beni touzine<>iwayeger

Gestart door avveroes, 12/09/2003 om 18:23:42

avveroes

Waarom wordt er zoveel geluld over iwayeger..meer beni touzine temsamane

zou iemand me meer kunnen vertellen over de beni touzine
en hun relatie met de iwayeger..
en vooral wat er in el hoceima in de 50jaren is gebeurd
bij ons herinneren ze zich dat de iwayeger kwamen schuilen bij de beni touzine??

masin2003

Eh ya vuile arabieren knecht!
je lelijke ware gezicht is in eens nu duidelijker.
ik had het al door in jouw vorige topic.
Ruh a mmis n min gha d' inigh Ruh!

avveroes

#2
100% arrifi
en el islaam mijn bevrijding ga jij maar terug naar de steentijd..imazigh van karakter man van mijn woord
daad bij het woord
i.t.t
jij zielige mauri...
ideetje: ga naar de veluwe voor een gestalt-therapie
dan kan je je oerberber gevoelens omhoog brengen

want deze imezigh kijkt naar voren
en het echte werk wordt toch in de praktijk uitgevoerd door
mensen die je nooit hoort
blijf jij maar schreeuwen mauri

p.s peace

ait_touzini

#3
A ya Avveroes (afoenes),

Aan jouw taalgebruik kun je al opmaken dat je niets weet van Arif en dat je de stammen tijd in wilt gaan. Wat bezielt het je nou om de rare gebeurtenissen van vroeger op te halen??? Als je het echt wilt weten vraag het dan niet hier!!! maar in Arif. De stammen tijd moeten we gewoon vergeten!!! Jij hoort als ariffie een goede bijdrage aan de riffijnen te leveren en niet de haat verspreiden tussen de stammen!!!
(ik had net zo goed andere woorden willen gebruiken, maar ik hou het bij netjes taal gebruik)
Aan jouw benaming van stammen kan ik zien dat je te veel de Arabische kant op gaat.
HET IS NOG ALTIJD AIT-TOUZINE EN GEEN beni touzine EN ZO ZAL HET ALTIJD BLIJVEN!!

DUS GEBRUIK JE VERSTAND, EN WEES EEN ECHTE RIFFIJN

Yoghurta

beste kip (aferoes is kip in het arabisch en gezien jij 90% arabisch bent vertalen we jouw naam in het arabisch )
 Â               
 Â       dus beste kip
aan jouw kennis van geschiedenis over de imazighen (nl. 0.0 ) zou ik bijna moeten zeggen dat je 1: in een dorp met geen marokanen woont 2:jullie in dat dorp geen bibliotheek hebben of ze geen boeken hebben over de imazighen of je gewoon niet kunt lezen (dat kan nl. ook nog en dat iemand de topic voor je heeft geschreven)3:je arabisch bent en onrust wilt zaaien ,want voor mij zijn alle imazighen mijn broeders en zusters ,incl.jij (wie weet leer je ooit nog te lezen en duik je de geschiedenisboeken in )4: bent geadopteert en daarom niks van je opa oma en ouders hebt gehoord 5:je heel lang niet naar marokko bent gegaan en daarom denkt dat je bij de afslag veluwe je gelijk na 500 meter je in de rifgebergte bevindt ,plaats waar eeuwenlang imazighen hebben gewoond en nog steeds wonen en waar onze voorouders hebben gestreden als echte helden ait touzine ait temsamane ait waryaghal ait oulichek en noem maar op we waren we zijn en we blijven broeders .iets wat in jouw amazighdenken ergens tussen toen en nu verloren is gegaan ,maar vrees niet ,je kunt het heel makkelijk terugkrijgen .maar dat is aan jou .
denk er maar over na ,en als je islam als bevrijding ziet ,dan klopt er iets niet.voor mij is het een beroving de komst van de islam .

latiefe

#5
Salam,

Wat een taalgebruik allemaal zeg,"wow" het wordt hier steeds erger, niet normaal meer. wat heeft hij jullie allemaal aangedaan? Hij steld een vraag onder de topic geschiedenis over wat er vroeger misschien gebeurd is. Het is niet een stelling het is een vraag geef a.u.b gewoon antwoord en ga niet direct in de verdediging, en dan ook nog beweren dat de islam geen bevrijding was nou a.u.b spreek voor jezelf Yoghurta wil je?
ik ervaar de islam zeer zeker wel als een bevrijding! het feit dat heel veel arabieren misbruik hebben gemaakt van de islam na het overlijden van onze geliefde profeet, door als bruten de wereld te overheersen, en met name in marokko. maar daar hoef je niet de islam de schuld van te geven!!
lees een keer de boeken van Karen Armstrong er op na zij heeft daaar ook onderzoek naar gedaan terwijl zij een christen is stelt zij dat de islam een goede mooie Godsdienst is en dat heel veel zogenamde moslimleiders hier misbruik van hebben gemaakt!

en ja ik ben ook een aith-wajager maar Avveroes, geheel vriendschappelijk bedoeld hoor, maar ik dacht dat het juist omgekeerd was ha ha ha.

we zijn wel iriffien maar we mogen wel een beetje respect hebben voor anderen, en dat geldt ook voor de arabieren!! ik kom hier steeds meer antie-arabische geluiden tegen en ik vraag me af waarom. probeer de toekomst te herstellen en niet het verleden!
 

masin2003

#6

CiteerSalam,

Wat een taalgebruik allemaal zeg,"wow" het wordt hier steeds erger, niet normaal meer. wat heeft hij jullie allemaal aangedaan? Hij steld een vraag onder de topic geschiedenis over wat er vroeger misschien gebeurd is. Het is niet een stelling het is een vraag geef a.u.b gewoon antwoord en ga niet direct in de verdediging, en dan ook nog beweren dat de islam geen bevrijding was nou a.u.b spreek voor jezelf Yoghurta wil je?
ik ervaar de islam zeer zeker wel als een bevrijding! het feit dat heel veel arabieren misbruik hebben gemaakt van de islam na het overlijden van onze geliefde profeet, door als bruten de wereld te overheersen, en met name in marokko. maar daar hoef je niet de islam de schuld van te geven!!
lees een keer de boeken van Karen Armstrong er op na zij heeft daaar ook onderzoek naar gedaan terwijl zij een christen is stelt zij dat de islam een goede mooie Godsdienst is en dat heel veel zogenamde moslimleiders hier misbruik van hebben gemaakt!

en ja ik ben ook een aith-wajager maar Avveroes, geheel vriendschappelijk bedoeld hoor, maar ik dacht dat het juist omgekeerd was ha ha ha.

we zijn wel iriffien maar we mogen wel een beetje respect hebben voor anderen, en dat geldt ook voor de arabieren!! ik kom hier steeds meer antie-arabische geluiden tegen en ik vraag me af waarom. probeer de toekomst te herstellen en niet het verleden!
 


ga toch slapen! en blijf lekker diep slapen!
een hoop woorden, helaas voor je! je ouwehoert alleen onzin of je bent netzo een laffe colaborateur als die laffaard avveaghyur!
G V D wat kunnen sommige de laffe-icekkamen-weg snel kiezen zeg! en ze hebben het lef nog erbij te doen alsof ze propageren tegen haat en voor gelijkheid. terwijl ze openlijk hun ogen en oren dichtdoen wat betreft hun eigen!
jij en die avveaghyur zijn de laatste die met preken moeten komen! stelletje thighaydin n wedrar! ghawem re3qer di ......

masin2003

we zijn wel iriffien maar we mogen wel een beetje respect hebben voor anderen

je hebt niet eens respect voor jezelf a thaghyuct! je moet eens je tekst nalezen! dus praat over respect, pas als je weet wat dat is!

ik kom hier steeds meer antie-arabische geluiden tegen en ik vraag me af waarom

waarom? vroeg je???!!! haal die thaxact uit je debielen hoofd misschien dan zul je het snappen!
tzzz een kind van 4 weet wat er allemaal aan de hand is,alleen debielen en gasten die aan wat mentaals lijden dat zijn de enige die het niet snappen. nogmaals alles is duidelijk! ook gasten als jij is nu duidelijk waarom ze alsof doen of ze niet beter weten. ja ja.. je bent gewoon laf om te ondertekenen dat je gewoon onderdrukt wordt in je rechten! en maar alsof doen of je een debiel bent.

ik zeg gewoon waar het opslaat! gasten als jij en avveroes zijn puur verraders van hun al jaren onderdrukte volk de imazighen! gasten als jullie kregen de kogel voor zulke laffe houding! ruhem a ighyar! en heb het lef niet te zeggen dat je riffijns bent! je bent gewoon iets lafs en minderwaardig! dat kan nooit één van ons zijn.

masin2003

#8
Azul

niks personelijks ofzo ik heb respect voor iedereen.
behalve niet voor diegene die dat niet voor hun eigen hebben!
ik ben daar heel makkelijk over, ik doe niet moeilijk.
een verrader spreek ik aan voor zijn verraad thats all!
ik ga niet nog discuseren om jou te overtuigen dat je ook een mens bent! en dat je ook recht hebt op alles waar een arabier al recht op heeft gehad!
ik doe niet aan zulk discussies. als je weinig over jezelf weet, dan is dat jouw probleem! niet de mijne.


Ad wenni nnetta

Mauri

Inuit

Citeerniks personelijks ofzo ik heb respect voor iedereen.
behalve niet voor diegene die dat niet voor hun eigen hebben!


Uit je vorige replys kan ik alleen maar op maken dat respect iets is wat je niet kent of niet wilt kennen, laat staan dat je dat toont voor iedereen!

En wie ben jij om te beslissen of iemand respect voor zichzelf toont of niet? Iedereen zijn eigen leven en iedereen zijn eigen willetje, dus ik zou zeggen leef je eigen leven en hou je neus uit andermans z'n leven.
De enige die mag oordelen over hoe we onze levens leiden, is onze schepper!


Waarom leren sommige mensen hier op Amazigh.nl niet dat als jou een door iemand anders gestart topic niet bevalt of dat je niets zinnigs hebt toe te voegen, dat je dan gewoon niet reageert, i.p.v. meteen beginnen te schelden en andere kinderachtige dingen te zeggen!
Het is echt niet moeilijk mensen ik heb er echt het vertrouwen in dat ook jullie het kunnen, dus probeer het een keer voor de verandering zou ik zeggen.

Tamza

#10
Gebruiker,

jouw reacties met die belerende toontjes zijn niet minder irritant dan reacties van 'schreeuwende' mensen.

So please drop the Ghandi-act.


Jackal

#11
ik geef gebruker01 gelijk!
ofwel reageer je op de inhoud, ofwel niet
ik heb ook al meermaals (bijna luidkeels) gezegd dat velen op deze site hier zitten te mekkeren als verloren schaapjes door steeds te zagen over de tè natte gras, terwijl ze niet eens doorhebben dat ze geen herder hebben

niemand op deze site heeft mij tothiertoe de indruk gegeven dat ze iets KUNNEN betekenen, allemaal 1 pot nat, steeds maar zeikend op zaken waar ze zelf nooit hebben bij stilgestaan

word wakker iedereen!

masin2003

#12

CiteerUit je vorige replys kan ik alleen maar op maken dat respect iets is wat je niet kent of niet wilt kennen, laat staan dat je dat toont voor iedereen!

wie heeft je verteld dat ik voor iedereen respect heb??
lees nogmaals goed de bruine tekst:  niks personelijks ofzo ik heb respect voor iedereen
behalve niet voor diegene die dat niet voor hun eigen hebben!

welke replays? kan jij ze hier even coppieren? want ik weet heel goed tegen wie of wat ik de juiste houding moet hebben.
CiteerEn wie ben jij om te beslissen of
Opmaak:   zwart Rood Geel Roze Groen Oranje Paars Blauw Beige Bruin Teal Donker blauw Kastanjebruin licht groen
 
 iemand respect voor zichzelf toont of niet?

ik ben Mauri, Mauri de Riffijn! en wie ben jij dan niet?
Citeerlink=board=Geschiedenis&num=1063383822&start=0#9
Iedereen zijn eigen leven en iedereen zijn eigen willetje, dus ik zou zeggen leef je eigen leven en hou je neus uit andermans z'n leven.
De enige die mag oordelen over hoe we onze levens leiden, is onze schepper!
a camarad als iemand hier openlijk doet of zijn/haar neus bloedt, en zelfs ziver gaan om de onderdrukte met de onderdrukker te vergelijken. dan vind ik wel dat ik ze aan moet spreken op hun laffe houding!ga me niet vertellen dat we allemaal op de schepper moeten wachten om een andere aan te spreken op zijn gedrag!

CiteerWaarom leren sommige mensen hier op Amazigh.nl niet dat als jou een door iemand anders gestart topic niet bevalt of dat je niets zinnigs hebt toe te voegen, dat je dan gewoon niet reageert, i.p.v. meteen beginnen te schelden en andere kinderachtige dingen te zeggen!
Het is echt niet moeilijk mensen ik heb er echt het vertrouwen in dat ook jullie het kunnen, dus probeer het een keer voor de verandering zou ik zeggen.

he vriend, ga me hier niet aanspreken met de term "jullie"! ik ben me myself and I.
waarvoor is een forum nodig dan, als ik niet erop mag reageren??
en die sukkel avveroes heeft in 3 topics na elkaar te vergeefs geprobeert ruzie te crieeren tussen irifiyen! vandaar ook mijn reactie hier. dan moet je eerst deze topics bekijken om te begrijpen waarom ik zo te keer ging tegenover die parasiet.

http://www.amazigh.nl/cgi-bin/forum/awar.pl?board=Geschiedenis&action=display&num=446

http://www.amazigh.nl/cgi-bin/forum/awar.pl?board=Geschiedenis&action=display&num=1063375789


vergelijk de tijden dan zie je dat ik nietzomaar ineens mekker, maar dat die avveroes alles aanheeft gedaan om de knecht van a3rawen te spelen.
en weet je wat, zulk gasten weet ik wel hoe ze gewend zijn om behandeld te worden. en zo behandel ik die cobardes ook!

en nu, wie is hier de mekkert? ik of jij a gebruiker?

masin2003

#13

Citeerik geef gebruker01 gelijk!
ofwel reageer je op de inhoud, ofwel niet
ik heb ook al meermaals (bijna luidkeels) gezegd dat velen op deze site hier zitten te mekkeren als verloren schaapjes door steeds te zagen over de tè natte gras, terwijl ze niet eens doorhebben dat ze geen herder hebben

niemand op deze site heeft mij tothiertoe de indruk gegeven dat ze iets KUNNEN betekenen, allemaal 1 pot nat, steeds maar zeikend op zaken waar ze zelf nooit hebben bij stilgestaan

word wakker iedereen!

kun je even wat specifieker zijn, want volgens mij ben jij hier de mekkerende schaapje.
dus zeg het vriend! wat is jouw probleem??
neem een voorbeeld aan mij. zit me iets dwars, geef ik meteen duidelijk wat dat is.

masin2003

#14
weet je wat er is.
er is een volk die zwaar en wreed totaal in zijn culturele rechten berooft is, onze geschidenis is door de eerste beste hatende arabier vervalst al eeuwen. we worden als tweederangs burgers behandeld! notabene in onze eigen land.
en iedereen weet dit. en wie het niet weet hoeft alleen maar een goed kijkje te nemen bij een serieuse amazigh site dan weet hij al heel veel wat allemaal mis is en wat we allemaal missen.
als iemand hier komt om te doen als of we maar klagen over niks en nog daarbij elke keer alsof doen of wij de imazighen diegene zijn die arabieren haten.
opkomen voor je rechten is nooit een synoniem geweest voor haat! niet in het verleden en niet nu!
dat weet iedereen. zelfs een kind van 4 weet dat al gouw!
daarom ook mijn heftige reactie tegen zulke gasten. want ze weten beter. ze doen hier alleen maar alsof. of te wel ze doen het ter dienst van derden. je raadt het al. voor wie.

het schijnt te zijn dat de ael aanhangers als een stelletje icekkamen nu zijn geworden voor ieder arabier die ze een aai geeft. die gasten kunnen mijn PIEP op!