Hoofdmenu

demonstratie

Gestart door matou, 17/02/2011 om 10:10:01

Botermes

#15
Citaat van: .zw.n op 21/02/2011 om 13:23:22
Ik vrees dat de revolutie in Marokko en in Algerije bloediger en langduriger zullen worden dan de revolutie in het Egypte, Tunesië en Libië.
Waarom dan ? Als je zoiets verkondigt moet je dat kunnen onderbouwen, toch? Ewa doe dan niet zo geheimzinnig ,joh, en gooi het op tafel.

buɛluz

#16
Error 404 - Not found

buɛluz

#17
Error 404 - Not found

Azidane

Citaat van: Señor Canardo Pelegro op 22/02/2011 om 22:29:48
Terwijl het hier op het forum angstvallig stil blijft omtrent de #feb20 protesten in Marokko, lijkt Senor Canardo alweer de scoop binnen te hebben gehaald. De google map #Feb20 protest in Morocco die Senor Canardo afgelopen nacht in elkaar heeft gezet lijkt door de Marokkaanse en internationale blogosfeer te zijn opgepikt. Op maar liefst 3 verschillende sites is deze video map geplaatst, te weten: http://arabrevolution.posterous.com/; http://mamfakinch.com/ en http://globalvoicesonline.org. Samen goed voor ruim 4500 views in nog geen 24 uur! Dus Senor Canardo lijkt dan toch degene te worden/zijn, die de #feb20 opstanden in Marokko op de kaart zal gaan zetten. Letterlijk.

Het is wel belangrijk om erbij te zetten dat ik dankbaar gebruik heb gemaakt van veel input die ik heb gekregen van bijvoorbeeld andere bloggers zoals larbi.org. En het is ook deze input, die ik continu nodig heb als ik de google map up-to-date wil houden. Vandaar ook bij deze mijn vriendelijk verzoek: Ken jij daarom nog youtube filmpjes, die nog niet op mijn kaart staan, maar die er volgens jou eigenlijk wel op horen, laat het mij ff weten. Laat het mij ook weten als je bijvoorbeeld ook een fout ontdekt op de kaart: bijvoorbeeld als ik een video bij een verkeerde plaats heb gezet. Dit kun je mij laten weten via pm of laat een bericht achter op senorcanardo.wordpress.com. En hopelijk kunnen we met dit simpele google programma'tje - en een hoop ctrl+c en ctrl+v van youtube - helpen de #feb20 protesten van afgelopen zondag - en de onderliggende sociale kwesties, die daaraan voorafgaan - een groter publiek te bereiken.

En natuurlijk hoopt Senor Canardo uiteraard ook de 100.000 views te halen, vóórdat de koning alsnog besluit de Fassi's en Fihri's de laan uit te sturen, dus aub. #twitter het en/of Facebook het door als het kan.


Ps. Btw. Marokko.nl heeft mijn topic over deze google map vanochtend een half uur ofso na verschijnen zonder reden van opgaaf verwijderd. Blijkbaar waren ze not amused about my google video mapping en konden ze blijkbaar nix anders doen dan de censureer-knop indrukken.

Zoals gewoonlijk weer goed werk kameraad Canardo :)

Probleem van de Marokkaanse protesten is dat ze weinig aandacht krijgen in de media door de onverwachte gebeurtenissen in Libie. Wat ook een rol speelt is dat de protesten in Marokko niet echt indrukwekkend zijn, het is allemaal veel te versnipperd gebleken en de opkomst van 1% is erg magertjes. Het was ook allemaal veel te soft, de protesten waren niet echt tegen het regime en haar systeem gericht, maar meer tegen hun poppetjes (ministers) met hun corruptie, vriendjespolitiek enz.

In Hoceima, Nador, en Atlas (met name Sefrou) was de opkomst uiteraard wat hoger en de sfeer ook wat grimmiger, maar als er echt iets moet gebeuren dan hebben we gewoon de massa van Casa, Fes en Tanger nodig.

Al met al is het niet slecht voor een eerste poging, wellicht zal de volgende demonstratie beter slagen.

Overigens hoef je niet te rekenen op bijval van Marokko.nl, die site wordt gerund door Marokkaans Arabische nationalisten uit Kenitra.

abrid

Citaat van: Azidane op 23/02/2011 om 10:54:41
Zoals gewoonlijk weer goed werk kameraad Canardo :)

Probleem van de Marokkaanse protesten is dat ze weinig aandacht krijgen in de media door de onverwachte gebeurtenissen in Libie. Wat ook een rol speelt is dat de protesten in Marokko niet echt indrukwekkend zijn, het is allemaal veel te versnipperd gebleken en de opkomst van 1% is erg magertjes. Het was ook allemaal veel te soft, de protesten waren niet echt tegen het regime en haar systeem gericht, maar meer tegen hun poppetjes (ministers) met hun corruptie, vriendjespolitiek enz.

In Hoceima, Nador, en Atlas (met name Sefrou) was de opkomst uiteraard wat hoger en de sfeer ook wat grimmiger, maar als er echt iets moet gebeuren dan hebben we gewoon de massa van Casa, Fes en Tanger nodig.

Al met al is het niet slecht voor een eerste poging, wellicht zal de volgende demonstratie beter slagen.

Overigens hoef je niet te rekenen op bijval van Marokko.nl, die site wordt gerund door Marokkaans Arabische nationalisten uit Kenitra.

Señor, goed werk! Respect!

Ik denk dat Marokko pas media aandacht krijgt als Khaddafi is afgezet of dat ze afstevenen op een burgeroorlog. Verder ben ik het wel eens met de analyse van Azidane.

Wat klopt er van de geruchten dat Istiqlali's mensen hebben betaald om de demontsratie in Lhusima uit de hand te laten lopen?

.zw.n

Bedankt Senor voor deze inzet.
Azidan, je hebt goed analyse geschrijven. Ik wil alleen erbij toevoegen dat de gesubsideerd organisatie proberen alles aan te doen om deze beweging andere wending te geven.
Mijn hoop is gericht op tanger en titawin.
verder, Marokko heeft veel journalisten in het buitenland om zijn propaganda te verspreiden en de werkelijkheid te verdoezelen.
http://www.maroc.nl/forums/buitenland/324132-marokko-wil-buitenlandse-journalisten-aan-zich-binden.html

Memma

Nice job Canardo!

Ik heb hier en daar gehoord dat er dit weekend weer demonstraties zullen worden gehouden, weet niet of het klopt maar hoop in elk geval dat meer mensen er op af zullen komen. Ik moet hierbij ook zeggen dat ik het best moeilijk vind om enigszins een beeld van de heersende sentimenten rondom de protesten van 20 februari te vormen. Op internet wemelt het van de cybermakhzenisten die onder meer door minister Belkhayat op zijn FB-pagina werden opgeroepen om overal op het net de gebruikelijke propaganda zoveel mogelijk te verspreiden. Zoals we allemaal weten zijn de protesten volgens hen niet meer dan een Spaans-Algerijns-Polisario complot dat erop is gericht om in ons geliefde, stabiele vaderland chaos te verspreiden. Kortom de bekende riedel. De rellen die na de protesten uitbraken (door wellicht makhzenbaltagiya?) waren uiteraard koren op het molen voor deze mensen en zullen ongetwijfeld de negatieve sentimenten hebben versterkt. Desalniettemin ben ik benieuwd wat het wordt en hoop ik van harte dat meer ontevreden Marokkanen in elk geval over hun angst heen stappen om hun stem te laten horen.

Memma

Citaat van: Señor Canardo Pelegro op 22/02/2011 om 01:11:37
Kritiek koning Marokko op protesten

De Marokkaanse koning heeft voor het eerst gereageerd op de protesten van gisteren in zijn land. Koning Mohammed VI zei dat hij niet zal "buigen voor demagogie". Hij zei ook dat hervormingen alleen kans van slagen hebben als er sprake is van geleidelijke duurzame ontwikkelingen op sociaal en economisch gebied. Gisteren gingen duizende Marokkanen de straat op om te protesteren tegen de armoede en corruptie en voor hervormingen. De demonstranten eisen niet het vertrek van de koning, maar ze willen wel dat hij minder macht krijgt.


M6 doet hier nogal chiki hoor! Maar wel weer lekker vaag as usual met zijn Arabische langue de bois. Soms verlang ik toch echt naar de tijd van H2 die er niet voor schroomde zijn onderdanen direct in het darija a la n3al mouk aan te spreken. Het maakt het voor veel Marokkanen toch makkelijker om een partij te kiezen!

buɛluz

#23
Error 404 - Not found

.zw.n

Citaat van: Señor Canardo Pelegro op 25/02/2011 om 01:24:56
Ook als je nog nieuwe video's hebt of op of aanmerkingen laat het mij weten. Deze mensen en degenen, die dat al hebben gedaan wil ik graag bedanken en bij deze nog wat nieuwe beelden uit de plek in Marokko waar naar het schijnt de hoogste opkomst was afgelopen zondag. The place to be: Imzouren. ......>

http://mamfakinch.com/feb20-video-imzouren-le-peuple-veut-mettre-fi 
Eergisteren is een man uit Sefrou gestorven die  tijdens de demonstratie van afgelopen weekend was gewond geraakt.

Mister1979

Als het Marokkaanse regime nu niet komt met echte hervormingen dan zal er over een paar jaar een ander regime aan de macht zijn..

Mensen die worden opgepakt tijdens de demonstraties krijgen 10 a 20 jaar cel!


Mister1979

Ze willen zaterdag en zondag weer gaan protesteren...


buɛluz

#27
Error 404 - Not found

3ich

Ik vraag me serieus af, of het wel verstandig is dat we die protesten steunen. En wie er nou eigenlijk echt achter de zogenaamde revolutie zitten in het midden-oosten en noord-afrika.

Ik denk dat de peak olie en de duivelse multinationals (rockeffelers, rotschilds, illuminati) hier achter zitten. Die conclusie werd door deze 50min durende filmpje bevestigd.

Ik zou zeggen neem die 50 min de tijd. En kijk en vorm je eigen mening hier over. Helaas word er op de dagelijkse nieuws niet over de steeds schaardere olie voorraad gepraat.

http://video.google.nl/videoplay?docid=5357867570699456785#

3ich

@ Señor Canardo, ik ben heel benieuwd naar jou mening hier over.