marokkaanse meiden overdrijven.

Gestart door anwar, 04/04/2002 om 04:00:22

_Knowalot

Aagrib,

weet je wat nu zo raar is, heel af en toe zeg je een zinnetje waar ik het best mee eens ben, in onze cultuur hebben we inderdaad te maken met eer en eigenwaarde, en die ben ik ook helemaal niet verloren, hoe 'modern' ik ze3ma ook ben geworden, ik denk dat we omdat we nu toch in NL wonen gewoon niet onze best moeten doen om tegen alles in te gaan wat in Holland gewoon is, sommige belangrijke echt Hollandse instituten lijken erg op de Islamitische, al wil je voorbeelden, ik geef ze wel........

Ik snap je ook best dat het zwart voor je ogen wordt als je je zus met een NL ziet lopen, maar dan hoor je ook boos te worden als ze loopt te lanterfanten met een Maroc, dat hoort toch bij ons ook niet? Of gaan we meten met twee maten?

Het gaat je goed,

gegroet

sherazade

Aagrib doe eerst eens wat aan je nederlands.
En ja agressie is de beste oplossing!!??

_Knowalot

Niet dat ik het altijd eens ben met Aagrib, maar Shera.....
we maken allemaal fouten in ons Nederlands, daar mag je een persoon niet op beoordelen........

gegroet

sherazade

Sorry hoor Knowalot we maken inderdaad allemaal weleens fouten, maar de fouten die Aagrib maakt... dat kan echt niet. Maar ach wie ben ik?

Aagrib (Gast)

Als mensen niets meer hebben in te brengen, dan gaan ze op je schrijffouten letten zoals sherazade.

sherazade, ik denk dat de boodschap is overgekomen en daar ging het mij om!!!

aith mhand u-yihya, je zegt dat sherazade geen jongen is, wat ik heb gelezen lijkt het een NL jongen.

Maar ja op het internet weet je nooit zeker wie wat is, er zijn denk ik heel veel NL’s die zich voor Maroc’s  uitgeven en het liefste als een Maroc’s meisje. Ze schrijven meestal het Nederlands foutloos.

aith mhand u-yihya, ik wil niemand wat aandoen, ik zeg alleen hoe het is.

Groetjes.

Aladin

Even voor alle duidelijkheid, Sherazade is een meisje, echter de eerste tekst is door haar vriend neergezet en....per ongeluk haar naam gebruikt. (mijn oprechte excuses aan een ieder)

Het spijt mij zeer te moeten lezen dat inderdaad agressie wederom de oplossing zou moeten zijn, het hoe en waarom de gevangenissen zo enorm vol zitten met "broeders" lijkt dan ook meteen beantwoord.
Ik keur agressie van wie dan ook af. ik leef niet volgens het boek en sta open voor andere culturen, het geloof dat de vriendin heeft respecteer ik, ik pas mij zo goed mogelijk aan, eet geen varkensvlees, respecteer de vasten periode en de daarbij geldende regels etc etc.
Het feit dat ik op deze site zit geeft ook maar weer aan dat ik me verdiep in de Marokkaanse cultuur, echter zijn er nu eenmaal zaken waar ik mij niet mee kan verenigen...o.a agressie omdat iemand om een ander geeft.
Ik durf te zeggen dat ik me meer aan "jullie"  wetten weet te houden dan menig één.
Het is toch duidelijk dat als je in een land geboren bent, daar leeft etc je je niet kunt afzonderen voor iets dat "liefde" heet?

Aagrib (Gast)

Hallo,

Gelukkig kom dit niet voor in mijn familie, dus kom ik ook niet voor deze keuze te staan, ik dank god hiervoor.

Groetjes.

fosychar (Gast)

CiteerHallo,

Gelukkig kom dit niet voor in mijn familie, dus kom ik ook niet voor deze keuze te staan, ik dank god hiervoor.

Groetjes.

wat er niet is, kan nog komen ;)

Aagrib (Gast)

fosychar,

Het is er niet en het zal nooit komen, mijn familie hecht teveel waarden aan hun geloof, cultuur en eer, dus je kan er gif op inemen dat dit echt niet zal komen, en als dat zou gebeuren (even dromen) dan zal die jongen en het meisje het weten.

Groeten.

anwar

he Aaghrib,

dat begrijpt fosychar helemaal niet. dus laat haar maar, Ik denk dat ze heel weinig van onze cultuur weet.

de groeten,

fosychar (Gast)

Citeerhe Aaghrib,

dat begrijpt fosychar helemaal niet. dus laat haar maar, Ik denk dat ze heel weinig van onze cultuur weet.

de groeten,

Zooooooo, je hebt een gevoelige snaar geraakt, Anwar. (niet dus)

ithran

Dames en heren ,zijn jullie met een persoonlijke vete bezig?
Hou alstublieft op,dit heeft totaal geen zin.
Deze discussie gaat allang niet meer over de topic zelf,dus hou a.u.b. op.

Numidya

salaam broeders en zusters

Waarom geven het zo snel op. We moeten juist elkaaar steunen. En wat eraan doen voor het straks te laat is. DE meeste meisje zijn vergeten wat hun cultuur en geloof inhoud. We leven wel in Nederland maar dat bekend niks . Ik heb ook alle vrijheid maar mij zie je ook niet in disco enz. Mijn menig Ik vind dat een meisje daar niet thuis hoor. En als we er niks meer aan doen dan is er straks niemand meer die in ALLAH geloof. Broeders en zusters doe wat aan voor het te laat is. De meeste mensen denken alleen aan vandaag en morgen. Denk eens ook een keer dat je straks hier niet meer bent. IK heb gedicht geschreven . JUliie mogen het lezen maar je moet het ook begrijpen wat ik er mee bedoel.

Zij die niet zien

Ik ken geen angst voor mensen, en alle dingen die niet baten,
Want uiteindelijk zullen we alleen deze wereld verlaten.
We zullen naar onze werken gevraagd worden,
maar weinig hebben dit in de gaten.
Ze leven als of ze nooit zullen sterven.
En beseffen niets van wat hen te wachten staat.
Ze beseffen niet dat de weg die ze bewandelen
de richting van de hel op gaat.
Zij ontkennen de waarheid en zijn blind,
en terwijl de laatste dag zich zo  nabij bevind.
DE dag waarop de schok voor hen alleen zo groot zal zijn,
Zij zullen deze dag niks anders voelen dan verdriet en pijn.
DE dag waarop alleen de goede daad waarde heeft'
en de Almachtige ieder mens geeft waarvoor hij heeft geleefd.

BRoerders en zusters begrijp je wat ik bedoel. Wees sterk en help de andere er uit te komen.
Probeer je broers en zussen op een rechte pand te zettten.

Aagrib (Gast)

Beste Numidya,

Onder andere ik en Anwar proberen een een hele tijd deze meisjes te helpen, maar het word ons niet in dank genomen.

groetjes.

aith_mhand_u-yihya

CiteerBeste Numidya,

Onder andere ik en Anwar proberen een een hele tijd deze meisjes te helpen, maar het word ons niet in dank genomen.

groetjes.

Mag ik even keihard lachen?
Op wat voor een manier dan?