tarik ibn zijad

Gestart door AFRA, 20/01/2004 om 21:49:40

Massugrada

Hoe verklaar je dan hetgene dat de Iberiers last haden van strooptochten van de Moren?
Ik heb het over paar honderd jaar voor de christelijke jaartelling.
Dit konden ze onmogelijk doen zonder boten te bouwen

Urmaksen

"Broeders in Islam! Wij hebben nu de vijand voor ons en het diepe overzees achter ons. Wij kunnen niet terugkeren naar onze huizen, omdat wij onze boten hebben gebrand. Wij zullen nu of de vijand verslaan en winnen of zullen zullen een laffe dood door in het overzees te verdrinken sterven. Wie zal me volgen???


citaat: Tariq ibn Ziyad

AFRA

#77

Citeer"Broeders in Islam! Wij hebben nu de vijand voor ons en het diepe overzees achter ons. Wij kunnen niet terugkeren naar onze huizen, omdat wij onze boten hebben gebrand. Wij zullen nu of de vijand verslaan en winnen of zullen zullen een laffe dood door in het overzees te verdrinken sterven. Wie zal me volgen???


citaat: Tariq ibn Ziyad

tariq heeft dat nooit gezegd. het zijn gewoon de heilige arabieren die dat verzonnen hebben om hun taal als de taal van helden te beschouiwen.

tarik ibn zijad was amazigh, en zijn leger was amazigh . dus hoe kan hij in die omstandigheden in het standaard arabisch spreken ?

dat is een beruchte vervalsing .

Urmaksen

#78
wat heeft hij dan gezegd???

AFRA

#79

Citeerwat heeft hij dan gezegd???

misschien weet je mama dat beter dan mij . ik was ook niet met hen.

Urmaksen

#80

Citeermisschien weet je mama dat beter dan mij . ik was ook niet met hen.

misschien weet je mama dat beter dan mij??


Gaan we die  kant op, a zemmer???

Urmaksen

#81
za3ma je hangt hier de proffesor in Berberologie uit...maar je weet niks, nada, squa

AFRA

#82

Citeerza3ma je hangt hier de proffesor in Berberologie uit...maar je weet niks, nada, squa

je mama is bezig.  misschien andere keer.

Samariaan

Citeer"Broeders in Islam! Wij hebben nu de vijand voor ons en het diepe overzees achter ons. Wij kunnen niet terugkeren naar onze huizen, omdat wij onze boten hebben gebrand. Wij zullen nu of de vijand verslaan en winnen of zullen zullen een laffe dood door in het overzees te verdrinken sterven. Wie zal me volgen???


citaat: Tariq ibn Ziyad

waarom zou dit citaat niet kloppen hij werd toch gestuurd door de kalief van Bagdad. Later toen hij terugkeerde naar Bagdagd heb ik begrepen dat de kalief boos op hem was dat hij de boten verbrand had. Maar hij zei als weerwoord dat hij zijn mannen het beste kenden, en dat ze na zo'n lange reis nooit had gevochten en terug waren gekeerd als ze de iberiers hadden gezien was het niet dat ze geen keus hadden en niet terug konden varen. Ze vochten voor hun leven als beesten.

AFRA

#84
het antwoord is in arabisch, zie :

http://www.awu-dam.org/trath/91/turath91-012.htm

(dat stond allang in dit topic)

Aqsil

Hier lees je alles over Tarik Ben ziad en hoe Arabieren tarik hebben mishandeld.

http://geocities.com/e_sohel/tareekh/tareekh22.htm

Aqsil

Het leven van tarik besteed hij aan het opkomen voor de arabieren en vervolgens hebben ze zijn benen kapot gemaakt. hij verdiende zijn broed als beidelaar bij de arabieren in Dimascus.

Mos

Citaat van: awragh op 21/01/2004 om 13:22:34

Azul,

Ik heb zo mijn twijfels of "Tariq ibn Ziyad" zijn echte naam was. Hoe kan het dan onze grootouders (2 of 3 generaties geleden) nog Amazigh namen hadden (traytmas, hemmu, enz.) en hij een volledige Arabische naam.
Het lijkt me ook sterk dat hij zijn manschappen in het Arabisch heeft aangesproken.

de groeten

en nu begint de geschiedsvervalsing....eff een theorie verzinnen


MBTiza

Citaat van: Mos op 04/11/2004 om 17:25:54
Citaat van: awragh op 21/01/2004 om 13:22:34

Azul,

Ik heb zo mijn twijfels of "Tariq ibn Ziyad" zijn echte naam was. Hoe kan het dan onze grootouders (2 of 3 generaties geleden) nog Amazigh namen hadden (traytmas, hemmu, enz.) en hij een volledige Arabische naam.
Het lijkt me ook sterk dat hij zijn manschappen in het Arabisch heeft aangesproken.

de groeten

en nu begint de geschiedsvervalsing....eff een theorie verzinnen

Mos, stuk verdriet ben je weer hardhandig aan het ontkennen?