HANNIBAL

Gestart door ATEBANDE, 31/10/2003 om 10:57:15

Ariaz

Ik geloof niet dat hannibal een amazigh is, hebben jullie geen bewijzen, want uit de geschiedenis blijkt dat Hannibal een Phenicier is , en pheniciers zijn eigenlijk Arabieren

Ariaz

CiteerHannibal was een generaal van een Multiculturele LEGER.

Hij had de volgende volkeren in dienst;

Helveten (zwitserse kelten)
Liguriers
Iberiers
Numidiers
Maurii/Moren

en wat is het verschil tussen een moor en een numidier????

Ik dacht dat Numidiers en Moren hetzelfde waren

ifiS

Citeeren wat is het verschil tussen een moor en een numidier????

Thawmat wat zeg je nou?????

Zian

CiteerIk geloof niet dat hannibal een amazigh is, hebben jullie geen bewijzen, want uit de geschiedenis blijkt dat Hannibal een Phenicier is , en pheniciers zijn eigenlijk Arabieren
Ik heb net een Email hierover aan een historicus gestuurd. Mocht ik een antwoord krijgen zal ik het hier posten.

Citeeren wat is het verschil tussen een moor en een numidier????

Ik heb het ook op het internet gevonden. De link heb ik niet meer.

De tekst die ik gevonden heb was ‘Spanje was bezette door de Moren, de meerderheid van hen waren berbers, maar er waren ook Arabieren’.

Ariaz

ik dacht dat moren de latere numidiers waren, weten jullie waarom ik dit zeg, gewoon omdat de arabieren allemaal zeggen dat de Moren Arabieren zijn, wat niet waar is, de Moren zijn Pure Imazighen, evenals de Saracenen, ik probeer iets recht te zetten,

Zian

Dit is het antwoord die ik gekregen heb van een docent geschiedenis.

Bedankt voor je vraag, maar ik ben geen deskundige op dit gebied.
Hannibal was een Phoenicier, in de Bijbel bekend als het volk van de Filistijnen, want ze woonden ook in Kanaan. Dit was een handelsvolk, dat vanuit Carthago een imperium opbouwde. De verhouding phoeniciers/berbers is
mij niet bekend. Het blijft mogelijk dat Hannibal berber is...

MASUNA

wat is dat nou voor een HISTORICUS??

Masja

een historicus is ook maar een mens en heeft ook niet àlle wijsheid in pacht,toch?

Zian

Ik heb overal gezocht naar wie  Hannibal is. Ik heb tientallen sites gezien. Maar niemand weet precis wie hij is.

Iedereen zegt dat hij een Finiciers is. Sommigen zeggen dat hij behoort tot een volk in Israël. Anderen zeggen dat hij zwart is. De anderen zeggen nee, hij is geen zwarte geen blank.

Maar alle deze mensen hebben nooit gehoord van een volk die Amazigh heet.

Hannibal is geboren en getogen in Tunisie en Tunesië was altijd van Imazighen. Het is de koning Messinissa die Hanniba de opdracht gaf om Rome te verlaten. Als Messinissa een Amazigh is, dan is Hannibal dat ook.

Kortom Hannibal is een Amzigh tot het tegendeel bewezen is.  

AFRA

hannibal was een arabier,hij is foenicier en de foeniciers waren arabiren.

Goner

Nee, Feniciers waren Feniciers. Arabieren Arabieren.
Dat staat zelfs in d Bijbel nog wel.

ighes

Citeerhannibal was een arabier,hij is foenicier en de foeniciers waren arabiren.

Feniciers

Jonge, jonge... ik weet niet wat jij hier eigelijk loopt te doen... ben je soms in dienst van een of ander arabier, of wil jij zelf zo graag ook eentje worden?

Nee, Hanibal was geen Arabier. En Feniciers  zijn net zo veel Arabier als Joden, hun taal hoort tot dezelfde soort.

Masja

waarschijnlijk werden in vroegere tijden arabieren geen arabieren genoemd,maar had iedere stam weer een andere naam gewoon, bijv. de feniciers
de imazighen werden in een bepaalde tijd numidiers genoemd
zo heb ik dat gelezen, al wordt er natuurlijk zoveel beweerd en verdraaid soms..

Ariaz

Arabier komt van het woord ARAB wat woestijnbewoner of bedwin of nomaad betekend, en de feniciers waren een heel slim volk, en ze waren ook een zeevaardersvolk, maar ze behoorden wel tot de ras en tot de taalgroep van de arabieren, je had ook andere arabieren die aan de grenzen woonden van de Perzische Rijk en De Byzantijnse rijk zoals de Ghassanieden en die dus als buffer vormden tussen de 2 rijken, de Ghassaniden lagen zo waar nu Syrie, Jordanie, Irak, noord-SAoudie Arabie ligt en ze hadden een sterk besef dat ze  Arabieren waren, maar wat met de Feniciers???

Ik denk dat Hannibal een geberberiseerde Fenicier is, dus hij sprak ongetwijfeld Tmazight in die tijd, want Tmazight was heel sterk in die tijd, en als je zijn daden gaat bekijken dan kun je alleen maar concluderen dat hij een Amazigh is, want een Amazigh  doet het uiterste om zijn land te verdedigen, kijk naar Abdelkrim en Kahina, kahina heeft zelfmoord geplegd en Hannibal ook, eigenlijk kun je hen vergelijken met de Almorabitien ze stammen af van de Imazighen en uiteindelijk namen ze de Arabische taal over als officiele taal en zo was het ook met Hannibal

In ieder geval als je in de geschiedenis gaat kijken zijn de Imazighen Ihoeriyan ze willen vrijheid koste wat koste en dan voeren ze een strijd met spectaculaire successen tot ze op het einde het onderspit moeten delven, en zo is het ook met Hannibal,

conclusie : Hij is een Amazigh

AFRA

ahlan wasahlan

de imazighen voeren een spectaculaire oorlog voor hun vrijheid...

blijkbaar,ongetwijfeld , niet te ontkennen, dat is wel zo,kijk naar de imazighen,de oorlog is in tamzgha als de hel,de berber in europa gebruiken geen arabische naam mee,en ze leren berbers in plaats van arabisch.

bravoooooooo,,de berber zijn echt helden,maar alleen op de imazighenforums.