marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

Aagrib (Gast)

Hallo Ithran,

Dit komt ienderdaad bekend voor en geld voor zowel jongens en meisjes, deze zogenaamde Mocro's hebben ze net ietsje teveel aangepast waardoor ze hun afkomst verloochenen. Als over discriminatie praat, dan heeft het geen zin om met zo iemand te praten want hij gaat je duidelijk maken, dat de schuld alleen bij de Marokkanen ligt, en veelal weten deze mensen ook heel weinig van de Marokkaanse gewoontes, ze hebben die van Nederland overgenomen, maar inderdaad ze worden keihard uitgelachen door de Nederlanders en door de Mocros's worden ze als schande gezien.

Ik vraag me af als zo iemand gaat trouwen en kinderen krijgt hoe het dan met die kinderen zal aflopen.

En over die trein, dat is zwaar overdereven door de kranten, ze hadden het in eerste instantie over 150 amsterdammers en nog er even bij gezet, dat de meerderheid marokkaans was, die cijfers kun je natuurlijk op verschillende manieren uitlgegen, wat zelfs zo kan zijn, dat de marokkanen de minderheid zijn.

Ik had zelfs een bericht op deze site van iemand gelezen die getuige was en zag slechts 3 marokkanen afvoeren, natuurlijk is dit voor deze 3 niet goed te praten.

We moeten ons gewoon niets aantrekken van de kranten, wij weten wel beter toch, ik maak me niet druk om dit soort dingen, over een tijdje zullen ze wel een andere groep nemen.

He we wijken af van dit onderwerp, ach een keertje mag wel.

Groetjes.

Gert

Beste Aagrib,

Je bent een 'meester' in het verdraaien van de werklijkheid, alleen val je nogal eens door de mand....
Zoals nu; als zij hun gedrag zo goed zouden hebben 'aangepast', begrijp ik niet waarom diegenen waaraan zij zich zouden hebben 'aangepast' er zo'n probleem mee hebben, met dat gedrag.
Je probeert het nu doen voorkomen als of dat banale gedrag dus afkomstig is vanuit de nederlandse cultuur?
Of kunnen marokkanen niet omgaan met die cultuur?
Maar misschien kun je dat nog uitleggen, aldus 'op waarheid berustend"?
Volgens mij staat er op de vorige pagina ook nog een 'kwestie' open, die op een oplossing wacht....

anwar

hoi gert,

Ik denk dat Aagrib hier een van de eerlijkste en goede reacties hier achterlaat. Hij zegt gewoon waar het op staat.

de groeten,

Gert

Beste Anwar,

Ik heb juist zo mijn twijfels over de eerlijkheid en de goede bedoelingen van  Aagrib.

Citeerhoi gert, Ik denk dat Aagrib hier een van de eerlijkste en goede reacties hier achterlaat. Hij zegt gewoon waar het op staat. de groeten,

Lees dit en de berichten daarna op de vorige pagina maar eens door...

CiteerBeste fosychar, Als je niet blind van de woede was, dan had je gelezen dat die opmerkingen van dat jij de Nederlandse cultuur hebt overgenommen niet van mij komt maar van "Gert" onze Nederlandse landgenoot.

Dus dit zijn niet mijn woorden al vindt ik in het algemeen, dat sommige Marokkaanse meisjes die ontspoord zijn sporen vertonen dat zei de Nederlandse cultuur hebben overgenommen, omdat ze het steeds proberen goed te praten en daar hoef je bij de Marokkanen niet mee te komen.

Deze meisjes zijn een schande voor ons Marokkanen voor zowel de jongens als de meisjes die wel goed bezig zijn en hoe je ook maar probeert goed te praten je zult het altijd verliezen, je kan geen begrip krijgen, natuurlijk wel van de Nederlanders (omdat dit gewoon bij hun is) en sommig Marokkanen, maar dit is een zeldzaam precentage. Groet.

Ik noem niemand graag een leugenaar en intrigant, maar hier is de verleiding wel heel erg groot.

Groeten, Gert.

anwar

Beste Gert,

Ik heb het nogmaals gelezen en ik heb helaas alleen maar de waarheid gelezen.

de groeten,

Gert

Ik heb de dicussielijn nog even door gelopen en het is mij duidelijk geworden wat jullie verhoudingen zijn en de bedoeling van jullie twee; Anwar (diegene die deze topic heeft geopend) en Agrib (zijn handlanger). De bedoeling van je stelling ligt al vast in het begin van de lijn;
Citaat van Anwar:
CiteerBedankt voor jullie reacties.

Ik heb verschillende meningen gelezen. Ik geef eigenlijk iedereen gelijk. Waarom? Nou, omdat een mening geen feit is. En het feit is dat veel(dus niet allemaal) marokkaanse meisjes echt de verkeerde kant op gaan.

Op zich is dat óók een mening én dus géén feit in je eigen woorden. Het is namelijk jouw mening, en die stond al vast voordat je de lijn opende. Dus is er geen sparke van en discussie, jij wilde alleen een mededeling doen. Wat betreft de 'samenwerking' tussen jouw en Agrib het volgende; het zou mij niet verbazen als je onder twee nicks hier de boel een beetje loopt te stangen.

Gelet op het volgende citaat:

CiteerAzul aith mhand u-yihya,

Dit kan bij mij echt niet in wat jij verteld, zoals ik je al verteld hebt, meisjes die te veel vrijheid hebben gebruiken dit als excuuses voor hun daden.

Wat ik uit jou verhaal ook opmaak is dus geef de meisjes en jongens maar de volledige vrijheid.

Dan zijn we helemaal ver weg, want dan word het een zooitje, alles heeft zijn grenzen, zo zijn er grenzen vanuit het geloof en cultuur zoals ook een land grenzen heeft. En de mens heeft ook grenzen, dus deze therorie wat jij aanhaalt zal alleen maar averechts werken, dus als een meisje rook, uitgaat, vriendjes heeft, opvalledde kleren draagt, dan wil jij dus dit met goedkeuring van de ouders.

God heeft ons gezegd, dat alles we monkaar zien, dat we die moeten bestrijden, niet stimuleren, en dat is precies wat jij bedoelt stimuleren van de monkaar, sorry hoor, daar heb ik geen enkle begrip voor.

Groetjes.

Er zijn inderdaad grenzen, en ook zaken die 'wij' beschouwen als wat jullie 'monkaar' noemen dienen bestreden te worden. Dat betekend dus dat er een groot probleem ligt tussen ons.

Daarom begrijp ik ook dat jij de WAARHEID in de teksten van Agrib gevonden hebt. Jouw 'waarheid' is niet mijn waarheid.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben.

ChebBilal

nonsense iedereen zal op een gegeven moment naar zijn roots gaan zoeken.

anwar

he Gert,

Je lult gewoon uit je nek. sukkeltje
Je denkt dat je het altijd beter weet dan een ander.

Numi

goh heren,
jullie bewijzen wel even
bij de verkeerde thread
dat jullie overdrijven,
er is ook een thread
genaamd:
"Marokkaanse mannen overdrijven",
dus.......,

groetjes van fatima

temsament

Voor de herkauwende ze3rma heropvoedende Gert,

Ik heb er een beetje genoeg van dat je alles herkauwt en jouw mening bij bepaalde mensen de strot wilt induwen. Geef je mening en gun een ander de ruimte voor discussie, ookal heb je misschien goede bedoelingen. laat mensen zelf denken. doordat je overal zoooo bovenop zit, zullen sommige niet meer reageren en wat heb je dan bereikt??

mentaliteitskwesties liggen heel gevoelig en die verander je bij een amazigh zeker niet door jouw manier wat lijkt op heropvoeding.

Gert

Als er leugens verteld worden zal ik er zeker bovenop blijven zitten. Vooral als die leugens over mij gaan.

temsamaan

Salaam,
Dit is de eerste maal dit ik hier op deze forum mijn mening kom geven:
ik vind dat de Marokkaanse meiden niet overdrijven: ik kom wel van België, maar daar zal het ongeveer wel hetzelfde zijn waarschijnlijk. De meisjes waarover we spreken, zijn meestal nog pubers, die niet met hun vrijheid kunnen omgaan. Wij kunnen ze er alleen op attent maken dat ze verkeerd bezig zijn en de ouders zouden hierop moeten reageren. Maar dit geldt ook voor de Marokkaanse jongens.

anwar

beste temsamaan,

Wij hebben het niet over pubers. En trouwens wat versta je onder het woord pubers.

de groeten,

nissrine (Gast)

Salaam
Wat wordt er hier verstaan onder "overdrijven", want dat komt nog niet duidelijk naar voren....Verder vind ik het erg ironisch dat marokkaanse jongens de meisjes verwijten dat ze hun vrijheid misbruiken....Hoe bedoel je "de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet". Met andere woorden, jongens stop nou toch eens met overdrijven, generaliseren en bekritiseren en verbeter eerst al je eigen tekortkomingen, voordat je met je vinger naar anderen gaat staan wijzen.

anwar

hoi nisrine,

ik geef je wel gelijk maar eigenlijk ook weer niet. En trouwens je komt uit brabant he? hahaaha.

heb ik gelijk of niet?

groeten anwar,