geschiedenis van de ibbeqoyen

Gestart door ATEBANDE, 16/10/2003 om 13:47:35

ATEBANDE

CiteerNee dat weet ik niet en ik wil ook helemaal niet meer in stammen en rassen denken.

eerst je stam dienen, dan het algemene.

Ariaz

CiteerWat de vandalen in de stad  Nekor hebben geplunderd en aan schade veroorzaakt hebben dat wil je niet weten.

Maar de AithWayegher bleven overeind.

ik ben het niet eens met wat hier gezegd wwordt, wisten jullie dat de vandalen gewoon volledig opgegaan zijn in het Amazighvolk, wisten jullie wie ons heeft leren varen, wel dat waren zij, en wij hebben dan leren varen aan de arabieren, ik heb het gelezen in een heel goeie boek over de vandalen

zij hebben veel last ondervonden van de imazighen, maar het ging slechter en slechter met de vandalen stillekes aan zijn ze zich begonnen vermengen met de ilmazighen en daarom verklaar je die rode en witte mensen bij ons

de vandalen waren eigenlijk verenigd met de imazighen soms, soms vochten ze tesamen tegen de byzantijnen, uiteindelijk hebben de vandalen alles overgenomen van de imazighen alle gewoontes en ook de taal,

in die tijd waren we sterk heel sterk, en kijk eens nu

Bouyachia

Citeereerst je stam dienen, dan het algemene.

Ik vind jou maar een bekrompen mafkees :)

allasian

Citeerik ben het niet eens met wat hier gezegd wwordt, wisten jullie dat de vandalen gewoon volledig opgegaan zijn in het Amazighvolk, wisten jullie wie ons heeft leren varen, wel dat waren zij, en wij hebben dan leren varen aan de arabieren, ik heb het gelezen in een heel goeie boek over de vandalen

zij hebben veel last ondervonden van de imazighen, maar het ging slechter en slechter met de vandalen stillekes aan zijn ze zich begonnen vermengen met de ilmazighen en daarom verklaar je die rode en witte mensen bij ons

de vandalen waren eigenlijk verenigd met de imazighen soms, soms vochten ze tesamen tegen de byzantijnen, uiteindelijk hebben de vandalen alles overgenomen van de imazighen alle gewoontes en ook de taal,

in die tijd waren we sterk heel sterk, en kijk eens nu

Ayartista,
Ik praat over het begin,toen de vandalen de straat overstaken en via Tanger de oostelijke richting in gingen door africa tingitana (RIF),hebben ze geplunderd en gestolen en de stad NEKOR heeft daar onder geleden.Dat mag gezegd worden want dat is waar.
Maar ook wij probeerde hun te beroven,door suprise attacks waar wij heel goed in waren.
De Vandalen gingen door tot Carthago waar ze zich vestigden en vanuit daar Rome bedreigden.Ze zijn uiteindelijk verslagen,en wat er van hun resteerde heeft zich inderdaad met ons gemengd.

Maar zij zijn niet de eerste germanenstam dat zich met ons gemengd heeft.Andere germanenstammen hadden zich eerder voordat Rome gesticht was al met ons gemengd.