Hoofdmenu

wadaragh

Gestart door amazigh_, 23/05/2012 om 17:45:24

amazigh_

Emmrey abrid
Abrid i-soffoghen
Adafgha zi tudart a
Ad ghica ict tekhna
Adbedra tisira
Aqqay khugh s-rehfa

A yemma thamouth inu
Aqqay tmendagh,
Manni ghaffegh abrid
Agham dakh-whagh

Xatsigh ifassen ajunna
Traghigh i alhoceima
Ad saffagh thamouth n irommiyen
Adarigh adrar n cebta(ceuta)
Adezwagh Gibraltar
Aya alhoceima ibnen x idurar
Ufigh abrid gha thamouth umazigh
Amazigh enagh

Botermes

Technisch gezien is het gedicht OK, maar...
Ik heb het idee dat je een beetje de dichters van Arif, die van de laatste 30 jaar kopiëert. Ok je kunt dat als invloed zien, en natuurlijk, zelfs de grote meesters zijn beïnvloed door hun voorgangers, maar...

Als je echt goed wilt zijn moet je een nieuwe stijl creëren, iets radicaal anders. Een andere toon, een andere benadering, een andere invalshoek. Het zal alleen real klinken wanneer het echt vanuit jezelf komt. Vooral echt schijt hebben aan mensen, juist zij laten je jezelf niet zijn.

amazigh_

Jah het lijkt wel zo inderdaad dat ik ze kopieer. Ik haal mijn inspiratie echt uit dingen die ik mee maak of in mij opkomen, of dingen waarmee ik zit. En dat kan echt van alles zijn. Beste is inderdaad een eigen stijl creeren. Daar ben  ik momenteel ook hard aan het werk voor om dat voor elkaar te krijgen.

Ik hou eenmaal veel van amazigh, amazigh cultuur taal etc... Ik dicht veel over de amazigh zelf, en zelf vind ik dat mn gedichten (nah de meeste dan) allemaal op elkaar bijna lijken, omdat ik een beperkte woordenschat heb, ook aan mijn  woordenschat werk ik veel.