Westelijk Barbarije en de Canarische eilanden

Gestart door Urmaksen, 24/06/2004 om 16:10:32

Urmaksen

Noemen jullie nu een ``Amazigh``neger die wat heeft betekend voor ons.

ayuda

Dios mio wat een lachwekkende vertaling.

Fair hair is blond haar, niet eerlijk haar.


Ik lig in duizend deuken. Uri ons komisch talent.

Jammer dat hij ook racist en sexist is.

Taghzayfut

#32

CiteerOnder de leiding van de Algerijnse opstand tegen Frankrijk, Ferhat Abbas (b. 1899), de eerste Voorzitter van GPRA, vanaf 1958-1961, had groen-grijze ogen [ von Schwerin (1960) 30; von Schwerin (1964) 130, ] Een andere hoge ambtenaar in FLN, Ahmed Boumendjel, Hoofd van de delegatie GPRA bij de onderhandelingen in Mélun in 1960, was eerlijk, lang en well-built. Men zei dat zijn eigenschappen bijna als die van een Fransman [ von Schwerin (1964) 130, ] Kolonel Houari Boumédienne waren [ Muhammad Boukharouba ] (1925-1978), was de leider van ALN, en nadat de onafhankelijkheid van Frankrijk in 1962 werd verleend, werd hij de President van Algerije (1965-1978). Hij werd "the Zweed, " genoemd; wegens zijn eerlijk haar; hij wordt beschreven zoals hebbend: "wispy, zandig haar, een straggly, roodachtige mustache, en klein grijs-blauw eyes." [ von Schwerin (1964) 130. ]

urmaksen, weet dit. De canarische eilanden zijn qua afstand het dichts bij Sidi ifni, 50 km zuidelijker dan Agadir. Je kan daar de boot pakken naar canaria.
algerije en de rif hebben eigenlijk niks met canaria. ioussiyen wel en dat boeit ons niet.
waarom boeit het jou wel?

ras

#33

ezelachmed Geschiedenis date=06/24/04 om 16:27:14]
HOE HERKEN JE EEN BERBER:
Aan zijn lelijke kop, zijn vieze tanden( als hij ze heeft) zijn slechte adem, slechte manieren, poepvliegen die hem omcirkelen, stank etc.
HOE HERKEN ZIJN VROUW: ze heeft een ingeslagen schedel, blauwe oog, bloedneus, gebroken ribben en losse tanden. Maar ook zij stinkt!!

Ik ben een keer in centrum van fes geweest,maar van die arabieren en dat stank was ik zo misselijk dat ik gelijk weg moest ,de geur reuk ik nu nog.

Urmaksen

#34
Taghza.....ik weet dat Issoussien de voorouders zijn van de Canariers.....maar jullie hebben te veel gemixt bloed.

Taghzayfut

#35

CiteerNoemen jullie nu een ``Amazigh``neger die wat heeft betekend voor ons.

amazigh negers hebben iets betekent voor hun roots in zwart-afrika. imazighen hebben isemgen zelf naar tamazgha gebracht, dus val ze niet af.

Urmaksen

#36
Eeuwenlang hebben jullie Arabisch en Negerbloed opgenomen.

Urmaksen

#37

Citeeramazigh negers hebben iets betekent voor hun roots in zwart-afrika. imazighen hebben isemgen zelf naar tamazgha gebracht, dus val ze niet af.

maar waarom konden jullie niet van de zwarte  vrouwen afblijven??

Urmaksen

#38

CiteerDios mio wat een lachwekkende vertaling.

Fair hair is blond haar, niet eerlijk haar.


Ik lig in duizend deuken. Uri ons komisch talent.

Jammer dat hij ook racist en sexist is.

hoezo racist en seksist??

ras

#39
En wie kus de hand van een konig? bah!!!!

Taghzayfut

#40

CiteerTaghza.....ik weet dat Issoussien de voorouders zijn van de Canariers.....maar jullie hebben te veel gemixt bloed.

Niet allemaal en in Arif hebben jullie ook gemixt bloed.

ayuda

#41
Urtje, jij haat iedereen en het brengt je nergens.

Door de broeders en zusters van de Souss wordt een groot deel van de taal en het culturele erfgoed bewaard. Gezeur over huidskleur doet daar niks aan af. Waarom wil je de Amazigh verdelen ipv verenigen. Eendracht maakt macht!

ayuda

#42

Citeerhoezo racist en seksist??

Oh en ook nog stom.

Taghzayfut

#43

CiteerEeuwenlang hebben jullie Arabisch en Negerbloed opgenomen.

Als dat zo is, waarom hebben isoussiyen  dan de sterkste Amazigh taal en cultuur? En de irifyen hebben bijna niets. Ik kan tarifit praten, maar jij kan geen tashelhit.

Samariaan

#44

CiteerUrtje, jij haat iedereen en het brengt je nergens.

Door de broeders en zusters van de Souss wordt een groot deel van de taal en het culturele erfgoed bewaard. Gezeur over huidskleur doet daar niks aan af. Waarom wil je de Amazigh verdelen ipv verenigen. Eendracht maakt macht!

inderdaad ja, wil je een soort Uber-Amazigh aanduiden ofzo.