de moderne fascism

Gestart door .zw.n, 18/06/2011 om 13:37:05

.zw.n

Assimilatiepolitiek Nederland is gebaseerd op moslimhaat en leegheid Ned. cultuur

--------------------------------------------------------------------------------

zaterdag 18 juni 2011 door Bas Heijne

Hollandse waarden

Help me even. Stel dat de multiculturele samenleving wél gelukt was. Wat zou ik me daar dan bij moeten voorstellen?

Geen onbelangrijke vraag, lijkt me, want Europese leiders, de hete adem van het populisme in hun nek, hebben er inmiddels een nummertje van gemaakt: de tijd is gekomen om vast te stellen dat het multiculturalisme een schadelijke dwaalleer is geweest. Wat ons rest zijn multiculturele puinhopen.

In Nederland is dat geen nieuws. Toen een parlementaire commissie onder leiding van de huidige VVD-fractievoorzitter Stef Blok in 2004 concludeerde dat de integratie van minderheden grotendeels geslaagd was, omdat steeds meer allochtonen steeds hoger werden opgeleid en sneller hun weg vonden in de maatschappij, was het land te klein. En die tasjesdieven dan? Haatimams? De integratie was niet grotendeels geslaagd, hij was „volledig mislukt”. Stef Blok haalde er destijds zijn schouders over op: „Ik kan niets anders constateren dan dat de integratie alleen maar toeneemt. Het opleidingsniveau van allochtonen stijgt al jaren, net als hun acceptatie van de democratie en de waarden die zij vertegenwoordigt.” Wel constateerde zijn commissie dat het beleid van de overheid geen invloed had op de integratie van migranten.

Het was niet genoeg. Het was een schande. In de jaren daarna moest iedere politicus, van rechts tot van spijt vervuld links, hard roepen dat het multiculturalisme gefaald had en de integratie jammerlijk was mislukt. Je moest ook altijd doen alsof je de eerste was, alsof jij de moedige eenling was die het taboe durfde te slechten, omringd door fanatieke multikullers â€" jammerlijk verdwaasden in spijkerpakken, die zich in bochten wrongen om de hoge criminaliteitscijfers onder allochtonen te downplayen en virulente homo- en vrouwenhaat een positieve draai te geven.

Die mythe wordt voortgezet door dit kabinet. Minister Donner, de man die zo zichtbaar geniet van zijn eigen intelligentie, heeft een integratienota geschreven waarin de regering „afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving”. Multiculti, kopten de kranten, moet plaatsmaken voor ‘Hollandse waarden’.

Donner brengt het alsof het een historisch keerpunt betreft. Het is een heel oud deuntje. Wie pleit er in Nederland voor ‘het model van een multiculturele samenleving’? Wat is dat eigenlijk? Wie beweert dat nieuwkomers zich vooral niet moeten aanpassen aan de Nederlandse samenleving? Wie roept dat vrouwenbesnijdenis gewoon een mooie culturele traditie is?

Hoe verdedigt Donner zijn Hollandse waarden? Door „gezichtsbedekkende kleding” in de openbare ruimte te verbieden. Dat zal de Nederlandse straten vast een heel ander aanzien geven.

Dat is het probleem van dit kabinet: alles loopt door elkaar. De taal van de integratienota is een mengeling van hysterie en nuchterheid. Je hebt de afgetrapte geloofsartikelen van de loony right, die de moslimhaat viert in een verbale orgie, waarin wordt afgerekend met ‘relativisme’ en ‘multikul’. Nederland kan pas Nederland zijn wanneer de kwaadaardige ideologie van de islam definitief verslagen is â€" en de multiculti-verraders van het pluche zijn verjaagd.

Dan is er het liberale pragmatisme van Stef Blok, dat stelt dat de eindeloze hulpvaardigheid van de Nederlands overheid bij integratie geen zoden aan de dijk zet en ook te veel kost. Klare taal.

En dan zijn er nog die Hollandse waarden. Daarmee bevinden we ons op het gebied van de cultuurpolitiek. Dat is meer iets voor het CDA.

Hatelijk nationalisme, de liberale afkeer van overheidsbemoeienis en een vleugje gemeenschapsdenken; deze integratienota is geen keerpunt, het is een symptoom van verwarring.

In een open brief aan prinses Máxima schreef de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher dat hij zou willen leven in een samenleving waarin iemands achtergrond weer precies dat was: zijn achtergrond. Dat is een fraai refrein. Maar wil je een einde maken aan die obsessie met achtergrond, dan heb je ook een gedeelde voorgrond nodig. Noem dat Nederlanderschap.

Het debat moet niet gaan over multikul vs Nederlandse waarden. Het debat moet gaan over wat die Nederlandse waarden eigenlijk zijn â€" in deze tijd, in deze samenleving.


Bas Heijne » Hollandse waarden :: nrc.nl
__________________

.zw.n

Christenzionistischerechtse kabinet geeft toe dat assimilatie bedoelt is voor moslims

--------------------------------------------------------------------------------

Donner blijft bij omstreden uitspraak om sharia



Kim van Keken, Ron Meerhof − 18/06/11, 02:08



Piet Hein Donner

CDA-minister Donner van Integratie houdt zijn omstreden uitspraken uit 2006 over de mogelijkheid van invoering van islamitische rechtspraak in Nederland overeind. Die zijn volgens hem niet strijdig met de deze week openbaar gemaakte nieuwe visie van het kabinet op de integratie.
Donner, destijds minister van Justitie, zei in 2006 in een interview met Vrij Nederland: 'Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?' Hij noemde dat 'de essentie van democratie'. Donner noemde verder de reactie van veel mensen op de komst van de islam 'extreem' en zei een nieuwe, islamitische zuil met open armen te zullen ontvangen.

Die uitspraken werden opgevat als een steunbetuiging aan de multiculturele samenleving en veroorzaakten commotie. Toenmalig zelfstandig Kamerlid Geert Wilders vroeg zich in schriftelijke vragen af of Donner 'deze uitspraak bij volledig bewustzijn heeft gedaan' en dreigde met een motie van wantrouwen.

Veel kritiek
Ook in zijn eigen CDA oogstte Donner veel kritiek. Toenmalig fractieleider Maxime Verhagen had juist gezegd bang te zijn voor de invoering van de sharia. Het Wetenschappelijk Instituut van het CDA had al eerder afscheid genomen van multiculturaliteit als ideaal en zich uitgesproken voor het model van één, Nederlandse, Leitkultur.

In de huidige integratievisie van het kabinet spreekt nu ook Donner zich daarvoor uit. Zo schrijft hij: 'De grondtonen die het maatschappelijk leven in Nederland bepalen, zijn historisch gevormd en vormen herkenningspunten die veel Nederlanders delen en die niet opgegeven kunne worden.' En: 'Bij alle maatschappelijke verandering en culturele ontwikkeling die er onmiskenbaar ook is, berust de samenleving op een fundamentele continuïteit van waarden, opvattingen, instituties en gewoonten die de leidende cultuur vormen.'

Andere discussie
Donner houdt vol dat deze visie en zijn uitspraken van destijds niet strijdig zijn. 'Dat was een heel andere discussie. Het ging er alleen om hoe de Grondwet werkte. Als tweederde de sharia wil, dan kan dat. Lees de Grondwet er maar op na. Deze nota gaat er juist over hoe we voorkomen dat die situatie ontstaat.'

De PVV toont zich tevreden. Vooral over de passage die een einde maakt aan het 'relativisme dat besloten ligt in de multiculturele samenleving'. Het Kamerlid Joram van Klaveren: 'Heel centraal staat de Nederlandse samenleving. Dat soort geluiden heb ik eerder echt niet gehoord.'

Boerkaverbod
Hij ziet de PVV-agenda duidelijk terug in de integratienota van Donner. 'Zoals het intrekken van de verblijfsvergunning als iemand niet slaagt voor het inburgeringsexamen en het zelf betalen van de cursus.' Hij is ervan overtuigd dat het boerkaverbod nu wel wordt ingevoerd.

Een groot verschil: de PVV ziet de islam als ideologie, het kabinet als godsdienst. 'Dat is ook een belangrijke reden dat we gedogen en niet in het kabinet zitten', aldus de PVV'er.

Donner blijft bij omstreden uitspraak om sharia - Politiek - VK
__________________

Amando

Ik geef ze groot gelijk. Wij moeten een keer onze verantwoordelijkheid nemen. Wat een trieste vergelijking maak jij? Als Nederland daadwerkelijk 'fascistisch' was dan hadden ze jou met je hele familie op de boot gezet (in het gunstigste geval).
Nederland is realistisch. Prutsers hebben ze niets aan. Dan liever hoogopgeleide jongeren uit India ofzo. Of hardwerkende Polen.

Waarom moet jij als burger het inburgeringsexamen van Hassan betalen? Omdat Hassan niet kan betalen?

Hij KIEST ervoor om te trouwen uit Marokko.

.zw.n

Citaat van: Amando op 18/06/2011 om 15:59:29
Ik geef ze groot gelijk. Wij moeten een keer onze verantwoordelijkheid nemen. Wat een trieste vergelijking maak jij? Als Nederland daadwerkelijk 'fascistisch' was dan hadden ze jou met je hele familie op de boot gezet (in het gunstigste geval).
Nederland is realistisch. Prutsers hebben ze niets aan. Dan liever hoogopgeleide jongeren uit India ofzo. Of hardwerkende Polen.

Waarom moet jij als burger het inburgeringsexamen van Hassan betalen? Omdat Hassan niet kan betalen?

Hij KIEST ervoor om te trouwen uit Marokko.
Het is voor me niet verassend dat je sympathie voor moderne fascisten hebt.
Marokkanen die kiezen om te trouwen uit Marokko moesten al jaren zelf het inburgeringsexamen in eigen land betalen en halen voordat ze hier komen. Zelfs als ze inburgerinsexamen hebben gehaald worden niet toegelaten. 




Regering vind de islam duidelijk een problematische godsdienst zaterdag 18 juni 2011 19:49   
Wat zegt de nota over Islam en de integratie van moslims? Dit was immers de reden waarom de PVV niet mee kon doen in het kabinet. De conclusie is dat Wilders op punten gedeeltelijk gelijk krijgt van Minister Donner.

Dat zegt PB in Publiekrecht & Politiek, een groepsblog dat zich tot doel stelt met een juridische blik commentaar te geven op de politieke actualiteit.

Hoewel nergens in de nota de islam als probleem wordt bestempeld is het niettemin veelzeggend, zegt de jurist, dat er wel over de islam als ‘ervaren’ probleem wordt gesproken. ‘Nergens in de nota wordt gesproken over Hindu’s, Joden, of christenen, maar wel over moslims en de Islam. Dat op zich is al een erkenning van de hoofdstelling van Wilders: ‘er is iets mis met de Islam’. De nota noemt ‘ontwikkelingen in de Islamitische wereld’ ‘een bijzonder aspect van de hedendaagse integratieproblematiek’, omdat het wantrouwen bij Nederlanders opwekt over de Islam en moslims.



Daarom wordt dus door het kabinet speciaal beleid ontwikkeld ten aanzien van islam:

“(De Godsdienstvrijheid) omvat alle godsdiensten en overtuigingen; ook de islam. Dat laat onverlet dat het kabinet zich bewust is van het feit dat de islam, welke als geloof van veel immigranten in korte tijd tot één van de omvangrijker religies in Nederland is geworden, bij delen van de bevolking zorgen oproept vanwege andere tradities, opvattingen en de associatie met geweld en radicalisme elders in de wereld alsook in Nederland. De verworvenheden van een democratische rechtsstaat zouden in hun ogen onder druk kunnen komen te staan. Het kabinet onderkent het bestaan van die zorgen en ziet het als taak om die waar mogelijk weg te nemen omdat zij samenhang in de samenleving bedreigt; maar niet door miskenning van de godsdienstvrijheid jegens de islam of principieel wantrouwen jegens die godsdienst. De godsdienstvrijheid mag echter geen bescherming bieden tegen radicalisering en gedrag dat antidemocratisch is of fundamenteel in strijd met de grondslagen van de Nederlandse samenleving. Ook de moslimgemeenschap zelf en voorgangers van de islam hebben daarin een taak door duidelijk te maken dat radicalisering en anti integratieve en antidemocratische uitingen niet inherent zijn aan de islam (blijkbaar hebben ze dat nog niet gedaan!) mede door daar afstand van te nemen. De democratische rechtsstaat is en blijft het enige uitgangspunt voor de Nederlandse samenleving.”

Dit laatste citaat, zegt Publiekrecht & Politiek, is een grote handreiking naar de aanhangers van de heer Wilders. ‘Het kabinet erkent dat aanhangers van de islam mogelijk de godsdienstvrijheid gebruiken om plannen te ondernemen die de rechtsstaat ondermijnen. Het kabinet gaat die grenzen handhaven en vragen van islamitische organisaties dit te ondersteunen. De eerste maatregel is het boerkaverbod, maar wie weet welke maatregelen nog volgen…. Een ding is zeker, deze nota is niet de laatste…’.

Bron: Krapuul.nl

.zw.n

Zoon Robert F. Kennedy: Wilders is racist

Robert F. Kennedy jr. beschuldigt PVV-leider Geert Wilders van racisme. 'De hele wereld weet dat hij een racist is', zegt de zoon van de vermoorde Amerikaanse presidentskandidaat Robert F. Kennedy sr. morgen in het tv-programma Altijd Wat.

Kennedy jr., jurist en milieuactivist, was in Nederland voor de openluchttentoonstelling Cool Globes. Hij verwijt Wilders angst te zaaien. 'Elk land, net als elk individu, heeft een donkere en een lichtere kant. En het makkelijkste voor meneer Wilders is om in te spelen op ons egoïsme, onze hebzucht, onze xenofobie, onze vooroordelen, op de benepenheid in ons allen. Op de haat.'

Volgens Kennedy is het veel moeilijker, zoals zijn vader deed, om mensen overtuigen om hun eigenbelang opzij te zetten.

Reactie Wilders
'Het is natuurlijk aperte onzin en kwalijk', stelt Wilders in een reactie. 'Ik vind racisme net zo verwerpelijk als ieder ander met gezond verstand. Kennedy jr. is óf slecht geïnformeerd óf weet niet wat hij zegt. Jammer.' (

ANP/Redactie) 16/06/11 15u37

Bron: ad.nl

Amando

Beste zw.n,

Ik heb nergens gezegd dat ik Wilders geen racist vind. Dat is hij zeker. Zijn aanvallen op de Islam zijn niet alleen verwerpelijk, maar ook onjuist.

Dat neemt niet weg dat sommige 'moslims' onder ons zelf de grootste racisten zijn

argaz

en op wat de assimilatiepolitiek marokkaanse jegens de amazigh is gebaseerd?

hij er niet meer fascistisch dan de Marokkaanse stand!

.zw.n

Citaat van: argaz op 19/06/2011 om 11:13:52
en op wat de assimilatiepolitiek marokkaanse jegens de amazigh is gebaseerd?

hij er niet meer fascistisch dan de Marokkaanse stand!
Het maakt hem niet minder racist.
BAGATELESEREN is een kunst.

.zw.n

Citaat van: Amando op 18/06/2011 om 20:59:59
Beste zw.n,

Ik heb nergens gezegd dat ik Wilders geen racist vind. Dat is hij zeker. Zijn aanvallen op de Islam zijn niet alleen verwerpelijk, maar ook onjuist.

Dat neemt niet weg dat sommige 'moslims' onder ons zelf de grootste racisten zijn
Je staat acheter zijn fascistische beleid (lees je vorige bericht).
Die moslims van ons hebben geen mazht om een beleid te maken om mij te dwingen t assimileren. Deze ARGUMENT is niets dan een poging tot BAGATELLISEREN

Amando

Citaat van: .zw.n op 19/06/2011 om 13:28:13
Je staat acheter zijn fascistische beleid (lees je vorige bericht).
Die moslims van ons hebben geen mazht om een beleid te maken om mij te dwingen t assimileren. Deze ARGUMENT is niets dan een poging tot BAGATELLISEREN


Het is niet zijn beleid maar die van het kabinet. Waar ben je precies tegen dan? Ik vind dit een slecht kabinet, maar mensen hun eigen inburgering laten betalen is helemaal niets mis mee. Ik wil niet meebetalen aan een importbruid.

argaz

Citaat van: .zw.n op 19/06/2011 om 13:24:49
Het maakt hem niet minder racist.
BAGATELESEREN is een kunst.
ik heb nog niet Nederland afgeslacht van de Riffijnen gezien, terwijl marokko aan de besmeurde handen van Riffijnen bloed!

Amando

Citaat van: argaz op 19/06/2011 om 15:57:47
ik heb nog niet Nederland afgeslacht van de Riffijnen gezien, terwijl marokko aan de besmeurde handen van Riffijnen bloed!

Er zijn genoeg Riffijnen - afkomstig uit veelal laagopgeleide families - die een goede positie hebben op de arbeidsmarkt. Dat hebben ze met hun eigen harde werk bereikt, maar ze zijn Nederland wel dankbaar voor de kans tot het zichzelf ontplooien. In Nederland kan elke jongere - ongeacht dikte portemonnee van papa -  studeren en verder komen. Ik snap dan ook niet wat het probleem is van izwan, maar misschien kan hij ons nader toelichten.


.zw.n

Citaat van: Amando op 19/06/2011 om 20:00:39
Ik snap dan ook niet wat het probleem is van izwan, maar misschien kan hij ons nader toelichten.


Je doet alsof je neus bloedt.
Ik zal je een poging doen om je uit te leggen wat het probleem van izwan is.

.zw.n

Citaat van: Amando op 18/06/2011 om 15:59:29
Ik geef ze groot gelijk. Wij moeten een keer onze verantwoordelijkheid nemen. Wat een trieste vergelijking maak jij? Als Nederland daadwerkelijk 'fascistisch' was dan hadden ze jou met je hele familie op de boot gezet (in het gunstigste geval).

De fascisten suggereren net als jij contuni dat Marokkanen geen eigen verantwoordelijkheid nemen (in dit geval worden  marokkkanen als een groep gezien en benaderd.
Op dit moment kunnen de fascisten marokkanen niet als een groep uitzeten want het zal economische en politiek gevolg hebben voor Nederland.

.zw.n

Citaat van: Amando op 18/06/2011 om 15:59:29

Nederland is realistisch. Prutsers hebben ze niets aan. Dan liever hoogopgeleide jongeren uit India ofzo. Of hardwerkende Polen.

Waarom moet jij als burger het inburgeringsexamen van Hassan betalen? Omdat Hassan niet kan betalen?

Hij KIEST ervoor om te trouwen uit Marokko.
Je suggereert dat marokkanen geen hardwerken zijn en dat ze laagopgeleid zijn (groepsbenadering/racistische streotypen).
Hassan wil geen inburgeringexamen. Hassan wil geaccepteerd worden zoals hij is want Hassan is een onderdeel van deze samenleving. Zijn aanwezigheid in Nederland is vanaf de jaren zestig.
Hassan heeft recht om te trouwen met wie hij wil net als de blond holander. Hassan mag gebruikt zijn recht en doet niets verkeerd.