Hoofdmenu

Alcohol drinken

Gestart door Bagdadi, 03/02/2002 om 13:16:53

Lâle

Ik heb een tijdje elk weekend gedronken,maar op een gegeven moment had ik er gewoon geen zin meer in.Namelijk ik hield er meestal een kater aan over,
Meer rottigheid dan plezier,
+ mijn lichaam stoot alcohol af,dus ik moets meestal aan het laatst overgeven.

Daarom drink ik niet meer,
Het trekt mij niet,geen interesse.

Alleen wil ik soms weleens als ritueel een glaasje achter overslaan als er echt iets te vieren valt...alleen als rituleel,Proost.

Komt erg herkenbaar voor. Had dat ook altijd, en drink nu eigenlijk nooit meer. Word vaak al misselijk als ik er aan denk. Heb ook echt een hekel gekregen aan mensen die elk weekend ladderzat zijn, maar ja, ieder zn lol.

Citeer

ameziane

Hoe was de slogan ook alweer? Alcohol maakt meer kapot dan je lief is.

Ik zou niet weten wat voor een voordeel ik daaraan moet toekennen.

Idir

Citaat van: Bagdadi op 03/02/2002 om 13:16:53
Salaam,

Het valt mij op dat steeds meer Marokkanen alcohol drinken, nu zelfs dames.

Ik vraag me af wat maakt nou alcohol bijzonder van de ander drink. Ik bedoel wat is nou het verschil tussen een glas kola en een glas bier.

Volgens mij wordt alcohol gedroken zodat men aan de Nederlanders wordt laten zien dat erbij horen en dat ze geintegreerd zijn. of is dat niet zo ...?

Groeten;

Mohamed

Het is onzin om te beweren/denken dat men drinkt om aan de anderen te laten zien dat men geintegreerd is! Denk je werkelijk dat integratie, alcohol drinken betekent??
Bovendien wordt in de "Islamitische landen" Marokko, Egypte, Algerije..... ook veel alcohol gedronken, wou je zeggen dat die het ook voor de Nederlanders doen?! ::) Alcohol is een drank zoals elk ander, de ene vindt het lekker en de ander heeft liever koffie of wat anders..... ;)

Idir

Citaat van: tijdelijk op 26/08/2004 om 09:10:19
Citaat van: allasian op 20/05/2003 om 17:27:35
Alcohol leidt ook vaak tot agressie,dat moet geschreven worden,dat is gewoon zo,

Uit onderzoek blijkt dat mensen die dagelijks een of twee eenheden (glaasjes) alcohol drinken gezonder blijven, minder risico hebben op hart- en vaatziekten en ouder worden.
Dat is ook gewoon zo.

Hoewel ik als christen niet met een verbod te maken heb (Jezus maakte zelf notabene bijzonder goede wijn van water om een bruiloft te redden, dat was zijn eerste grote teken aan de mensheid)
en weet dat beperkt drinken gezonder is dan geheelonthouden, drink ik niet. Ik vind het vies. Iedereen moet het zelf weten, zolang je een ander niet schaadt.

Alcohol versterkt enkel de gemoedstoestand waarin jij je op dat moment bevindt!! Ben je gezellig en je drinkt een glaasje dan wordt je gezelliger, ben je agressief van aard(zit niet lekker in je vel) dan wordt dat door alcohol ook verterkt.... etc.. etc.. Het is dus onzin om te beweren dat alcohol je agressief maakt, je bent het of je bent het niet.... :)

allasian

Alcohol leidt ook vaak tot agressie,dat moet geschreven worden,dat is gewoon zo,

Uit onderzoek blijkt dat mensen die dagelijks een of twee eenheden (glaasjes) alcohol drinken gezonder blijven, minder risico hebben op hart- en vaatziekten en ouder worden.
Dat is ook gewoon zo.
Daar staat iets tegen over.Namelijk het aantal hersencellen dat je verliest dus wat heb je liever??
Citeeren weet dat beperkt drinken gezonder is dan geheelonthouden,
Uit ervaring weet ik dat er(voor mij) niets te onthouden valt.Been there,done that.
Zodra je over onthouding begint lijkt het al of je verslaafd bent.

Ik drink alleen op gelegenheid onder gunstige omstandigheden.Dat kan 1 keer in de 4 maanden zijn of mischien alleen met nieuw jaar.En daarbij let ik niet op de tijd sinds ik voor het laatst gedronken heb.
Het gaat meer om de omstandigheden en die zijn  zelden echt gunstig.

Wasilla tarifest

Citaat van: allasian op 29/08/2004 om 20:36:34

Dat is ook gewoon zo.
Daar staat iets tegen over.Namelijk het aantal hersencellen dat je verliest dus wat heb je liever??
Citeeren weet dat beperkt drinken gezonder is dan geheelonthouden,
Uit ervaring weet ik dat er(voor mij) niets te onthouden valt.Been there,done that.
Zodra je over onthouding begint lijkt het al of je verslaafd bent.

Ik drink alleen op gelegenheid onder gunstige omstandigheden.Dat kan 1 keer in de 4 maanden zijn of mischien alleen met nieuw jaar.En daarbij let ik niet op de tijd sinds ik voor het laatst gedronken heb.
Het gaat meer om de omstandigheden en die zijn  zelden echt gunstig.

drink smakelyk

tijdelijk

Ach hersencellen hebben we toch een enorme overcapacititeit aan. Een partijtje judo, even een rondje boksen, je hoofd eens flink stoten, koppen met voetbal, allemaal dode hersencellen.

De meeste mensen gebruiken hun hersencellen niet eens. Die mogen best drinken dus als het daarom gaat.

allasian

Citaat van: tijdelijk op 30/08/2004 om 14:28:11
Ach hersencellen hebben we toch een enorme overcapacititeit aan. Een partijtje judo, even een rondje boksen, je hoofd eens flink stoten, koppen met voetbal, allemaal dode hersencellen.
Je verliest ze sowieso.Je kunt dat proces versnellen natuurlijk,zoals je schreef met alcohol,vechtsporten,kroegengevechten,harddrugs en ga zo door.
Als we de afbraak van hersencellen konden tegengaan zou je makelijk 250 jaar kunnen worden of meer.

tijdelijk

apoptosis geldt niet alleen voor hersencellen!

Lijkt me vrij afschuwelijk trouwens om zo oud te moeten worden. Maar dat is een ander verhaal.

allasian

Citaat van: tijdelijk op 30/08/2004 om 17:31:13
apoptosis geldt niet alleen voor hersencellen!
Ja OK dat even buitenbeschouwing gelaten.
Citeer
Lijkt me vrij afschuwelijk trouwens om zo oud te moeten worden. Maar dat is een ander verhaal.
Als je mentaal goed functioneert,wat is het probleem dan??

tijdelijk

Nu verveel ik me soms al terwijl ik het echt wel druk heb.
Met een jaar of tachtig lijkt het me meeeeer dan genoeg.

E3ber_Tastite

Heb gelukkig nooit gerookt of alcohol gedronken, al roken en drinken vele van mijn vrienden. Ik moet er niets van hebben.

iensie

De ergernis nummer 1 van wat ik hoor van mensen uit rif die op vakantie zijn geweest in rif is het  toegenomen alkoholisten. zwervende heineken blikjes alkohol maakt meer stuk dan je hersens zonder inhoud

Aqsil

Ik ben gek op Cola en  na3na3

allasian

Citaat van: iensie op 30/08/2004 om 21:43:08
De ergernis nummer 1 van wat ik hoor van mensen uit rif die op vakantie zijn geweest in rif is het  toegenomen alkoholisten. zwervende heineken blikjes alkohol maakt meer stuk dan je hersens zonder inhoud

Omdat mensen werkloos en in een uitzichtloze positie verkeren grijpen ze vaker naar de fles.Het kan ze toch niets meer schelen.