beni touzine<>iwayeger

Gestart door avveroes, 12/09/2003 om 18:23:42

masin2003

en niet te vergeten die schijheilige zogenaamde imsermen n uneggaru nezman. ze willen de hemel inkomen over de rug van thmazight. wellah dat soort gasten zijn zelfs door arebbi verdoemt. want islam is een godsdienst van respect en trots! vooral eigenrespect en eigen trots! al islamo dino al3izzati walaysa dina alkhobathaae mithlakoum ya millata al3aar! dan bedoel ik hiermee vooral die hammadi's die denken dat ze jenneth inkomen over de rug van thmazight.

Inuit

Citeeropkomen voor je rechten is nooit een synoniem geweest voor haat! niet in het verleden en niet nu!
dat weet iedereen.

dat dacht ik ook altijd, maar sinds ik op amazigh.nl kom twijfel ik daar echt aan!

Inuit

Citeerwelke replays? kan jij ze hier even coppieren? want ik weet heel goed tegen wie of wat ik de juiste houding moet hebben.

kopieren en plakken is nergens voor nodig, zie je eerste, tweede en derde reply op dit topic.
Dat jij weet tegen wie je het hebt, dat zal best, maar om nou in iedere reply wat scheldwoordjes/beledigingen te stoppen, ik snap echt niet wat voor toegevoegde waarde dat heeft?

Citeerik ben Mauri, Mauri de Riffijn! en wie ben jij dan niet?
hahahaha

Citeera camarad als iemand hier openlijk doet of zijn/haar neus bloedt, en zelfs ziver gaan om de onderdrukte met de onderdrukker te vergelijken. dan vind ik wel dat ik ze aan moet spreken op hun laffe houding!ga me niet vertellen dat we allemaal op de schepper moeten wachten om een andere aan te spreken op zijn gedrag!
ben ik helemaal met je eens jongen! Maar dat kun je ook doen zonder beledigende opmerkingen en scheldwoorden, toch?

Citeerhe vriend, ga me hier niet aanspreken met de term "jullie"! ik ben me myself and I.
waarvoor is een forum nodig dan, als ik niet erop mag reageren??
cool zeg dat ik een vriendje heb op het forum, zonder dat ik dat weet! ;-)
En forum is er om op niveau met elkaar te communiceren en niet om elkaar uit schelden!

Ariaz

ik ben het eens met je gebruiker 01,

die Mauri heeft een vuile mond, bij alles wat hij zegt komen er scheldwoorden uit, onbegrijpelijk,je zou zeggen een kleine kind die verwend is,

hij verziekt gewoon onze geliefde website www.amazigh.nl

ait_touzini

Citeerik ben het eens met je gebruiker 01,

die Mauri heeft een vuile mond, bij alles wat hij zegt komen er scheldwoorden uit, onbegrijpelijk,je zou zeggen een kleine kind die verwend is,

HE WAAR GAAT DIT NOU NAAR TOE. iK GEEF MAURI GELIJK. WANT WIE IS ER ZO DOM OM AVVOENES (AVVEROES) GELIJK TE GEVEN. ALS JULLIE DEZE STAMMEN STRIJD NORMAAL VINDEN DAN ZULLEN JULLIE EEN KEERTJE RUZIE KRIJGEN. WANT JULLIE ZULLEN DAN ALLEMAAL ZEGGEN VAN MIJN EIGEN STAM BV. AIT WARYAGAL,OF IOUDARSAN ENZ ZIJN DE BESTE VAN DE RIF. DAN ZULLEN JULLIE JULLIE STAM ALS LAND BESCHOUWEN. DAN IS HET RUZIE.
MAURI PROBEERT JULLIE WAKKER TE SCHUDDEN. ER KOMEN HIER SOMMIGE OP DEZE FORUM DIE NIETS WETEN VAN ARIF. DIE HOREN JUIST IETS VAN MAURI EN ANDERE OP TE PIKKEN. jULLIE MOETEN NIET EIGENWIJS ZIJN EN ZOGENAAMD ZEGGEN IK WEET VEEL VAN ARIF, TERWIJL ZE HET HEBBEN OVER WAT IS MARRAKECH MOOI EN WAAROM ZO NEGATIEF OVER ARABIEREN, WE ZIJN ALLEMAAL GELIJK.

MENSEN GEBRUIK JULLIE VERSTAND!!

ait_touzini

Citeerik ben het eens met je gebruiker 01,

HE WAAR GAAT DIT NOU NAAR TOE. iK GEEF MAURI GELIJK. WANT WIE IS ER ZO DOM OM AVVOENES (AVVEROES) GELIJK TE GEVEN. ALS JULLIE DEZE STAMMEN STRIJD NORMAAL VINDEN DAN ZULLEN JULLIE EEN KEERTJE RUZIE KRIJGEN. WANT JULLIE ZULLEN DAN ALLEMAAL ZEGGEN VAN MIJN EIGEN STAM BV. AIT WARYAGAL,OF IOUDARSAN ENZ ZIJN DE BESTE VAN DE RIF. DAN ZULLEN JULLIE JULLIE STAM ALS LAND BESCHOUWEN. DAN IS HET RUZIE.
MAURI PROBEERT JULLIE WAKKER TE SCHUDDEN. ER KOMEN HIER SOMMIGE OP DEZE FORUM DIE NIETS WETEN VAN ARIF. DIE HOREN JUIST IETS VAN MAURI EN ANDERE OP TE PIKKEN. jULLIE MOETEN NIET EIGENWIJS ZIJN EN ZOGENAAMD ZEGGEN IK WEET VEEL VAN ARIF, TERWIJL ZE HET HEBBEN OVER WAT IS MARRAKECH MOOI EN WAAROM ZO NEGATIEF OVER ARABIEREN, WE ZIJN ALLEMAAL GELIJK.

MENSEN GEBRUIK JULLIE VERSTAND!! ZO KUNNEN WE NOOIT IETS DOEN VOOR ARIF. WEES EEN ECHTE RIFFIJN. (arrifie tha horie)

Ariaz

CiteerHE WAAR GAAT DIT NOU NAAR TOE. iK GEEF MAURI GELIJK. WANT WIE IS ER ZO DOM OM AVVOENES (AVVEROES) GELIJK TE GEVEN. ALS JULLIE DEZE STAMMEN STRIJD NORMAAL VINDEN DAN ZULLEN JULLIE EEN KEERTJE RUZIE KRIJGEN. WANT JULLIE ZULLEN DAN ALLEMAAL ZEGGEN VAN MIJN EIGEN STAM BV. AIT WARYAGAL,OF IOUDARSAN ENZ ZIJN DE BESTE VAN DE RIF. DAN ZULLEN JULLIE JULLIE STAM ALS LAND BESCHOUWEN. DAN IS HET RUZIE.

MENSEN GEBRUIK JULLIE VERSTAND!! ZO KUNNEN WE NOOIT IETS DOEN VOOR ARIF. WEES EEN ECHTE RIFFIJN. (arrifie tha horie)

Ik geef je gelij Aith Touzani, ik zeg dat wij Irrifien allemaal dezelfde zijn en we zijn allemaal broeders, maar waarom zoveel scheldwoorden gebruiken,??

Inuit

CiteerIk geef je gelij Aith Touzani, ik zeg dat wij Irrifien allemaal dezelfde zijn en we zijn allemaal broeders, maar waarom zoveel scheldwoorden gebruiken,??

precies!

masin2003

CiteerIk geef je gelij Aith Touzani, ik zeg dat wij Irrifien allemaal dezelfde zijn en we zijn allemaal broeders, maar waarom zoveel scheldwoorden gebruiken,??

hahah moet jij zeggen! jij opent zelfs topics met scheldwoorden en uitdagingen naar andere. of was dit toevallig niet jouw tekst "Ik heb een vraagje?

Wie heeft er de afgelopen maanden daadwerkelijk iets gedaan voor het TAMZIGHT, met daden bedoel ik niet alleen tmazight spreken enzo....

Maar wie heeft er daadwerkelijk iets gedaan?

IK denk niemand?

Jullie verkopen allemaal praatjes maar verder doen jullie niks, stelletje kippen, janetten,...

Websites kunnen jullie wel oprichten maar betogingen organiseren enzo niemand durft da, en zo veel vereinigingen en die werken allemaal tegen elkaar of over elkaAR

We leven in het jaar 2003 en we doen alsof er niets a/d hand is?

In ieder geval al die bezoekers hier zijn een stelletje praters zonder lef, lafaards dus

SCHANDE"

http://www.amazigh.nl/cgi-bin/forum/awar.pl?board=Algemeen&action=display&num=1064870138

wie heeft hier geen respect a yaghyur??!

zie je het enige wat ik doe, is ighyar als jij bij hun benaming te noemen. en dat doe ik meestal nadat ze thagyuri begonnen uit te slaan. zoals jij met dat topic waar jij denigrerend deed over riffijnse artiesten.
wat bleekt je kon zelfs geen ene echte riffijnse artiest. je noemde said mariwari als voorbeeld. dat zegt alleen genoeg over jouw beperkte kijk over de hele amazigh zaak!

http://www.amazigh.nl/cgi-bin/forum/awar.pl?board=Muziek&action=display&num=1061899390

ik zou zeggen gasten als jij zijn onwetenden! er zijn nu mogelijkheiden om wetende te zijn, doe je dat niet, dan blijf je een aghyur! en ik blijf gasten als jij ighyar noemen!

De motto van Mauri is: noem het beesje bij haar naampje!
en nu genoeg tijd aan cobardes verspeeld ad wenni nnetta addabeth hahah

Ariaz

Maar ik noem geen namen zoasl jij dat doet, je bent gekwetst yaak, ga speelt eh klein verwend nestje

Hey Mauri ga speelt eh kleine meisje

Hanane101

Asalam aleikum warahmatoe lahie wabarakatoe,
Mijn broeders en zusters ik ben geschrokken van wat hier allemaal gezegd wordt. Ik voel het als verplichting ik als Moslima, Marokaan en Berberse hier op te reageren.

Wij, Moslims durven nogal eens gemakkelijk zeggen dat we gediscrimeerd worden door de Belgen of de Nederlanders, of welk niet-islamitisch volk dan ook maar wij beseffen niet dat ook wij zelf discrimineren, en dan nog wel tegenover onze eigen moslimbroeders of zusters.

Terwijl, de Profeet dit soort zaken ten stelligste afkeurde en iedereen aanraadde een vrouw te trouwen omwille van haar geloof:

De Profeet zei:"Een vrouw wordt om vier redenen getrouwd: haar eigendommen, afstamming, schoonheid en haar godsdienst, Jullie kunnen maar beter de godsdienstigen trouwen, want anders zijn jullie verloren." (Overgeleverd door Boechaarie & Moeslim)

Allah heeft ons geschapen in verschillende volkeren, kleuren, talen en we hebben elk onze eigen gebruiken maar toch zijn er zoveel dingen die ons samenbrengen, zoveel dingen die ons bindt..

Wij geloven allemaal in één God, Allah . En wij getuigen allemaal dat Mohammed zijn afgezant is. Wij bidden elke dag 5 maal tot één God, Allemaal vasten wij tijdens de maand Ramadan, en het beste voorbeeld is denk ik wel de Hadj, de bedevaart naar Mekka waar alle moslims van overal ter wereld samenkomen, ongeacht afkomst, huidskleur, taal of wat dan ook.

discriminatie in de Islam is Haram!"

"Voorwaar, gij hebt in de Profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt." (Soerat Al-Ahzaab; Aya 21)

Allah stelt het duidelijk in de Koran dat Hij alle volkeren heeft geschapen, zodat zij elkaar zouden ontmoeten en leren kennen, en dit als bedoeling als proef, en wij als Moslims, moeten zien dat wij slagen in deze proef. Wanneer dit Zijn intentie niet zou geweest zijn, zou Hij één volk hebben geschapen.

"O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend." (Soerat Al-Hodjoraat; Aya 13)

Het kan dus niet zijn dat verschillende Moslimvolkeren elkaar gaan onderdrukken, disrimeren of bespotten.

O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen. (Soerat Al-Hodjoraat; Aya 11)

Indien twee partijen van gelovigen beginnen te vechten treft dan een schikking onder hen, maar indien één hunner tegen de andere in overtreding is, bestrijdt dan de overtredende partij totdat zij tot de verordening van Allah terugkeert. En indien zij terugkomt, sluit dan een rechtvaardige vrede en behandelt hen billijk. Voorwaar, Allah heeft de rechtvaardigen lief. (Soerat Al-Hodjoraat; Aya 9)

Het is zeker geen goede eigenschap van jouw kant, indien je jouw broeder in de Islam slecht gaat behandelen en hem gaan minachten.

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:"Een moslim is de broeder van een moslim. Hij verraadt hem niet en hij liegt hem niet voor en hij laat hem niet in de steek. Alles van een moslim is verboden voor een moslim: zijn eer, zijn eigendommen en zijn bloed. Godvrees is hier (in zijn hart). Om slecht te worden volstaat het voor een moslim om op zijn broeder neer te kijken. (Overgeleverd door Thirmidhie)

Toen de Profeet zijn laatste geopenbaarde toespraak hield benadrukte hij nogmaals het volgende "O mensen, uw Heer is één. Weet dat er geen superioriteit van de Arabier over de niet Arabier is, noch van de blanke over de donkere of van de donkere over de blanke, behalve in Godsbewustzijn. Waarlijk, in de ogen van Allah is de meest geeerde, degene met het meeste Taqwa." (Overgeleverd door Ahmad)

Waarlijk, het enige wat ons moslims van elkaar kan scheiden is de hoeveel Taqwa (Godvrees) De Profeet zei:" Jullie afstamming is geen reden om iemand te beschimpen. Jullie zijn allen kinderen van Adam. Niemand heeft superioriteit over een ander, behalve door religie en taqwa (godvrezendheid) (Overgeleverd door Al-Bazzar)

Aboe Dharr vertelde dat de Profeet zei:"Zie! Je bent niet beter dan een zwarte of een blanke man, behalve als je, je onderscheidt in vrees voor Allah." ( Overgeleverd door Boechaarie)

De Islam moedigt ons juist aan om onze moslimbroeders en zusters goed te behandelen en vriendelijkheid jegens elkaar te tonen.

Alhamdoelilaah' Rabbie'l Alamien
van Hanane101

ze3iem

Amin.
je hebt gelijk.
Jammar dat anderen er niet zo over denken.

masin2003

Azul awecma hanane

leuke interessante tekst die wat waarheid bevat. maar aan wie richt je dat dan? want deze topic is geopend door iemand die volgens mij hetzelfde ideologie als jij aanhangt.
alleen hij vond dat riffijnse stammen ruzie moeten krijgen en te gelijk propageerde hij dat we aardig tegen arabieren moeten doen want dat zijn onze broeders.
snap jij het? ewa ik zou zeggen voortaan richt je tekst met quote naar diegene tegen wie je deze boodschap hebt >AVVEROUS< en niet zoals jij nu hebt gedaan.
want hij is hier de enige die zulk preken moet aanhoren. want de rest heeft hem gewoon op zijn plaats gezet en hem aangesproken op zijn laffe schijnheilige dubbele houding (riffijnen probeert ie tegen elkaar te zetten, terwijl hij te gelijk propageert voor broederschap met arabieren)

dus voortaan als je wat schrijft richt je dat tot iemand, anders lijkt dat maar op niks

ad wenni nnetta

Mauri

Ariaz

Berich aan hanane

Hanane waarom kom je nu af met die lange bericht, door je religieuze tekst wordt mijn woede tegenover de onderdrukkers nog meer gevoedt,

ik ga je een raad geven: ga zet je tekst in een Arabische site, niet hier,

je bent geschrokken door wat je ziet hier, mogen wij niet deBatteren mssn? wij zijn hier niemand aan het discrimineren,

en als laatste wil ik je zeggen dat je niet moet spelen met de islaam, wij hebben het recht om de verraders, de arabische overheid dus, te bestrijden yaak?????

Hanane101

asalam aleikum mijn broeder ARIAZ,

Ik wil graag ff reageren op jou bericht dat besteed was aan mij.

Je zei:ik ga je een raad geven: ga zet je tekst in een Arabische site, niet hier,

Mag ik vragen waar deze zin op slaat?? Zijn wij berbersen geen moslims dan?? Want die tekst was gericht tot de gelovigen. Vergeet niet dat dit leven niet het ECHTE leven is, maar een beproeving van Allah. In dit leven is het dus de bedoeling om Allah te aanbidden en te leven volgens de regels van de Islam. Ook zie ik het als mijn taal als molsima om onwetende mensen in te lichtten over ons geloof.

je zei ook: en als laatste wil ik je zeggen dat je niet moet spelen met de islaam,

Dat is een zin zin die mij erg geraakt heeft. Speelt ik met mijn geloof als ik een tekst schrijf die gebasseert is op feiten?? Spelen met geloof noem ik als men dingen beweert die men gewoon weg er bij verzonnen heeft. Iemand die bepaalde dingen tot het geloof maakt. Zoals sommige mensen vaak de neiging hebben dat te doen.

ook had je het over die lange tekst:
IK heb inderdaad een lange tekst geschreven. Het liefst zou ik nog wel ff doorgaan. Er zijn namelijk nog zooveel dingen die ik hier op kwijt kan, maar helaas was daar de plaats niet voor. Als dit de enige manier is om onwetende mensen die in het jaar van 2003 nog altij notebene hun eigen broeders blijven discrimineren dan zie ik dit als enige mogelijkheid om mensen te laten inzien dat het verkeerd is wat ze doen.
Veel mensen zullen nu denken dat ik schijnheilig ben. NEEN dat is niet wat ik ben. Ik probeer gewoon volgens de maatstaven van de Islam te leven. Ik probeer te leven zoals Allah dat wil en dit zodat ik inshalah hier voor beloond wordt in het hiernamaals.

asalam aleikum
van Hanane101