marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

fosychar (Gast)

"meskiena a fosychar"

Je hoeft me niet zielig te vinden, Anwar. Ik kan prima voor me zelf zorgen. Zorg maar zelf dat je niet zielig gevonden wordt. Kom je bij mij namelijk wel over.

_AMAZIGH_

Azul Fosy,

Fosy soms vormen we een beeld van de ander of we dat willen of niet. Het gebeurt automatisch. Maar schijn kan bedriegen. het hoeft niet altijd zo te zijn, als men aanvankelijk dacht.;)

Tannemirt
   3E

ps: don't hate me haha

anwar

fosychar,

je bent wel koppig en bij de hand joh.

meskiena,

de groeten,

fosychar (Gast)

AMAZIGH,

Waarom zou ik je haten?????????

Je kunt wel een beeld van iemand hebben, maar dan moet je in je achterhoofd hebben dat het maar een beeld is en geen realiteit.

anwar

Beste fosychar,

maar mij haat je wel he. Ik kan het begrijpen hoor. haahahaha, Dat zijn nog meer meiden. nadat ik deze stelling geopend heb.

de groeten,

fosychar (Gast)

Anwar, ik haat je niet, maar wel je denkwijze.

_AMAZIGH_

Azul Fosy,

Ik zit maar te dollen. Je maakte deze opmerking:

<<Waar ik wel een hekel aan heb, zijn mensen die een oordeel over mij hebben, terwijl ze mij totaal niet kennen>>

Toevallig vertelde ik je daarnet dat ik ook een beeld had van jou (die nergens op gebasseerd was). Dat bedoelde ik met don't hate me, heb geen hekel aan me :)

tqadighem a sister

Numi

Salaam Fosychar,

trek je maar niets aan van die jongens,
want msekien, ze hebben niet eens in de gaten dat ze telkens maar weer tegenstrijdige opmerkingen maken,
netals diegene die deze topic is begonnen, ik hoef geen naam te noemen neem ik aan (hè anwar),
mensen gaan ons komen vertellen dat de meiden die ze in de cafe's en disco's tegenkomen o zo slecht zijn,
alsof hun zo goed zijn,
dat wij moslimzusters ons daar niet mogen vertonen betekent niet dat jullie moslimbroeders je daar wel mogen vertonen,
sorry maar hoor,
maar begin eerst bij jezelf en dan bij anderen!
en anders ben je gewoon de grootste hypocriet die er is,
en dan heb ik het tegen alle jongens!!

diegenen die commentaar wil geven hierop doet maar,
maar kom niet met de bekende smoes aanlopen
"van we hebben het nu alleen over de meiden",
want als we het over de jongens willen gaan houden dan krijgen we te horen dit is een wraakactie van de dames,
maar jullie vergeten dat je je bij God met geen enkele smoes kan verdedigen!!!
dus jongens kom op ,:-(:-(
begin niet over slechte meiden,
terwijl je zelf ook gezellig in die disco aan het dansen bent!

de groeten van fatima

;)

Aagrib (Gast)

Beste fosychar,

Als je niet blind van de woede was, dan had je gelezen dat die opmerkingen van dat jij de Nederlandse cultuur hebt overgenommen niet van mij komt maar van "Gert" onze Nederlandse landgenoot.

Dus dit zijn niet mijn woorden al vindt ik in het algemeen, dat sommige Marokkaanse meisjes die ontspoord zijn sporen vertonen dat zei de Nederlandse cultuur hebben overgenommen, omdat ze het steeds proberen goed te praten en daar hoef je bij de Marokkanen niet mee te komen.

Deze meisjes zijn een schande voor ons Marokkanen voor zowel de jongens als de meisjes die wel goed bezig zijn en hoe je ook maar probeert goed te praten je zult het altijd verliezen, je kan geen begrip krijgen, natuurlijk wel van de Nederlanders (omdat dit gewoon bij hun is) en sommig Marokkanen, maar dit is een zeldzaam precentage.

Groet.

Gert

Aagrib,

Lees nog eens goed de teksten door. Leg mij geen woorden in de mond die ik niet gesproken heb. Misschien dat je die woorden uit één van mijn teksten hebt overgenomen, maar dan betreft het een citaat van iemand anders.

Ik heb nu geen zin het uit te zoeken, maar die woorden zijn NIET van mij afkomstig....

En mijn mening over dit hele gedoe blijft nog steeds dat een ieder voor zich moet kunnen uitmaken hoe hij of zij diens leven voor zichzelf inricht. Het maakt mij dan ook helemaal niets uit of dat gebeurt vanuit islamitisch, christelijk, marokkaans, nederlands of welk standpunt dan ook. Je zult mij dan ook niet een tekst zien plaatsen die mensen voorschrijft zich naar welke cultuur te richten. Hetgeen waar ik voor 'strijd' is de vrijheid om deze keuzes te kunnen maken. In teksten van sommige forumgasten hier meen ik wel eens te lezen dat sommige die vrijheid willen 'beknotten', jij bent, volgens mij, één van die forumgasten, zeg het me als ik mij daarin vergis.....

Groeten, Gert.

Gert

Toch maar even opgezocht van wie die tekst ook al weer afkomstig was...  :) :) :)

Citeer(Aagrib - lid - Berichten: 37 -  Re: marokkaanse meiden overdrijven. (Gepost op: 13/05/01 om 01:11:41) )

Gert,

Met alle respect, maar ik neem aan dat jij een Nederlander bent, ik vind dat jij dan moeilijk over onze cultuur en geloof kunt praten, het feit dat je Fschy al gelijk geeft, doet jou reactie al ongeloofwaardig klinken. De indruk van de uitspraken die ik van Foschy heb gekregen is, dat zij het de normaalste zaak van de wereld vind, dat jonge meisjes uitgaan tot heel laat, roken, drinken etc. Het moet kunnen het is vrijheid ook al gaat het ten kostte van je geloof en cultuur, het is logisch dat je het met haar eens bent, want bij de Nederlandse cultuur is dit heel normaal, bij ons niet. Nog een cultuur verschil, bij de Nederlanders word een meisje die maar bijdehand genoeg is op handen gedragen, ze wordt stoer gevonden, niet op haar mondje gevallen, wederom de Nederlandse cultuur zonder geloof. Bij ons is een vrouw veel waard, en geen wegwerp artikel als bij het westen, ik hoef alleen maar naar de tv te kijken of bladen, dan zie ik genoeg.

Dus Gert, bedankt voor je reactie, maar hiermee kun je echt niet bij ons aankomen, je zult wel steun vinden bij Fosych. Omdat zei zonder ze dat durft toe te geven, toch de Nederlandse Cultuur en levenswijze haar eigen heeft gemaakt.

Met vriendelijke groeten.

Begrijp je nu van wie die woorden wél waren?
Wees de volgende keer even een beetje eerlijk, wil je..

Groeten, Gert.

El Sid

Salaam,

Nadoria, ik weet niet of Marokkaanse meisje in discotheken, omdat ik er zelf niet kom. Dingen die haram zijn voor vrouwen zijn ook haram voor mannen. Roken is voor zowel vrouwen als mannen haram. Het dragen van strakke kleding idemdito. Ik vind dat je je landgenoten wel erop mag wijze dat ze verkeerd bezig zijn. Het is je plicht als moslim. Als zij hier niks mee doen, moeten ze dat zelf weten. Het is hun eigen verantwoordelijkheid, want tenslotte moet ieder voor zich spreken op de dag des oordeels. Maar je mag nooit en te nimmer mensen veroordelen. En zoals Gert al zei: iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken. En iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Zo zijn er mannen die het juist mooi vinden als een vrouw er uitziet als een barbie en andere mannen vinden het vooral belangrijk de vrouw islamitische normen en waarden heeft.
El Sid

mtiouia

he rifi ik wil even reageren op jouw bericht waarin stond het is een ziekte dus "goede"meiden pas op!! maar wat zijn in jouw ogen goede meiden?? Want de mensen zullen niet snel zeggen ik ben goed of ik ben fout. IK als marokkaans meisje vind dat iedereen voor zichzelf de keuze moet kunnen maken om zelf te bepalen met wie hij/zij om wil gaan. Ongeacht of die gene goed of slecht is. Als je goed bent dan ben je dat voor jezelf en als je slecht bent idemdito. In anderen hun ogen ben je toch slecht dus hoe je het bekijkt een ander zal altijd oordelen. And by the way" Nobody is perfect" Dat zou jij als marokkaanse jongen wel moeten weten denk ik. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt wat betreft jouw(waarschuwing) ik vind het juist goed dat je hem geplaatst hebt. Ik hoop alleen dat de marokkaanse meiden een beetje na gaan denken over waar ze mee bezig zijn. Ze zijn niet allemaal zo  maar degene die wel zo zijn. Voor deze heb ik een bericht: meiden denk aan jullie saraf(eer) want zonder deze ben je nergens!!! En tegen jouw rifi wil ik zeggen: Blijf vooral reageren want ik hoop dat je een keer doordringt tot die meiden!!! groetjes mtiouia.

anwar

marokkaanse meiden overderijven

hahahahahahhhaahahahaha

ithran

Marokkaanse jongens overdrijven ook,
ik ken er genoeg.
Dat gaat het vaak over hoogopgeleide(nou ja hoog)marokanen.
Het gaat niet eens om bier,of het neit dragen van een hoofddoek.
Deze mensen geven direkt of indirekt aan dat zij geen moslim zijn ,terwijl paps en mams dat wel zijn.
Dat komt door de invloeden van het Nederlands integratie beleid.
Bij de een werkt het wel,maar zoals iedereen heeft gelezen over die jongeren in zandvoort zijn er ook weer jongens bij wie het niet gewerkt heeft.
Men zegt in Nederland dat je vrijheid van menings uiting hebt,nou dat is dus absoluut niet zo.
Je bent ook vrij in handelen,nee er is altijd een verwachtingspatroon waaraan je moet voldoen.
En wat hebben deze jongens en meisjes gedaan, zij zijn gaan voldoen aan dit verwachtingspatroon.
Er zijn dus echt marokkanen die denken dat ze Hollander zijn.
Nou hebben deze mensen twee problemen,ze worden niet geaccepteerd door de maroc gemeenschap,en aan de andere kant worden ze keihard uitgelachen door de hollanders.
Ik ken er een die op een gegeven moment zei dat hij geen moslim is.Dit komt gewoon door het feit dat wij marokanen hem afschrikken,zei hij.
Deze jongen begrijpt dus totaal niet wat de islam betekent,maar dat kan ook niet anders,thuis spreken ze riffia,op school Nederlands,en hij kreeg een uur arabische les,en waar is een klein kind op altijd vaak te vinden?Op school.
Wat moet je nu met deze jongens en meisjes?
We hebben er twee wten te redden door gewoon met ze om te gaan en door de hele tijd te praten in onze eigen taal.
Vroeg of laat komt zo iemand toch in een is identiteitscrisis terecht.
Omdat er in nl zogenaamd niet gediscrimineerd word zijn we op school allemaal hetzelfde behandeld.
dat vind ik een kwalijke zaak,want je kunt spreken van een collectief gedrag,en een individueel gedrag spreken.
Er is een gedrag wat alle marokanen vertonen ,je kan dit discriminatie vinden of niet,maar mijn oudres hebben een heel andere achtergrond dan piet of kees z'n ouders.
Die mensen die overdrijven hebben hulp nodig.
Help ze a.u.b. dan ook.
Iedereen komt zichzelf wel tegen.