beni touzine<>iwayeger

Gestart door avveroes, 12/09/2003 om 18:23:42

Hanane101

oja nog vergeten te zeggen, je zei:
mogen wij niet debatteren? Tuurlijk mogen jullie dat. Ik ga namelijk ook gezellig meedoen
asalam aleikum
Hanane101

Ariaz

lmoehiem hanane sorry da'k je gekwetst heb, het was niet de bedoeling, maar wat ik bedoel is zou je die tekst niet richten aan iemand die het juist normaal vindt dat imazighen geen rechten hebben, zoals in een arabische site, daar denken ze niet aan het lot van hun BROEDERS maar wij denken wel aan het lot van de Palestijnen, maar zij gaan gewoon verder met leven en lachen,

je spreekt over broeders, over welke broeders heb je het?????

door jouw soorten teksten worden amazigh-jongeren ontmoedigt om zich bezig te houden met hun afkomst en met hun roots,

ik heb een grote respect voor de islam, ik ben namelijk zelf moslim, maar gebruik de islam niet tegen ons, want zo komt het over, het komt over alsof dat wij iets verkeerd gedaan hebben,

Verder zijn wij niet onwetend, en wij discrimineren niemand, mag ik je iets vragen wie dicrimineren we eigenlijk?

wij strijden tegen discriminatie en jij zegt dat wij in het jaar 2003 discrimineren, ben je blind of zo,

hebben de irrifien iemand gediscrimineerd in hun land?

geef me eens een antwoord daarop

ALSTUBLIEFT GEBRUIK DIE TEKST BIJ DE ARABISCHE SITES EN NIET HIER IN DEZE SIRTE DIE JUIST TEGEN DISCRIMINATIE IS

Dora

CiteerA ya Avveroes (afoenes),

Aan jouw taalgebruik kun je al opmaken dat je niets weet van Arif en dat je de stammen tijd in wilt gaan. Wat bezielt het je nou om de rare gebeurtenissen van vroeger op te halen??? Als je het echt wilt weten vraag het dan niet hier!!! maar in Arif. De stammen tijd moeten we gewoon vergeten!!! Jij hoort als ariffie een goede bijdrage aan de riffijnen te leveren en niet de haat verspreiden tussen de stammen!!!
(ik had net zo goed andere woorden willen gebruiken, maar ik hou het bij netjes taal gebruik)
Aan jouw benaming van stammen kan ik zien dat je te veel de Arabische kant op gaat.
HET IS NOG ALTIJD AIT-TOUZINE EN GEEN beni touzine EN ZO ZAL HET ALTIJD BLIJVEN!!

DUS GEBRUIK JE VERSTAND, EN WEES EEN ECHTE RIFFIJN
NOU NOU ZEG, doet ess effe normaal man.
als jij durft te zeggen dat men geen haat tussen de stammen moet zaaien zou ik beter op mijn mondje gaan letten jochie.
een echte ariffie die haalt alle tijden naar boven, de tijden die zowel slecht als goed waren, wat is dat nou weer voor een idiote opmerking: "wat bezielt je nou om rare gebeurtenissen op te halen van vroeger" kom op zeg.....

Hanane101

asalam aleikum ARIAZ,

Als eerst wil ik je ff bedanken voor jou reactie en voor de uitleg die je gaf.

Je zei dat ik deze tekst beter op een arabische site kon zetten. Mischien heb je wel gelijk. Deze tekst zou zeker een goede tekst zijn voor arabieren die nog altijd zich zelf beter voelen dan het berberse volk.En dat zal ik zeker ook doen. Maar als ik nu tegenwoordig hier in NL om me heen kijk, dan zijn het toch juist vaak de berbersen mensen die de arabieren discrimineren. Natuurlijk niet zo erg als vroeger ons volk is aangedaan, maar om een vb te noemen:
een arabier wilde een vriendin van mij huwen, en zij wilde ook met hem trouwen mede omdat het gewoon een hele goede lieve moslimsjongen is. Maar hij werd geweigerd!! En de ENIGE reden dat hij geweigerd is omdat hij ARABIER is. Zoiets kan toch niet!! En ik hoor het heel vaak in mijn omgeving dat het gebeurd. En dan denk ik dat deze tekst ook goed bedoeld is voor de berbersen mensen die het zelfde gedaan zouden hebben.

je zei:gebruik de islam niet tegen ons, want zo komt het over, het komt over alsof dat wij iets verkeerd gedaan hebben,

Ik denk dat je de bedoeling van de tekst verkeerd interpreteerd. Ik ga ervan uit dat de mensen op dit forum allemaal moslims zijn. En ik als mede moslim zou echt het geloof tegen niemand gebruiken, niet alleen omdat ik dat niet zou willen maar ook omdat ik het niet ineens zou kunnen. Want wie ben ik om te oordelen of iemand goed of slecht is, of iemand iets verkeerd doet of niet. Alleen onze Schepper de Almachtige mag over iemand oordelen, dus dat laat ik ook graag over aan Allah. Als ik jou de indruk gegeven heb dat jullie iets verkeerd gedaan hebben dan hier mijn excusses voor. Want dat was niet mijn bedoeling. Ik wil alleen laten weten dat arabieren het berberse volk hebben gediscrimineerd en sommige nog altijd doen. Maar laten wij niet dezelfde fout maken als hen.
Als je tegen discriminatie bent dan ben je heus geen arabierenknecht zoals op dit forum al eerder gezegd is. Ik zie dat je te veel de arabische kant op gaat. of er worden scheldnamen gebruikt voor iemand die zijn mening uit en meteen wordt hij gezien als iemand die 90% arabisch is. Heb ik allemaal uit het forum gehaald en zo zijn er nog wel een paar vb van. Dus uit deze woorden kan ik concluderen dat ook sommige berbersen zich beter voelen dan de arabieren. Wanneer stopt het nu eindelijk met niettes en welles. We moeten zeker opkomen voor onze rechten, we moeten gelijk behandeld worden. We moeten eigenlijk het niet alleen houden op een discussie maar het mooiste zou natuurlijk zijn als er dingen georganiseerd werden. Maar voor je dat gaat doen, moet het berberse volk zelf ook stoppen met discrimineren. Ik zou zeggen een beter leven begint bij jezelf!!.

ook zei je:door jouw soorten teksten worden amazigh-jongeren ontmoedigt om zich bezig te houden met hun afkomst en met hun roots.

Ik snap niet hoe mijn tekst hun ontmoedigt?? Ik ben juist er een voorstander van dat men zich gaat verdiepen in de geschiedenis van hun afkomst. Ik keur het zelfs af dat sommige berbersen mensen zich arabier noemen. Je moet trots zijn op je afkomst. En je mag er zeker wel wat meer van weten. Ik zelf ben ook bezig met het leren van de berberse geschiedenis en met mijn roots. In de Islam is het juist goed om je horizon te verbreden. Dus waar je dat uit haalt dat zie ik niet??.

ook zei je:Verder zijn wij niet onwetend

Dat wij niet onwetend zijn, dat hoef je mij niet te vertellen. Dat is niks nieuws voor mij. Maar dat waren ook mijn woorden niet. Ik denk dat je mij gelijk moet geven als ik zeg dat er SOMMIGE mensen hier op dit forum onwetend zijn. Dat had ik al snel door. Maar nergens heb ik gezet dat WIJ of JIJ onwetend bent.

ook zei je:ben je blind ofzo?

Als ik blind geweest zou zijn, had ik hier nu niet zitten typen. Ik vraag me sowieso af waarom je zoiets zeggen moet? Ik was juist blij dat jij wel op een normale manier in discussie kon gaan met iemand, zonder de ander te beledigen. Maar het tegendeel bewijst.

asalam aleikum
HANANE101

masin2003

CiteerNOU NOU ZEG, doet ess effe normaal man.
als jij durft te zeggen dat men geen haat tussen de stammen moet zaaien zou ik beter op mijn mondje gaan letten jochie.
een echte ariffie die haalt alle tijden naar boven, de tijden die zowel slecht als goed waren, wat is dat nou weer voor een idiote opmerking: "wat bezielt je nou om rare gebeurtenissen op te halen van vroeger" kom op zeg.....

Azul

Ait Touzini heeft 100% gelijk!
die avveroes had toen hij deze topic opende al meermalig binnen een kwartier zijn ware gezicht laten zien op andere topics voor dat hij deze topic opende. voor jou is het nu makkelijker om te oordelen over iemand die over hem heeft greageerd alleen maar in een topic, maar je moet eens die andere tekst van hem vergelijken en dan kom je tot de conclusie dat hij hier was op dit forum alleen om te parasiteren tussen irifiyen.

masin2003

Citeerasalam aleikum ARIAZ,

Als eerst wil ik je ff bedanken voor jou reactie en voor de uitleg die je gaf.

Je zei dat ik deze tekst beter op een arabische site kon zetten. Mischien heb je wel gelijk. Deze tekst zou zeker een goede tekst zijn voor arabieren die nog altijd zich zelf beter voelen dan het berberse volk.En dat zal ik zeker ook doen. Maar als ik nu tegenwoordig hier in NL om me heen kijk, dan zijn het toch juist vaak de berbersen mensen die de arabieren discrimineren. Natuurlijk niet zo erg als vroeger ons volk is aangedaan, maar om een vb te noemen:
een arabier wilde een vriendin van mij huwen, en zij wilde ook met hem trouwen mede omdat het gewoon een hele goede lieve moslimsjongen is. Maar hij werd geweigerd!! En de ENIGE reden dat hij geweigerd is omdat hij ARABIER is. Zoiets kan toch niet!! En ik hoor het heel vaak in mijn omgeving dat het gebeurd. En dan denk ik dat deze tekst ook goed bedoeld is voor de berbersen mensen die het zelfde gedaan zouden hebben.

je zei:gebruik de islam niet tegen ons, want zo komt het over, het komt over alsof dat wij iets verkeerd gedaan hebben,

Ik denk dat je de bedoeling van de tekst verkeerd interpreteerd. Ik ga ervan uit dat de mensen op dit forum allemaal moslims zijn. En ik als mede moslim zou echt het geloof tegen niemand gebruiken, niet alleen omdat ik dat niet zou willen maar ook omdat ik het niet ineens zou kunnen. Want wie ben ik om te oordelen of iemand goed of slecht is, of iemand iets verkeerd doet of niet. Alleen onze Schepper de Almachtige mag over iemand oordelen, dus dat laat ik ook graag over aan Allah. Als ik jou de indruk gegeven heb dat jullie iets verkeerd gedaan hebben dan hier mijn excusses voor. Want dat was niet mijn bedoeling. Ik wil alleen laten weten dat arabieren het berberse volk hebben gediscrimineerd en sommige nog altijd doen. Maar laten wij niet dezelfde fout maken als hen.
Als je tegen discriminatie bent dan ben je heus geen arabierenknecht zoals op dit forum al eerder gezegd is. Ik zie dat je te veel de arabische kant op gaat. of er worden scheldnamen gebruikt voor iemand die zijn mening uit en meteen wordt hij gezien als iemand die 90% arabisch is. Heb ik allemaal uit het forum gehaald en zo zijn er nog wel een paar vb van. Dus uit deze woorden kan ik concluderen dat ook sommige berbersen zich beter voelen dan de arabieren. Wanneer stopt het nu eindelijk met niettes en welles. We moeten zeker opkomen voor onze rechten, we moeten gelijk behandeld worden. We moeten eigenlijk het niet alleen houden op een discussie maar het mooiste zou natuurlijk zijn als er dingen georganiseerd werden. Maar voor je dat gaat doen, moet het berberse volk zelf ook stoppen met discrimineren. Ik zou zeggen een beter leven begint bij jezelf!!.

ook zei je:door jouw soorten teksten worden amazigh-jongeren ontmoedigt om zich bezig te houden met hun afkomst en met hun roots.

Ik snap niet hoe mijn tekst hun ontmoedigt?? Ik ben juist er een voorstander van dat men zich gaat verdiepen in de geschiedenis van hun afkomst. Ik keur het zelfs af dat sommige berbersen mensen zich arabier noemen. Je moet trots zijn op je afkomst. En je mag er zeker wel wat meer van weten. Ik zelf ben ook bezig met het leren van de berberse geschiedenis en met mijn roots. In de Islam is het juist goed om je horizon te verbreden. Dus waar je dat uit haalt dat zie ik niet??.

ook zei je:Verder zijn wij niet onwetend

Dat wij niet onwetend zijn, dat hoef je mij niet te vertellen. Dat is niks nieuws voor mij. Maar dat waren ook mijn woorden niet. Ik denk dat je mij gelijk moet geven als ik zeg dat er SOMMIGE mensen hier op dit forum onwetend zijn. Dat had ik al snel door. Maar nergens heb ik gezet dat WIJ of JIJ onwetend bent.

ook zei je:ben je blind ofzo?

Als ik blind geweest zou zijn, had ik hier nu niet zitten typen. Ik vraag me sowieso af waarom je zoiets zeggen moet? Ik was juist blij dat jij wel op een normale manier in discussie kon gaan met iemand, zonder de ander te beledigen. Maar het tegendeel bewijst.

asalam aleikum
HANANE101

Bla Bla Bla..
a ya sidi arebbi wat heb ik een bloedhekel aan gasten die >> isneqraben thbardha! <<
gasten als jij zijn juist de reden dat gasten als ik soms niks meer te maken willen hebben met islam.
want jullie hebben daar een soort knechten middel van gemaakt om alles te bagatiliseren wat jullie aangedaan word.
wellah a hanane je straalt niks meer uit! je bent een zombie ter dienst van arabieren! en dat jij daar nog de islam voor gebruikt dat vind ik een voor de zovele achterhaalde cliche die telkens maar wordt herhaald door neo-analfabeten die denken dat ze de jenneth inkomen over de rug van thmazight en imazighen.
Nou echt niet! weet je waarom? al islamo dino l3izza!

Ik ben een amazigh! ik zal tot mijn laatste adem vechten voor mijn amazighiteit! want als alle imazighen zo dachten als jij nu doet, dan waren we nu italianen. want anders waren onze voorouders tijdens de roemeinen ook maar roemeins geworden.

en ik ga dit nog een keer herhalen: gasten als jij zijn juist de reden dat veel imazighen hun rug toekeren aan islam. op zich dat heeft niet met de islam te maken, maar meer met bekrompen gasten die denken de islam te kunnen verkondigen.

Mauri, De Riffijn.

Hanane101

asalam aleikum Mauri,
Ik hou er niet zo van als mensen andere mensen beledigen, dat is eigenlijk ook het enige dat je KAN en doet. Ik wens niet om op zo'n manier behandeld te worden, je doet net of ik niks waard ben. Heb jij geen opvoeding gehad thuis ofzo?? Mensen hoor je met respect te behandelen. Je zegt dat je een bloedhekel hebt aan gasten bla bla bla, maar ik denk zelf dat er meer gasten zijn die een bloedhekel aan jou hebben. Als jij nou eens jou mening op een normale manier verkondigt dan zouden mensen met plezier weer op jou kunnen reageren. Ik zeg niet dat je het eens moet zijn met mij, ook al heb ik niet veel verkeerde dingen gezegd. Maar laat mij in mijn waarden zoals ik jou ook in jou waaarde laat. Dus 1 tip voor jou: reageer normaal of reageer niet!! We zijn geen honden waar je zo tegen kunt doen!!
Ik ga verder ook niet met zo iemand als jij in discussie.
asalam aleikum
HANANE101

masin2003

Citeerasalam aleikum Mauri,
Ik hou er niet zo van als mensen andere mensen beledigen, dat is eigenlijk ook het enige dat je KAN en doet. Ik wens niet om op zo'n manier behandeld te worden, je doet net of ik niks waard ben. Heb jij geen opvoeding gehad thuis ofzo?? Mensen hoor je met respect te behandelen. Je zegt dat je een bloedhekel hebt aan gasten bla bla bla, maar ik denk zelf dat er meer gasten zijn die een bloedhekel aan jou hebben. Als jij nou eens jou mening op een normale manier verkondigt dan zouden mensen met plezier weer op jou kunnen reageren. Ik zeg niet dat je het eens moet zijn met mij, ook al heb ik niet veel verkeerde dingen gezegd. Maar laat mij in mijn waarden zoals ik jou ook in jou waaarde laat. Dus 1 tip voor jou: reageer normaal of reageer niet!! We zijn geen honden waar je zo tegen kunt doen!!
Ik ga verder ook niet met zo iemand als jij in discussie.
asalam aleikum
HANANE101

beste hanane Azuuuuuul

ik heb jou niet beledigd. ik heb je alleen aangesproken op je misplaatste teksten die hier niet eens relevant zijn in dit topic. wil je echt met wat komen dan moet je de waarheid spreken en niet hier als een jehova's getuige komen preken. je weet donders goed waar het hier omgaat en omdraait. diegene die mijn onderdrukken in mijn rechten zijn de arabische nationalisten en facisten die de edeologie van michel 3aflak aanhangen. ik ben de onderdrukte! als ik mijn onderdrukker haat, dan lijkt het me duidelijk waarom. dus niet zoals jij suggereerd omdat we ze discrimineren! bulshit! want als het zo is, dan is de palestijnse vluchteling in een vluchtelingkamp die sharon haat, ook een racist omdat hoij ook sharon haat en ga zo maar door. jij komt hier met een individuele voorbeeld: van een arabier wou trouwen met jouw vriendin en haar vader wou niet. is dat wat jij noemt racist???
weet je wat echte racisme is? hoe wij in marokko behandeld worden kwa onze rechten. dat is pas racisme! maar die vader begrijp ik volkomen, waarom zou hij zijn dochter aan zijn onderdrukker geven? gasten als jij hebben niks met de islam te maken! gasten als jij kwamen veelvoudig voor ook in het verleden, Chivatos zo noemen we ze in heden.

Mauri
maar jij herhaald zulke teksten vaak in andere fora

ATEBANDE

Citeerbeste hanane Azuuuuuul

ik heb jou niet beledigd. ik heb je alleen aangesproken op je misplaatste teksten die hier niet eens relevant zijn in dit topic. wil je echt met wat komen dan moet je de waarheid spreken en niet hier als een jehova's getuige komen preken. je weet donders goed waar het hier omgaat en omdraait. diegene die mijn onderdrukken in mijn rechten zijn de arabische nationalisten en facisten die de edeologie van michel 3aflak aanhangen. ik ben de onderdrukte! als ik mijn onderdrukker haat, dan lijkt het me duidelijk waarom. dus niet zoals jij suggereerd omdat we ze discrimineren! bulshit! want als het zo is, dan is de palestijnse vluchteling in een vluchtelingkamp die sharon haat, ook een racist omdat hoij ook sharon haat en ga zo maar door. jij komt hier met een individuele voorbeeld: van een arabier wou trouwen met jouw vriendin en haar vader wou niet. is dat wat jij noemt racist???
weet je wat echte racisme is? hoe wij in marokko behandeld worden kwa onze rechten. dat is pas racisme! maar die vader begrijp ik volkomen, waarom zou hij zijn dochter aan zijn onderdrukker geven? gasten als jij hebben niks met de islam te maken! gasten als jij kwamen veelvoudig voor ook in het verleden, Chivatos zo noemen we ze in heden.

Mauri
maar jij herhaald zulke teksten vaak in andere fora

Wie onderdrukt jou nou weer, man?

Je leeft hier in Nederland.
Kraam geen onzin uit aub

masin2003

CiteerWie onderdrukt jou nou weer, man?

Je leeft hier in Nederland.
Kraam geen onzin uit aub

ook hier in Nderland is hun ondedrukking voelbaar. tv wordt alleen in hun taal en die van fransen en middenoosteachtigen uitgezonden, mijn regio wordt systematisch geboycot terwijl onze geld massal wordt gepompt in hun gebieden. mijn identiteit is niet eens officieel erkent! mijn stad Nador heeft met haar gekozen burgmeester de stopborden veranderd in onze taal en in het arabisch, dat werd midden in de nacht onder het bevel van de arabische maxzan weggehaald. hoe zou dat klinken als de israeliers de stopborden weghalen die in het arabisch zijn geschreven?? weet je wat het ergste is van een onderdrukking? als je niet eens in de gaten hebt dat je onderdrukt wordt. ze zeggen tegen ons tmazight wordt op school gegeven terwijl ze dagelijks 3 uur achter elkaar tekenfilms in het standaard arabisch wordt uitgezonden! ik denk niet dat ze 3 uur tekenfilms dagelijks uitzenden omdat ze de marokkaanse kinderen zo erg mogen.

ATEBANDE

Citeerook hier in Nderland is hun ondedrukking voelbaar. tv wordt alleen in hun taal en die van fransen en middenoosteachtigen uitgezonden, mijn regio wordt systematisch geboycot terwijl onze geld massal wordt gepompt in hun gebieden. mijn identiteit is niet eens officieel erkent! mijn stad Nador heeft met haar gekozen burgmeester de stopborden veranderd in onze taal en in het arabisch, dat werd midden in de nacht onder het bevel van de arabische maxzan weggehaald. hoe zou dat klinken als de israeliers de stopborden weghalen die in het arabisch zijn geschreven?? weet je wat het ergste is van een onderdrukking? als je niet eens in de gaten hebt dat je onderdrukt wordt. ze zeggen tegen ons tmazight wordt op school gegeven terwijl ze dagelijks 3 uur achter elkaar tekenfilms in het standaard arabisch wordt uitgezonden! ik denk niet dat ze 3 uur tekenfilms dagelijks uitzenden omdat ze de marokkaanse kinderen zo erg mogen.

In de wereld geldt de recht van de sterkste.....waarom haat je de Arabieren die aan de  hoofd van de macht staan.Haat liever de zogenaamde IMAZIGHEN die altijd opkijken naar andere volkeren.

ARABIEREN hebben de  macht verdient....zij begrijpen tenminste hoe de wereld in mekaar zit. Streven naar macht en onderdruk de zwakkeren en domme(waaronder de Imazighen).

ATEBANDE

CiteerIn de wereld geldt de recht van de sterkste.....waarom haat je de Arabieren die aan de  hoofd van de macht staan.Haat liever de zogenaamde IMAZIGHEN die altijd opkijken naar andere volkeren.

ARABIEREN hebben de  macht verdient....zij begrijpen tenminste hoe de wereld in mekaar zit. Streven naar macht en onderdruk de zwakkeren en domme(Imazighen).

EN JE KAN HET HUN NIET KWALIJK NEMEN DAT ZE JOU CULTUUR EN DAARBIJ BEHORENDE IDENTITEIT ONDERDRUKKEN OMDAT DAT IN HUN OGEN EEN GEVAAR VORMT VOOR DE EENHEID VAN HUN GROOTARABISCHE RIJK. EN DAAR IS GEEN PLAATS VOOR EEN TAMAZGHA OF WAT DAN OOK.

masin2003

CiteerIn de wereld geldt de recht van de sterkste.....waarom haat je de Arabieren die aan de  hoofd van de macht staan.Haat liever de zogenaamde IMAZIGHEN die altijd opkijken naar andere volkeren.

dat is het juist dat zijn ze niet! (arabieren hebben duidelijk laten zien door de eeuwen dat ze zwak zijn)
het is jou misschien ontgaan, ik heb weleens in een topic gezegd dat ik marokkaanse arabieren meer respecteer dan een berber die zijn eigen volk verraadt, want die arabier toont een normale menselijke reactie. en dat is opkomen voor je indetiteit! oftewel opkomen voor wat je bent! je hoort me nooit zeggen dat ik die berbers mag die hun afkomst los laten ten gunste van de arabische. ik ben juist feller tegen ze dan een arabier. want zoals ik aleerder zei die arabier vertoont tenminste menselijke gedrag door zijn identiteit en cultuur hoe dan ook te beschermen en te promoten.

gelukkig zijn nu de meeste irifiyen wakker (kan niet anders de meeste studeren en de mentaliteit is aan het verschuiven)
alleen die zwakkelingen (en meestal met een lage opleiding of helemaal een analfabeet, em heel af en toe een die hoog gestudeerd is maar verpest door zijn eigen personeleijke complexen, die hij vervolgens op zijn afkomst probeert af te schuiven) en die gasten spreek ik altijd aan op hun laffe houding en die vind ik een van de minderwaardigste die er bestaan. want zelfs een aghyur zou trots zijn op zijn aghyur zijn! maar die gasten ontkennen hun roemrijke verleden ter gunste van bedouinen.
CiteerARABIEREN hebben de  macht verdient....zij begrijpen tenminste hoe de wereld in mekaar zit. Streven naar macht en onderdruk de zwakkeren en domme(Imazighen).

arabieren hebben helemaal geen macht! het is alleen sommige berbers chivatos die ze die macht telkens geven in de naam van de islam! en laten we eerlijk zijn, wie is houdt echt aan de islam in marokko wij of hun? wij worden zelfs door hun achterlijk genoemd omdat we hun gebruiken nadoen. moet je nagaan hoe dom sommige zijn. inclusief jij.

masin2003

CiteerEN JE KAN HET HUN NIET KWALIJK NEMEN DAT ZE JOU CULTUUR EN DAARBIJ BEHORENDE IDENTITEIT ONDERDRUKKEN OMDAT DAT IN HUN OGEN EEN GEVAAR VORMT VOOR DE EENHEID VAN HUN GROOTARABISCHE RIJK. EN DAAR IS GEEN PLAATS VOOR EEN TAMAZGHA OF WAT DAN OOK.

Nou simpel toch! dan moeten ze het mij ook niet kwalijk nemen dat ik ze altijd zal bestrijden tot mijn volk weer zijn vrijheid heeft.

kenza

HAVE A BREAK, HAVE A SEBSIE...