Hoofdmenu

AWBAACH

Gestart door MAghribi, 26/04/2004 om 20:39:57

MAghribi

Nederlanders mogen geen riffijnen. Zij mogen de marokkanen niet en de marokkanen die in Nederland wonen zijn bijna allemaal riffijnen.
Marokkanen van Tanger en tetouan (Jballa) tot Eddakhla en Gouira (sahrawa) mogen de riffijnen niet. Ik vind jullie echt zielig. Jullie zijn zo wanhopig dat jullie een land willen stichten dat uit 2 steden bestaat. Rif wat is dat in godsnaam!! In plaats van dat jullie de schuld gaan leggen bij Rabat of Den Haag zeg ik: zoek eerst in de problemen van de rif. Vragen jullie zich niet af: waarom zijn wij gehaat overal. Waarom bezorgen wij onszelf zo een slechte naam. Waarom leeft de meeste van ons van drugsgeld. Wie is nou geen berber in Marokko? Iedereen die marokkaan is heeft een berberse bloed in zich (ook de koningsfamilie). Alleen de riffijnen die zijn volgens mij geen berbers. Echte berbers kletsen niet veel als vrouwen, schelden niet en discussieren niet veel en vechten nooit tegen moslimes(of het nou arabieren zijn of chinezen.

Samariaan

Maghribi ik denk dat er nu elk moment mensen jou gaan beschuldigen van anti-berberisme :)

Arrows

dat is zijn bedoeling ook....maar we gaan gewoon lekker doen alsof ie er niet is laat m maar lekker bleren..

Idir

CiteerMaghribi ik denk dat er nu elk moment mensen jou gaan beschuldigen van anti-berberisme :)

Nee dat doen wij niet, die jongen weet niet waar hij het over heeft ;) Meskin....

Samariaan

maar hij heeft wel goede punten hoor! kom op Idir spring in defensie!

Arrows

Citeermaar hij heeft wel goede punten hoor! kom op Idir spring in defensie!
het word hier straks nog een samensfering....maghribi en meneer UK!

MAghribi

Ik heb het over de waarheid. Jullie zijn nergens mee bezig. Marokko is marokko. Ik ben in het noorden geweest en had toen nog steeds het gevoel dat ik in marokko ben, een gevoel dat ik niet heb als ik in Malaga ben bijvoorbeeld.

Ik ben ook een berber zoals alle marokkanen. Arabieren-myth bestaat niet. De arabieren wonen in de arabische schiereiland en ik heb respect voor de arabier. Mohammed de profeet is arabier en iedereen gaat arabisch praten in de hemel. (Alakhira)

Samariaan

Citeerhet word hier straks nog een samensfering....maghribi en meneer UK!

je moet wel openstaan voor kritiek Arrows, anders kun je je zelf niet verbeteren. Je moet wel bij t stuk van maghribi tussen de zinnen door lezen.

Nachin

Een verdwaalde kameel. De route richting Saudi-arabie is via Algerije, Tunesie, Lybie en Egypte. Dan kom je vanzelf in je thuisland terecht. Haast is geboden, want straks heb je visum voor de Saudi's nodig.

Arrows

CiteerEen verdwaalde kameel. De route richting Saudi-arabie is via Algerije, Tunesie, Lybie en Egypte. Dan kom je vanzelf in je thuisland terecht. Haast is geboden, want straks heb je visum voor de Saudi's nodig.
iwa dat zijn pas mooie zinnetjes

MAghribi

Ik haat riffijnen niet. Riffijnen zijn voor mij ook marokkanen. Ik haat wel die sukkels die het maar hebben over arabieren in de westen van marokko en dat zijn geen arabieren. Het zijn berbers die arabisch spreken. Een taal dat in al-andalus is ontwikkeld (almaghrabia addarija).

Probleem van riffijnen is het volgend: Riffijnen isoleeren zich van de rest en blijven maar vol houden dat zij berbers zijn en de rest joodse arabieren. en dat is volstrekt achterlijk

Idir

CiteerEen verdwaalde kameel. De route richting Saudi-arabie is via Algerije, Tunesie, Lybie en Egypte. Dan kom je vanzelf in je thuisland terecht. Haast is geboden, want straks heb je visum voor de Saudi's nodig.

Suezkanaal moet hij nog over steken.... ik hoop dat hij kan zwemmen, want in zandbak leer je dat niet ;)

MAghribi

Saudie arabie ? visum aanvragen? echt achterlijk. wat ? gaan jullie 30 miljoen marokkanen naar saudi arabie sturen omdat jullie denken dat rif echt marokko is en de rest maar nep marokkanen zijn???

Idir

CiteerIk haat riffijnen niet. Riffijnen zijn voor mij ook marokkanen. Ik haat wel die sukkels die het maar hebben over arabieren in de westen van marokko en dat zijn geen arabieren. Het zijn berbers die arabisch spreken. Een taal dat in al-andalus is ontwikkeld (almaghrabia addarija).

Probleem van riffijnen is het volgend: Riffijnen isoleeren zich van de rest en blijven maar vol houden dat zij berbers zijn en de rest joodse arabieren. en dat is volstrekt achterlijk

Joodse arabieren???? wie is er nou achterlijk hier....

Darija is trouwens mix van voornamelijk Tamazight en Arabisch maar ook heeft het leen woorden zoals uit het Frans en Spaans!

Nachin

Awbaach. Dat is het! De dicatuur van Marokko heeft Rijfijnen deze naam gegeven en daar zijn wij trots op. Je krijgt niet zomaar deze naam van een koning behalve als hij jou niet uitstaat. Wij haalden hem bloed onder zijn nagels en wij maakten hem zo woedend dat hij zijn zelfbeheersing verloor en dingen zei waarop wij nu wel trots op zijn. Nu weten wij dat hij onze haatte en hij gestorven met zijn haat voor ons. Dat is alleen een goed teken, want we willen niet geliefd worden door een dictator.