorden kwamen recht uit het hart (inclusief je wens mij te zien branden),maar bovenstaand antwoord is waardeloos.

Jij bent waardeloos! Ga maar iemand anders pesten en uitlachen ofzo

amazigh_

Citaat van: 3ich op 25/03/2013 om 17:02:38
Je moet er boven proberen te staan. Anders gaat ie met je spelen. Deze zogenaamde "bewuste Imazighen" vormen een klein subclubje. Ze kennen elkaar allemaal prive, en ze zijn eerder seculieren dan "bewuste Imazighen" wel naar naar westerse model leven. Ondertussen beweren dat ze "vrij zijn"


Hij ontwijkt mij vragen bewust, omdat ie weet dat ik hem te kijk heb gezet. Met zen Dhul Qarnain = Alexander de zemmer.

Die verhaal van Dhul Qarnain zit het antwoord op jou vraag.... Nu is het aan jou om te ontdekken wat het antwoord is ;)


Hahaha jah ik heb dat al in de gaten. Yeh pestkoppen, van die senior canards horen wij ook niks meer hahahah

Chatt in de wildernis

Citaat van: amazigh_ op 25/03/2013 om 22:50:02
Ga maar iemand anders pesten en uitlachen ofzo

Ik ben je niet aan het pesten en zeker niet aan het uitlachen,spijtig dat je die indruk gekregen hebt.






amazigh_

Citaat van: The One op 26/03/2013 om 14:45:52
Ik ben je niet aan het pesten en zeker niet aan het uitlachen,spijtig dat je die indruk gekregen hebt.

Tsjaa, had je maar normaal moeten doen...

buɛluz

#84
Citaat van: amazigh_ op 25/03/2013 om 22:52:27

Hahaha jah ik heb dat al in de gaten. Yeh pestkoppen, van die senior canards horen wij ook niks meer hahahah

Voor nu even, blijf maar vooral lachen om de online afwezigheid van Senor Canardo...

Maar als wanneer Senor Canardo dalijk komt. Wedje maken dat het lachen onze rijmende amazigh_ snel zal vergaan? (= retorische vraag)

buɛluz

#85
Citaat van: amazigh_ op 04/03/2013 om 23:01:00
....Ik kan je geen volledige bewijs geven dat de 5 gebeden worden vernoemd in de koran ALLAH OU A3LAM. Ik doe geen uitspraken die niet kloppen, dat is tegenstrijdig met ALLAH.

Maar ik zal eens speciaal voor jou op zoektoch gaan....

Hoe ver was onze amazigh_ ook alweer gekomen met z'n zoektocht, die hij speciaal voor Senor Canardo wilde ondernemen naar de 5 afzonderlijke gebeden in de koran?

Al plaats van bestemming bereikt of nog steeds in transito / dubio? (= retorische inhoudelijke vraag)

buɛluz

#86
    Citaat van: 3ich op 20/03/2013 om 13:50:44
    Gij verkeert in een openlijke dwaling.

    Er is niks negatiefs aan de koran en hadith die mutawatir is. Niks! De koran noch de hadith moedigen geweld niet aan. En helemaal niet tot zulke achterlijke actie's.  Al helemaal niet wat jij hierboven aan elkaar probeert te linken. Mohamed B. Had ze niet op een rijtje.  Die weet volgens mij niet wie Allah bedoelt met "ongelovige" Deze man Theo die op gruwlijke wijze afgeslacht is. Had geen politieke agenda. Hij is dubbel slachtoffer. Kon jij dat maar begrijpen. Dat jij met zoiets komt had ik eerlijk gezegd niet van jou verwacht. Ik had gehoopt dat jij van een ander niveau was een ander kaliber. Maar, helaas, het zij zo....

    Hoewel Senor Canardo met zijn Amazigh-slavernij-argument kan aantonen hoe negatief de koran en de hadith kan zijn voor ons Imazighen specifiek en in het algemeen voor de mensheid, is dat eigenlijk een andere discussie, dan de discussie waarin Senor Canardo nu met 3ich verzeild is geraakt.

    Want alle ad hominem argumenten daargelaten -  inclusief 3ich' kuddedier-uitspraak mbt. "het verkeren in openlijke dwaling" - heeft 3ich tot nu toe opvallend weinig inhoudelijk gereageerd op de tafsir van Senor Canardo. Echter Senor Canardo wil nog steeds graag weten in hoeverre hij jouw vraag heeft weten te beantwoorden voor je. De vraag die 3ich aan Senor Canardo stelde luidde als volgt: "Kan jij met koranische bewijzen komen dat de qibla van Jeruzalem naar Mekka is verandert?"

    Senor Canardo heeft geprobeerd zijn antwoord uit te leggen in zijn eigen tafsir. In deze uitleg komt het in het kort op neer dat volgens hem in de koran (2:140-143) impliciet wordt verwezen naar een politieke breuk tussen een joodse bevolkingsgroep en jouw profeet. Als gevolg van deze breuk werd het politiek aanzien van jouw profeet aangetast en daarmee ook zijn eigen menselijke ego. En blijkbaar flink ook, aangezien 3ich z'n god zelfs van bovenaf moest ingrijpen. Dit dus allemaal om het (politiek) ego van de profeet te strelen (2:144).

    Dit ingrijpen bestond uit een goddelijke openbaring - exclusief ontvangen door de profeet van 3ich uiteraard -  met daarin een nieuwe instructie van hogerhand. Eentje die verregaande politieke (en economische!) gevolgen zou hebben voor een bepaalde bevolkingsgroep in Medina. En laat dat nou net toevalligerwijs diegene zijn met wie de profeet (politiek) in de clinch lag. Deze qibla-wijziging ziet Senor Canardo dan ook als een soort van religieuze schijnoplossing, die de profeet uit zijn 3baya-mouw heeft weten te schudden, om zo zijn eigen politieke sores in het 7e eeuwse Medinees politiek arena naar zijn hand te zetten.

    Met behulp van de nieuwe qibla kon jouw profeet letterlijk en figuurlijk 180 graden draaien in de andere richting van zijn politieke tegenstanders. En al zijn islamitische kuddedieren destijds (en tevens ook latere generaties: zie tafsir gegeven door amazigh_) zouden zonder aarzelen volgen. Maw. jouw profeet begon dus met een umma waartoe ook de joden uit Medina behoorden, maar eindigde later in een Heimat voor Mekkaanse asielzoekers. Vandaar dus ook: van Jeruzalem, naar Mekka.

    Dit sluit volgens Senor Canardo onder meer ook aan bij hetgeen wat onze Chatt al eerder zei over het betalen van een tribute door verslagen volkeren aan hun glorieuze overwinnaars. Het tribute betalen bestaat in deze context volgens Senor Canardo dus niet uit het overdragen van de religieuze fakkel van jodendom op islam, maar heeft vooral betrekking op de politieke machtsverhoudingen in het 7e eeuwse Medina en de (bloed-)offers die de joodse bevolkingsgroepen daarvoor hadden moeten opbrengen.





    Ps. Als het voor onze 3ich vanwege zijn hardnekkige islamitische kuddedier-reflexen, te lastig is om dit soort zaken met Senor Canardo te bespreken, wil Senor Canardo het met onderstaande meerkeuze-vraag op een andere en toegankelijkere manier proberen:

    Welke van de 2 reconstructies van de desbetreffende ayaat ligt dichter bij de werkelijkheid volgens 3ich?

    • De tafsir, die Senor Canardo met zijn eigen hersenen en eigen input tot stand heeft weten te brengen.




    Pps. Wat betreft 3ich uitnodiging om met Senor Canardo van gedachten te wisselen over de rollen, die moslims hebben gespeeld bij de 1e en 2e Wereldoorlog, stelt hij voor dat 3ich het beste een nieuwe topic hiervoor aan kan maken. En dan kan Senor Canardo vervolgens kijken of hij daar een zinvolle bijdrage aan kan leveren.





    [/list][/list]

    buɛluz

    #87
    Citaat van: 3ich op 25/03/2013 om 17:16:02
    ...Ik stam niet af van de apen man, ik geloof niet in die evolutie theorie...

    Even tussendoor nog

    Als 3ich de evolutie theorie zou hebben bestudeerd zou hij te weten zijn gekomen dat volgens deze theorie de mensen en chimpansee geëvolueerd zijn van een gemeenschappelijke voorouder. Hoe die gemeenschappelijke voorouder eruitzag en of het daadwerkelijk een aap was zoals wij die vandaag de dag herkennen in bijvoorbeeld een chimpansee of gorilla, daar zegt evolutietheorie 0,0 over.

    Het argument ik-stam-niet-af-van-apen wordt vaak gebruikt door creationisten om in te spelen op de superioriteitsgevoelens dat bij veel mensen heerst op basis van hun toppositie in de voedselketen. Meestal is het voor zulke personen lastig om aan te moeten horen dat ook zij slechts een (zoog-)dier zijn ipv. een of andere hoogontwikkelde wezens die wij met zijn allen homo zijn gaan noemen.

    Echter dat 3ich verre familie is van een chimpansee kan zelfs hij met zijn rotsvaste geloof niet ontkennen. En daar heb je echt geen "geloof" voor nodig om dat uit te vogelen. Enkel en alleen een DNA-test volstaat.

    buɛluz

    #88
    Citaat van: The One op 17/02/2013 om 15:32:30
    Wanneer gaan alle Imazighen een keer beseffen dat we door die vervloekte islam,arabische taal en cultuur onszelf te gronde hebben gericht!

    Citaat van: The One op 22/03/2013 om 11:13:25
    Amazighiteit is in strijd met Islam!

    Senor Canardo wil nog nuancering aanbrengen op Chatt's bovenstaande uitspraken... hier komt Senor Canardo graag nog op terug wellicht in nieuwe topic.

    3ich

    Citaat van: Señor Canardo el Herético op 26/03/2013 om 22:22:54

        Hoewel Senor Canardo met zijn Amazigh-slavernij-argument kan aantonen hoe negatief de koran en de hadith kan zijn voor ons Imazighen specifiek en in het algemeen voor de mensheid, is dat eigenlijk een andere discussie, dan de discussie waarin Senor Canardo nu met 3ich verzeild is geraakt.

        Want alle ad hominem argumenten daargelaten -  inclusief 3ich' kuddedier-uitspraak mbt. "het verkeren in openlijke dwaling" - heeft 3ich tot nu toe opvallend weinig inhoudelijk gereageerd op de tafsir van Senor Canardo. Echter Senor Canardo wil nog steeds graag weten in hoeverre hij jouw vraag heeft weten te beantwoorden voor je. De vraag die 3ich aan Senor Canardo stelde luidde als volgt: "
    Kan jij met koranische bewijzen komen dat de qibla van Jeruzalem naar Mekka is verandert?"

    Senor Canardo heeft geprobeerd zijn antwoord uit te leggen in zijn eigen tafsir. In deze uitleg komt het in het kort op neer dat volgens hem in de koran (2:140-143) impliciet wordt verwezen naar een politieke breuk tussen een joodse bevolkingsgroep en jouw profeet. Als gevolg van deze breuk werd het politiek aanzien van jouw profeet aangetast en daarmee ook zijn eigen menselijke ego. En blijkbaar flink ook, aangezien 3ich z'n god zelfs van bovenaf moest ingrijpen. Dit dus allemaal om het (politiek) ego van de profeet te strelen (2:144).

    Dit ingrijpen bestond uit een goddelijke openbaring - exclusief ontvangen door de profeet van 3ich uiteraard -  met daarin een nieuwe instructie van hogerhand. Eentje die verregaande politieke (en economische!) gevolgen zou hebben voor een bepaalde bevolkingsgroep in Medina. En laat dat nou net toevalligerwijs diegene zijn met wie de profeet (politiek) in de clinch lag. Deze qibla-wijziging ziet Senor Canardo dan ook als een soort van religieuze schijnoplossing, die de profeet uit zijn 3baya-mouw heeft weten te schudden, om zo zijn eigen politieke sores in het 7e eeuwse Medinees politiek arena naar zijn hand te zetten.

    Met behulp van de nieuwe qibla kon jouw profeet letterlijk en figuurlijk 180 graden draaien in de andere richting van zijn politieke tegenstanders. En al zijn islamitische kuddedieren destijds (en tevens ook latere generaties: zie tafsir gegeven door amazigh_) zouden zonder aarzelen volgen. Maw. jouw profeet begon dus met een umma waartoe ook de joden uit Medina behoorden, maar eindigde later in een Heimat voor Mekkaanse asielzoekers. Vandaar dus ook: van Jeruzalem, naar Mekka.

    Dit sluit volgens Senor Canardo onder meer ook aan bij hetgeen wat onze Chatt al eerder zei over het betalen van een tribute door verslagen volkeren aan hun glorieuze overwinnaars. Het tribute betalen bestaat in deze context volgens Senor Canardo dus niet uit het overdragen van de religieuze fakkel van jodendom op islam, maar heeft vooral betrekking op de politieke machtsverhoudingen in het 7e eeuwse Medina en de (bloed-)offers die de joodse bevolkingsgroepen daarvoor hadden moeten opbrengen.





    Ps. Als het voor onze 3ich vanwege zijn hardnekkige islamitische kuddedier-reflexen, te lastig is om dit soort zaken met Senor Canardo te bespreken, wil Senor Canardo het met onderstaande meerkeuze-vraag op een andere en toegankelijkere manier proberen:

    Welke van de 2 reconstructies van de desbetreffende ayaat ligt dichter bij de werkelijkheid volgens 3ich?

    • De tafsir, die Senor Canardo met zijn eigen hersenen en eigen input tot stand heeft weten te brengen.




    Pps. Wat betreft 3ich uitnodiging om met Senor Canardo van gedachten te wisselen over de rollen, die moslims hebben gespeeld bij de 1e en 2e Wereldoorlog, stelt hij voor dat 3ich het beste een nieuwe topic hiervoor aan kan maken. En dan kan Senor Canardo vervolgens kijken of hij daar een zinvolle bijdrage aan kan leveren.





    [/list][/list]
    1) Amazigh-slavernij-argument? Ik ben wel benieuwd hiernaar. Ik wacht jou argumenten af mbt tot de negativiteit van de koran en hadith jegens de Imazighen/mensheid. Alhoewel ik mensen met een persoonlijke virtuele personage die tegen zichzelf praat in de vorm als een 3e persoon eigenlijk niet echt serieus kan nemen. Iemand die beweert dat hij een "bewuste Amazigh" is en die een Spaanse nickname en een afbeelding heb van een espanjol met een duivelse blik heeft. Vind ik een beetje naar schizofrenie neigen. Aangezien een Espanjol bij voorbaat een khatoliek is. Begrijp ik nu jou bevooroordeelde blik die bij elke reactie van jou terug komt als jij het over de Islam of Profeet muhamed vzmh praat.

    2) Ik behoor niet tot de kudde-dieren, noch (wilders uitspraak) Islamitisch-stem vee. Ik ben geen lid van een organisatie of een stroming. Ik ben een individu die op eigen houtje zichzelf aan het ontwikkelen is en zodoende te ontdekken wat krom en wat recht is. Jou antwoord op mijn vraag: Slaat kant noch wal. Want jij bent niet met koranische bewijs gekomen dat de Qibla verandert is van Al Quds naar Mekka?! Maar, met jou eigen tafsir.... Dat kan ook niet want de eerste huis van Allah is in Mekka de ka'ba. Die gebouwd is door Profeet Abraham vzmh en dat heb ik met koranische bewijs onderbouwd/bewezen. Verder is er geen enkele koranische bewijs dat de eerste Qibla/Bedevaartsoord in Al Quds is. Vandaar ook mijn herhaalde uitspraak "gij verkeert in een openlijke dwaling" waarvan ik zeker weet dat het jou geraakt heb je ego gekrenkt heeft. 

    3) Nogmaals ik pleit voor zelf-ontwikkeling, zelf-ontplooing. Lees en leer, ga zelf op uit. En laat je niet de les lezen of je hersen spoelen. Want deze tijden zijn gevaarlijk! Voor je het weet zit je in de zak... En sta je in bijv Syrië te vechten, met de gedachte dat je een jihad strijder bent. Trap daar niet in!

    Ik denk niet in hokjes, of hij of zij wel gelijk heeft. Want mijn gelijk is niet jou gelijk. En mijn overtuiging is niet jou overtuiging. En mijn werkelijkheid is niet de jouwe. Maar, jij wel, je kijkt niet met een neutrale blik naar die ayaats. En je tafsir is te objectief en heeft een minachting naar de boodschapper toe. Dus behandel mij niet als een kleuter en probeer het niet bij mij om jou woorden of gedachtegang aan mij op te dringen. dmv een meerkeuze vraag, om mij te laten kiezen welke van de: 2 reconstructies van de desbetreffende ayaat ligt dichter bij de werkelijkheid.

    4) Ik vroeg je niet wat de rol was van de moslims bij de 1 en 2e wereldoorlog. Mijn vraag was: wat heb de Islamitische wereld/gemeenschap verloren tijden de 1e en 2e wereldoorlog. Deze informatie en inclusief de 6 gangen menu die ik nogmaals niet ga voorschotelen. Zullen je ziel voeden met hetgeen waar zij naar snakt. Maar jij bent een dwalende.... Op dit moment voel ik er niet zoveel voor om een nieuwe topic hier op amazigh.nl te openen met betrekking tot dit. Omdat ik vind dat jullie het niet waard zijn. Jullie zijn te druk met het bespotten van de Islam en de boodschapper ervan.