De Marokkaanse Arabieren, een kunstmatige gemaakte volk

Gestart door Ifri, 17/11/2011 om 12:03:45

Ifri

De Arabieren, een kunstmatige door mens gemaakte volk met hun rare gewoonten

*-RiFFijn0s-*

Azul ay Ifri,

Ten eerste wil ik zeggen dat het openen van dit soort topics gewoon zonde is van de moeite en de tijd. Deze topic bevat geen vraagstelling en is gewoonweg gedoemd te mislukken. Met het omlaag halen van andere volkeren en bevolkingsgroepen, red je niet jouw identiteit mee, sterker nog, je gooit alleen maar meer olie op het vuur.

De problemen waar Imazighen tegenwoordig mee te kampen hebben is hoofdzakelijk de schuld van de Imazighen zelf en niet van de Arabieren. De ‘Arabieren’ van Tamazgha, zijn etnisch meer Amazigh dan Arabisch, maar cultureel eigenlijk nauwelijks tot geen Imazighen meer, met de taal als grootste oorzaak, ook voelt de merendeel van de Magrebijnen (Darijisten) geen binding met de amazigh identiteit.  Ik noem ze gewoon Magrebijnen, van oorsprong Imazighen die een Arabish-Fenicisch-Berbers dialect spreken, soort cultureel mengelmoes. De reden dat veel Magrebijnen een wantrouwende houding aannemen jegens Imazighen, komt door de Arabische nationalistische beleid van de Noord Afrikaanse landen, ‘The Berber Hunger for the Arab identity’ (het bekende verhaal). Darija behoort tot de semitische talen, maar wordt onterecht als een Arabische dialect beschouwd, terwijl de rol van de Fenicische taal niet vermeld wordt. Tamazight, Frans en in mindere mate Spaans hebben het Darija ook enigszins beïnvloed.

Trouwens, de echte Arabieren zitten in het zuidelijke deel van de Arabische schiereiland (Bahrein, Qatar, VAE, Saoudie, Oman en Jemen). Palestijnen, Egyptenaren, Jordaniërs, Syriërs hebben veelal een andere oorsprong (Aramees, Kanaäniet, Koerden). Of ze rare gewoonten hebben kan jij niet bepalen, omdat iedere volk zijn taboos en reinheid heeft.

Probeer van je zwart-wit visie een gekleurde visie te maken Ay U3akki ajemathin iy-Ighzar n Nekour.

Ifri

Riffijnos ajoema inoe ihizzen theebekhsh doeneeth (Ik hou veel van je) masha eehraawen sheendek (maar Arabieren zijn vreemd)


Ifri

Een volk dat kubstmatig gemaakt is is gedoemd om vernietigd te worden


Zoals de Byzantijnen, de Vandalen, de Feniciers vernietigd werden dan denk ik ook dat de valse Arabieren van Noord-Afrika vernietigd zullen worden


Het land van Tamazigha heeft Imazighen als haar bewoners uitgekozen duis laten we het zo houden

Lezer

@Ifri, je maakt je gewoon belachelijk met zo'n topics en stellingen.

Ifri

Citaat van: Lezer op 21/11/2011 om 13:47:54
@Ifri, je maakt je gewoon belachelijk met zo'n topics en stellingen.

En waarom dan? Waarom denk je dat ik me belachelijk maak?


Ik mag zeggen wta ik wil, we leven in een vrij land toch?

3ich

Citaat van: Ifri op 24/11/2011 om 11:06:26
Waarom denk je dat ik me belachelijk maak?

Omdat je achterlijk bent.

En die ideeën en stellingen die je er op na houd zijn indd belachelijk.

Ifri

Citaat van: 3ich op 24/11/2011 om 16:15:14
Omdat je achterlijk bent.

En die ideeën en stellingen die je er op na houd zijn indd belachelijk.

Waarom ben ik achterlijk?

Waarom zijn die ideeen achterlijk?

:)

Jij bent ook belachelijk nem

En jij bent ook achterlijk

3ich

Citaat van: Ifri op 24/11/2011 om 19:54:19
Waarom ben ik achterlijk?

Waarom zijn die ideeen achterlijk?

:)

Jij bent ook belachelijk nem

En jij bent ook achterlijk

Dit soort topics zijn achterlijk omdat het gebasseerd is op lucht. Het is gebasseerd op een diepe haat die in jou zit. Verlos je zelf daar van. Het zal jezelf alleen maar goed doen.

Het verhaal achter de Marokkaanse Arabieren zit veel ingewikkelder in elkaar dan jou stelling dat het kunstmatig gemaakt (sub) volk is. "de Marokkaanse Arabier" is ook een slachtoffer. Zijn identiteit is ontnomen. Dat is 1 van de ergste dingen die je als mens kan meemaken. Bekijk het is van die kant. ;)

Ifri

Citaat van: 3ich op 25/11/2011 om 10:52:29
Dit soort topics zijn achterlijk omdat het gebasseerd is op lucht. Het is gebasseerd op een diepe haat die in jou zit. Verlos je zelf daar van. Het zal jezelf alleen maar goed doen.

Het verhaal achter de Marokkaanse Arabieren zit veel ingewikkelder in elkaar dan jou stelling dat het kunstmatig gemaakt (sub) volk is. "de Marokkaanse Arabier" is ook een slachtoffer. Zijn identiteit is ontnomen. Dat is 1 van de ergste dingen die je als mens kan meemaken. Bekijk het is van die kant. ;)


je zegt dat de Marokkaanse Arabier een slachtoffer is, voor mij is een Marokkaanse Arabier is een untermensch

Want al de bezetters hebben duidelijk geformuleerd dat Arabieren van Marokko tot Irak, eigenlijk zwak en het verkiesbaar is dat de Arabieren aan de macht komen in plaats van de Turken en Imazighen.


De Fransen, Spanjaarden en Engelsmannen hebben unaniem beslist dat de Arabieren aan de macht moeten komen

Want de niet-Arabieren vormden een bedreiging voor het Westen.

De Imazighen en Turken waren de enigste volkeren die een serieuze bedreiging vormden voor de Europeanen.


De geallieerden hebben de Ottomaanse bedreiging kapotgemaakt, ze hebben de Imazighen ook een kopje kleiner gemaakt, in Algerije en Marokko. En nu wat blijft erover: een zwakke Arabische liga die danst naar de pijpen van Amerika

3ich

#10
Citaat van: Ifri op 25/11/2011 om 17:48:53

je zegt dat de Marokkaanse Arabier een slachtoffer is, voor mij is een Marokkaanse Arabier is een untermensch

Want al de bezetters hebben duidelijk geformuleerd dat Arabieren van Marokko tot Irak, eigenlijk zwak en het verkiesbaar is dat de Arabieren aan de macht komen in plaats van de Turken en Imazighen.


De Fransen, Spanjaarden en Engelsmannen hebben unaniem beslist dat de Arabieren aan de macht moeten komen

Want de niet-Arabieren vormden een bedreiging voor het Westen.

De Imazighen en Turken waren de enigste volkeren die een serieuze bedreiging vormden voor de Europeanen.


De geallieerden hebben de Ottomaanse bedreiging kapotgemaakt, ze hebben de Imazighen ook een kopje kleiner gemaakt, in Algerije en Marokko. En nu wat blijft erover: een zwakke Arabische liga die danst naar de pijpen van Amerika


Dit klopt.

Ifri

Ik heb zwart op wit getuigenissen van Engelse, Franse en Spaanse generaals, soldaten, dokters, wetenschappers die zwart op wit getuigden dat Arabieren "chaotisch, ongestructureerd en zwak" waren

Terwijl Imazighen en Turken, juist heel stipt, gestructureerd, georganiseerd en sterk waren en dat zij te vrezen zijn

daarom heeft men alles gedaan wat men kon om de Ottomanen en Imazighen van Algerije en Marokko uit te moorden

Maar de Marokkaanse Arabieren zijn volgens mij een kunstmatig gemaakte volk door de Ministerie van de Arabisering

Een volk dat niet op natuurlijke wijze is ontstaan, een volk dat geen binding heeft met haar verleden

de Imazighen hebben daarentegen wel een binding met hun land wij kunnen zelfs verder kijken dan voor de Islam

Zolang de Arabische Marokkanen zich afsluiten voor de pre-Islamitische geschiedenis zullen zij nooit echte Marokkanen zijn


Hadou

#12
Citaat van: Ifri op 17/11/2011 om 12:03:45
De Arabieren, een kunstmatige door mens gemaakte volk met hun rare gewoonten
Marokkaanse Arabieren zijn, voor een deel, nazaten van vluchtelingen uit Portugal en Spanje.
Vergeet niet dat het Moorse rijk Arabisch als voertaal had en dat Moslims verdreven waren door de Christenen.

lees bijv. hier:  over Kasr al kebir ( tussen Tanger en Laaraiche)

"La grande citadelle" la plus ancienne du Maroc, une étape importante de la route des Almohades[modifier]
Les textes médiévaux attribuent l’urbanisation et la fortification de Ksar el-Kébir (anciennement connue sous les noms de Ksar Ketama, Ksar Sanhaja, etc.), aux califes almohades. De tous temps, Ksar el-Kébir a accueilli érudits, mystiques, réfugiés d’al-Andalus et d’Algarve. Ibn Ghalib, originaire de Silves, s’y installe et y fait venir plusieurs disciples d’ibn al-Arif, grand mystique d’Alméria. À sa mort (entre 1177 et 1183), ibn Ghalib est déclaré saint patron de la ville ; Fatima al-Andalusiyya, autre mystique originaire de l’Algarve, est considérée comme la seconde sainte de Ksar el-Kébir.
Après la reconquête chrétienne, les habitants de Santarem, Evora, Alcacer de Sal et Silves y trouvent refuge.
La ville a fait partie de l’ancien Maroc espagnol jusqu’en 1956 et l’indépendance.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ksar_el-K%C3%A9bir



1492 flohen Muslime und Juden vor der Reconquista der Spanier aus Al-Andalus teilweise nach dem damaligen Alcazarquivir und brachten ihre Kulturen mit.

http://de.wikipedia.org/wiki/Ksar-el-Kebir

Ifri

Hadou ik weet het wel dat vele Marokkaanse Arabieren, de voormalige homofielen waren van Spanje zoals Al Abbadd die een homofiele relatie had met zijn lievelingsdichter,


De homofiele en verwijfde Arabieren waren de oorzaak van het verlies van Andalusie en ze zijn dus inderdaad buitengeschopt naar Marokko zoals Tetuan, Martil, Tanger, Ksar Kebir, enz...

Hadou

Citaat van: Ifri op 26/11/2011 om 00:37:14
Hadou ik weet het wel dat vele Marokkaanse Arabieren, de voormalige homofielen waren van Spanje zoals Al Abbadd die een homofiele relatie had met zijn lievelingsdichter,


De homofiele en verwijfde Arabieren waren de oorzaak van het verlies van Andalusie en ze zijn dus inderdaad buitengeschopt naar Marokko zoals Tetuan, Martil, Tanger, Ksar Kebir, enz...
als ze allemaal homofielen waren, dan waren ze uit gestorven.