geschiedenis van de ibbeqoyen

Gestart door ATEBANDE, 16/10/2003 om 13:47:35

ATEBANDE

Kan iemand mij vertellen wat voor rol de ibbeqoyen hebben gespeeld in de geschiedenis?
Ik ben zelf er een.
Mijn padre komt uit een plek genaamd AGHBAL.

ra3kiah

#1
verbeter me als ik het onjuist heb, maar is het niet zo dat de weg naar ibbeqoyn door de spanjaarden is aangelegd?

ATEBANDE

#2

Citeerverbeter me als ik het onjuist heb, maar is het niet zo dat de weg naar ibbeqoyn door de spanjaarden is aangelegd?


zei ik dat vrouwen mochten reageren??
dacht het niet

ra3kiah

#3

CiteerKan IEMAND mij vertellen wat voor rol de ibbeqoyen hebben gespeeld in de geschiedenis?
Ik ben zelf er een.
Mijn padre komt uit een plek genaamd AGHBAL.

Sorry ... dat was niet te halen uit je tekst..
Wees voortaan in het vervolg wat duidelijker. dan scheelt het mij de moeite om voor jou te denken.

ATEBANDE

#4
In iedergeval bedankt voor de info.

Masja

#5

CiteerKan iemand mij vertellen wat voor rol de ibbeqoyen hebben gespeeld in de geschiedenis?
Ik ben zelf er een.
Mijn padre komt uit een plek genaamd AGHBAL.

massugrada,  ik denk als je het juiste woord intypt bij www.google.nl dat je het wel kan vinden

bye

Masja

#6
je moet aghbal intypen, okay?  ciao

Ariaz

#7
De ibeqoyen waren een zeevaardersvolk, hetgeen ik opmerk bij ibeqoyen is dat zij lang en groot zijn en ze zien er heel europees uit, ze zien er ook rood uit,


maar voor de rest zijn het goede gasten zoals de anderen

ATEBANDE

#8

CiteerDe ibeqoyen waren een zeevaardersvolk, hetgeen ik opmerk bij ibeqoyen is dat zij lang en groot zijn en ze zien er heel europees uit, ze zien er ook rood uit,


maar voor de rest zijn het goede gasten zoals de anderen

dat komt omdat ze stammen van de VANDALEN.

saaidia

#9
azul allemaal

Ben inderdaad wel benieuwd wat het verhaal van de Ibequen zijn, ben er zelf namelijk ook een. Alleen ben ik niet lang en rood en zie er ook helemaal niet europees uit!!
Ik heb vroeger altijd gedacht dat heel Hoeciema uit ibequen bestaat....was dat dus even schrikken toen ik het hoorde dat dat niet zo was en is.... Wat wel zo is vind ik...is dat ons tmazight wel erg neigt naar het arabisch.... we gebruiken erg veel de rollende ''r'' en verlengen het woord niet zoals de iwaryaghers doen...er zijn veel verschillen en het is iedere keer weer leuk om daar achter te komen. Wat ik verder nog weet is dat de ibequen vroeger echte piraten waren en zo de spanjaarden zeg maar uit het noorden verjaagd hebben :-) zeg ik dan met een trotse gevoel..hahahah

mensen tot gauw

allasian

#10

CiteerDe ibeqoyen waren een zeevaardersvolk, hetgeen ik opmerk bij ibeqoyen is dat zij lang en groot zijn en ze zien er heel europees uit, ze zien er ook rood uit,

Dat is bij lange na niet waar want ik ken een er een paar en die zijn gewoon Adendanidonker,en met kroezighaar.
Van geen 1stam in de rif kun je raciaal onderscheid maken.

ATEBANDE

#11

CiteerDat is bij lange na niet waar want ik ken een er een paar en die zijn gewoon Adendanidonker,en met kroezighaar.
Van geen 1stam in de rif kun je raciaal onderscheid maken.


dat zijn geen echte IBEQOYEN.
Maar aangetrouwde IBEQOYEN uit andere stammen.

allasian

#12
Wat de vandalen in de stad  Nekor hebben geplunderd en aan schade veroorzaakt hebben dat wil je niet weten.

Maar de AithWayegher bleven overeind.

ATEBANDE

#13

CiteerWat de vandalen in de stad  Nekor hebben geplunderd en aan schade veroorzaakt hebben dat wil je niet weten.

Maar de AithWayegher bleven overeind.

Allasian, weet jij trouwens of de ibeqoyen een resterende stam zijn  van de antieke BAQUATES?

allasian

#14

CiteerAllasian, weet jij trouwens of de ibeqoyen een resterende stam zijn  van de antieke BAQUATES?
Nee dat weet ik niet en ik wil ook helemaal niet meer in stammen en rassen denken.