Westelijk Barbarije en de Canarische eilanden

Gestart door Urmaksen, 24/06/2004 om 16:10:32

Taghzayfut

CiteerUrtje, jij haat iedereen en het brengt je nergens.

Door de broeders en zusters van de Souss wordt een groot deel van de taal en het culturele erfgoed bewaard. Gezeur over huidskleur doet daar niks aan af. Waarom wil je de Amazigh verdelen ipv verenigen. Eendracht maakt macht!

We hebben alle kleuren van de regenboog. Maar de meeste Isoussiyen zijn gewoon blank.

Urmaksen

CiteerWe hebben alle kleuren van de regenboog. Maar de meeste Isoussiyen zijn gewoon blank.

ik weet niet wat jij verstaat onder blank....maar een meisje zo gekleurd als Aaliyah (gestorven zangeres) is absoluut niet blank

Urmaksen

CiteerUrtje, jij haat iedereen en het brengt je nergens.

Door de broeders en zusters van de Souss wordt een groot deel van de taal en het culturele erfgoed bewaard. Gezeur over huidskleur doet daar niks aan af. Waarom wil je de Amazigh verdelen ipv verenigen. Eendracht maakt macht!

voor mij doet huidskleur heel wat TOE>

Urmaksen

Vroeger waren de Imazighen ook rasbewust......tegenwoordig door al die multiculturele ideeen zijn we niet meer rasbewust.

Kijk maar naar de Toearegs....de slaaf is altijd donker, de edele toeareg is blanker.q

ayuda

Tsja Uri, ik ben natuurlijk maar een christentrut en de Bijbel verbiedt racisme expliciet. Vermoedelijk de Koran ook, aangezien het dezelfde God betreft.

Dus ik neem aan dat jij geen echte moslim bent. Een moslimracist kan niet bestaan.

Urmaksen

CiteerTsja Uri, ik ben natuurlijk maar een christentrut en de Bijbel verbiedt racisme expliciet. Vermoedelijk de Koran ook, aangezien het dezelfde God betreft.

Dus ik neem aan dat jij geen echte moslim bent. Een moslimracist kan niet bestaan.

islam en christendom doen me niks, nee.

Samariaan

CiteerVroeger waren de Imazighen ook rasbewust......tegenwoordig door al die multiculturele ideeen zijn we niet meer rasbewust.

hoe bedoel je ze waren rasbewust? veel trouwden met elkaar alleen om politieke redenen, stammenverbonden enzo. Maar waren ook genoeg die met arabieren trouwden. En het is tch logisch dat vele van hun onderling trouwden, vooral als je in zo'n afgelegen gebied woont.

Urmaksen

Citeerhoe bedoel je ze waren rasbewust? veel trouwden met elkaar alleen om politieke redenen, stammenverbonden enzo. Maar waren ook genoeg die met arabieren trouwden. En het is tch logisch dat vele van hun onderling trouwden, vooral als je in zo'n afgelegen gebied woont.

amazigh betekent in vele amazightalen de BLANKE, nobele of vrije.

Urmaksen

Citeerhoe bedoel je ze waren rasbewust? veel trouwden met elkaar alleen om politieke redenen, stammenverbonden enzo. Maar waren ook genoeg die met arabieren trouwden. En het is tch logisch dat vele van hun onderling trouwden, vooral als je in zo'n afgelegen gebied woont.

blank is nog steeds een kleur dat gewaardeerd woord in Rif en andere gebieden in Tamazgha.

Samariaan

Citeeramazigh betekent in vele amazightalen de BLANKE, nobele of vrije.

sorry hoor maar dit doet me echt denken aan die Germaanse supeurioriteit , als er imazighen zijn die echt zo denken dan wordt het tijd om ze onderwijs te geven.

ayuda

Haha, waarom heb je dan iets tegen "blanke teven", Makkieboy?

Grapjas.

Urmaksen

Kijk eens goed in de valleien van de Rif....wat je daar aantreft zijn gewoon Scandinavische mensen.

ayuda

Makkie is jaloers op mijn pigmenthandicap.

Net als Michael M.

Urmaksen

CiteerHaha, waarom heb je dan iets tegen "blanke teven".

Grapjas.

jij bent van Spaanse afkomst....uit onderzoek is gebleken dat 76 procent van de Nederlanders Iberisch bloed heeft.

Nistelrrooij
Mackaay

Urmaksen

CiteerMakkie is jaloers op mijn pigmenthandicap.

Net als Michael M.

ik ben witter dan wit