Hoofdmenu

Alcohol drinken

Gestart door Bagdadi, 03/02/2002 om 13:16:53

amtlou3

beste Ima

Alcohool drinken en erbij horen heeft niets met elkaar te maken.
waar bij horen volgens jou?
in marokko drinken marokkane veel meer in vrhouding tot de marokkann in nederland, willen ze ook bij horen, alcohhol drinken is voor sommige een manier van ontspanne, het is inderdaad een slechte gewoonte zoals boven aangegeven wordt

jamal_loco

loco
salaam
"Het valt mij op dat steeds meer Marokkanen alcohol drinken, nu zelfs dames."
Wat hij hiermee bedoel denk ik is dat er vroeger vooral (bijna alleen)maar door mannnen werd gedronken maar dat tegenwoordig meiden ook al snel en vaker naar de fles grijpen.

"in marokko drinken marokkane veel meer in vrhouding tot de marokkann in nederland"
Dit is volgens mij niet het geval volgens mij is het andersom ik kan hier in nederland meer jongens die wel drinken dan jongens die niet drinken.

Waarom ze het doen ik zou het echt niet weten ( ik drink zelf niet maar rook wel en weet ook niet waarom) maar de meeste doen het om los te komen als je dronken bent heb je schijt aan alles en veel doen het wel om erbij te horen (jammer genoeg)

hicham (Gast)

:o:D:-(
ik vind het dom dat marokkanen
alcohol drinken
je moet je niet schamen
als je uitgaat ofzo
dat je geen bier drink mijn vriende accepteren
dat dus ik heb er geen moeite mee
later8)8)8)8)

ithran

WAH yawadie WAH.
Ik ben echt verbaasd,het ging over alcohol,en sommige mensen proberen er een topic van te maken over vrouwenrechten.
Ik dronk ook ,maar zeker niet om ergens bij te horen.
Als ik na mijn werk thuis kwam was ik uitgeput ,en dan ging ik met vrienden wat drinken.
Ja ,zelfs vrouwen drinken nu.
Als een vrouw gaat drinken,dan moet ze eerst liegen tegen papa en dan gaat ze bijna ongekleed over straat,en dan komen ze in een plek waar mannen zijn en dan pas gaat ze drinken ,en wat er daarna gebeurt allahoua3lam.
dat zijn al 4 of 5 dingen in een.
 allah ya3fou.

Ighes (Gast)

Alcohol drinken is goed voor de geest en voor de maatschappij. Mensen moeten zich op de ene of andere manier kunnen ontspannen, alcohol is een hele goed manier om dat te doen. Ik weet dat dit voor velen onder ons vreemd in oren zal klinken.

Een goed leven leiden is evenwicht vinden. Werken, en vervolgens precies het omgekeerde doen om weer goed te kunnen werken. De oude Culturen begrepen heel goed dit effect.

Het verschil tussen een profeet en een mens is: Een profeet is in staat om inderdaad alleen maar het goed te doen en een mens daartegen niet, daar is hij te zwak voor.

Farid

Ighes wat voor onzin kraam je er allemaal uit broeder.

"Alcohol drinken is goed voor de geest en voor de maatschappij. Mensen moeten zich op de ene of andere manier kunnen ontspannen, alcohol is een hele goed manier om dat te doen. Ik weet dat dit voor velen onder ons vreemd in oren zal klinken"

Ja alcohol is zo goed voor de maatschappij dat het alleen maar problemen met zich heeft gebracht.
Er zijn andere manieren om je te ontspannen dan alcohol drinken, of moeten we ons aanpassen aan de westerlingen die hun te pletter zuipen .

De oorzaak waarom Moslims de grenzen overschrijden is omdat zij een sterk verlangen hebben naar rijkdom en hun lusten en begeertes volgen. In de Qor’aan zegt Allah Geprezen en Verheven is Hij: “Vervolgens volgde hen een nageslacht op die de gebeden hebben opgegeven (Dit betekent lieten hun gebeden verloren gaan, ofwel door ze niet te doen, of niet op de juiste tijd of niet perfect, enz) en hun lusten hebben gevolgd. Aldus zullen zij in de Hel worden gegooid.” (Soerat Maryam; 59).  

Hiermee wordt bedoeld dat ze alcohol gebruiken, valse getuigenissen geven, verboden dingen eten, verdovende middelen gebruiken, misdaden begaan, roddelen, overspel plegen, bedriegen, stelen, enz, enz,  

Door het volgen van je lusten kun je dus gemakkelijk over de grenzen gaan. En je bestemming zal aldus de Hel zijn.

Het is daarom altijd belangrijk tevreden te zijn met wat je hebt en niet altijd naar meer te verlangen, want dit kan tot zonden leiden. Zoals in de Qor’aan wordt vermeld:“Aldus ging hij voort voor zijn volk met zijn prachtvertoon. Degenen die verlangen hadden naar het leven in deze wereld, zieden: ‘O, hadden wij maar hetgeen Qaroen was gegeven? Voorzeker! Hij is de bezitter van een groot fortuin. Maar degenen aan wie (religieuze) kennis was gegeven, zeiden: ‘Wee jullie! De beloning van Allah (hiernamaals) is beter voor degenen die geloven en rechtschapen daden doen, en niemand zal dit verkrijgen behalve degenen die geduldig zijn (in het volgen van de waarheid).” (Soeraat al-Qasas: 79-80).  

"Het verschil tussen een profeet en een mens is: Een profeet is in staat om inderdaad alleen maar het goed te doen en een mens daartegen niet, daar is hij te zwak voor. "

Even goed al onze profeet(saw) worden is onmogelijk, maar we kunnen wel er naartoe streven om zoveel mogelijk zijn voorbeeld te volgen.
En alcohol consumeren omdat het een goede evenwicht is in ons leven is daar niet bij.

..Azul

anwar

Beste vrienden,

VOOR DE DUIDELIJKHEID ALSCOHOL IS VERBODEN VOOR MANNEN EN VROUWEN. VROUWEN BLIJ??????

DUS OOK VOOR MANNEN.
IK HEB GEMERKT ALS VROUWEN BIJBETROKKEN WORDEN  MET EEN ONDERWERP GELIJK DE AANVAL ZOEKEN. TJONGE IK KAN ER ECHT NIET TEGEN.

BLIJF KALM MEIDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JULLIE HEBBEN VRIJHEID , MAAR GEEN MISBRUIK VAN MAKEN.

IK BEN AL BANG WAT VOOR REACTIES IK TERUG KRIJG.

SRAAM ANWAR,

iman (Gast)

*lol* Anwar,

zeker gaan de dames niet in de aanval,
integendeel, wij geven juist eerlijk onze mening.

De bedoeling is juist dat wij hier allen van leren, en de heren eerlijk hen mening geven wat zij er van vinden als een meid alcohol drinkt.
Maar andersom wordt ook wel duidelijk een mening gegeven van de dames wat zij er van vinden als een man alcohol drinkt.

Dus Anwar hier wordt niet aangevallen
a yoeuma, wij zijn niet in een oorlog *knipoog*

borisboef

ik vindt het gewoon lekker een kouwe BACOTJE TOCH.mAAR JA IK WEEET IK KAN HET BETER NU DOEN,DAN ALS IK GETROUWT BENT.kIJK DAN HEB IK DIE SHIT OOK AL GEZIEN WANT HUWLIJK EN DRANK GAAT GEWOON NIET PUNT UIT . DUS DOE IK HET NU EN WEET IK DAT IK HET LATER AL ZAT BEN (HOOP IK ).JA IK KEN EEN PAAR VROUWLIJKE ALCHOLSTEN ZOOOOOOOOOOO WIL JE NIET WETEN
MAAR JA DE GROETEN UI DEN HAAG(EN ALCHOL MAAK DE SATAN IN JE LOS ECHT WAAR DIEFEN MOORDEAARS DEALERS POOIERS IEDEREEN DRAAITDOOR EN DAT ZE TONY MONTANA ZIJN OF ZO EN ZO KOMEN ZE VAAK IN DE BAK OF TUSSEN 6 PLANKJES EN WAT DE DAMEN BETREFT KOMEN OOK VAKER ACHTER DE RAAM TE STAAN HET IS TRIES JA MAAR MAAR MAAR JA) de balle

Numi

.... drink wat je wilt ......... ;)

ithran

NADORIA JIJ WEET NIET OF DE STRAF EVEN ZWAAR ZAL ZIJN DAT WEET ALLEEN ALLAH S.W.T...

ber18kania

het leven van de marokkanen begint 1tonig te worden dus moeten ze er verandering in brengen en kennelijk kunnen ze dat doen door een glaasje alcohol terwijl dit een grote zonde is.
heb het 1 keer van afstand geroken nou het leek wel alsof je in een wc beland was wat een gore stank geef mij maar cola

Mamma_Nbarch

Citeerhet leven van de marokkanen begint 1tonig te worden dus moeten ze er verandering in brengen en kennelijk kunnen ze dat doen door een glaasje alcohol terwijl dit een grote zonde is.
heb het 1 keer van afstand geroken nou het leek wel alsof je in een wc beland was wat een gore stank geef mij maar cola

Wauw van afstand, ik bedoel had je je duikbril wel op?

Voluptas

Iedereen moet dit zelf weten...

Mvg.

allasian

Wat zijn jullie toch voor mensen???

Natuurlijk is alcohol eigenlijk slecht,nl je loopt meer risico op bepaalde soorten kanker(als je te veel drinkt).

Er zijn verschillende soorten drinkers.
Je hebt drinkers die alleen drinken op speciale gelegenheden.(gelegenheidsdrinkers:alleen als er echt iets te vieren valt).
Je hebt regelmatige drinkers.(zoals die elke weekend drinken).Je hebt regelmatige drinkers die buitensporig met alchol omgaan(dus als ze in het weekend drinken dan drinken ze tot ze niet meer kunnen:Ladderzat worden).

En je hebt alcoholisten,dat is het eindstation.

Wat ik niet begrijp is dat sommige hier alleen in de naam van Allah,allerlei bullshit lopen te prediken,Dat kan ook zonder.

Dacht je dat zonder het woord van GOD,dat ons dan de essentie van het beter niet alcohol drinken ontgaat.
HOUD NOU EENS EEN KEER OP MET DAT OUDERWETS GEZWETS,
IS DIT NOU ONZE JEUGD???

Ik heb een tijdje elk weekend gedronken,maar op een gegeven moment had ik er gewoon geen zin meer in.Namelijk ik hield er meestal een kater aan over,
Meer rottigheid dan plezier,
+ mijn lichaam stoot alcohol af,dus ik moets meestal aan het laatst overgeven.

Daarom drink ik niet meer,
Het trekt mij niet,geen interesse.

Alleen wil ik soms weleens als ritueel een glaasje achter overslaan als er echt iets te vieren valt...alleen als rituleel,Proost.